A Golf GT modellt megtáltosító TSI motor a legmodernebb megoldásokat egyesítve ér el kivételes teljesítményt és hatásfokot. Twincharger nevű feltöltése sorba kapcsolt mechanikus, mágneskuplunggal hajtott kompresszorból és szokásos turbófeltöltőből áll – alacsonyabb fordulatszámon az előbbi, a felsőbb tartományban az utóbbi látja el levegővel a motort. Igen, csak levegővel, mert a keverékképzés a hengerekben történik, a közvetlen befecskendezés révén. Ezeknek köszönhetően a sorozatgyártású négyhengeres motorok legjobbja a fajlagos teljesítmény: 122 lóerő/liter! Más szóval: annyit teljesít az 1,4-es gép, mint egy 2,3 literes, öthengeres szívómotor, de 20 százalékkal kevesebbet fogyaszt – igaz, 98-as benzint kell tankolni (elmegy 95-össel is, de ekkor az elektronika leszabályozza kissé). Kivételes a nyomatékkarakterisztika is, hiszen a 240 newtonméteres maximum egészen széles tartományban, 1750 és 4000/perc között áll rendelkezésre. Ez a korábban csak versenygépekkel elérhető potenciál makulátlan köznapi használhatósággal jár együtt. Azt mondhatjuk tehát, hogy a mai technika egyik kimagasló alkotásáról van szó.

Lustán, szorgosan

Rugalmasságának köszönhetően kevés fokozatváltással is vezethető a GT, de ha nagyon engedjük visszaesni a fordulatszámot, mindennemű rángatás és előzetes bejelentés nélkül hirtelen lefullad. Körülbelül 1800-tól viszont úgy húz fel egészen 7000-ig, mint valami villanymotor, teljesen egyenletesen. Abszolút nem érezni a feltöltők be- és kilépését. Aki viszont nem rest szorgalmasan használni a hatfokozatú sebességváltót, villámgyorsan előzhet, ralitempóban száguldhat végig egy-egy jó hegyi szakaszon, vagy könnyedén söpörhet az autópálya belső sávjában. A hangkulissza egyáltalán nem versenyautós, 130-ig halk a kocsi, de még 200-nál is normál hangerővel lehet beszélgetni benne. Tempós autózáshoz jó partner a szerencsésen hangolt futómű, amely a 225/45 R 17-es gumiméret ellenére sem ráz, viszont pompásan fogja az utat. A GT jellegéhez illő vezetési stílussal 9,6 literes átlagfogyasztás jött ki, ami valamivel 500 kilométer feletti hatótávot eredményez.

Szívügy

Kiváló hatásfok ide, magas benzinár oda, a Golf GT drága ahhoz, hogy gazdaságos jármű legyen. Inkább az érzelmekre hat, mint a racionálisan mérlegelő elmére. A szív húrjain viszont ügyesen játszik, 17 colos kereke, dupla „kéménye”, sportülése, turbónyomás-műszere és háromküllős, rádiókezelő gombokkal ellátott volánja megpezsdíti az igazi autós vérét. A Sportline és a GTI közé pozicionált modell ára is e kettőé között foglal helyet. Minden bizonnyal szívesen penget ki érte ennyit a szuper technikához vonzódó ember, akinek számít, hogy kis motorral nyomhatja le a nagyobbakat.