A személyszállításra is alkalmas, Kombi utónevű Caddy révén a Volkswagen is megalkotta saját „minihifijét”, melynek hangszóróiból riválisaihoz hasonlóan az Egy kicsit ebből, egy kicsit abból… kezdetű sláger szól. Voltak olyanok – többek között lapunk főmunkatársa is -, akik fals hangokat véltek kiszűrődni a dobozból, s a nem alapáron járó bal oldali tolóajtó okán még az idézett francia sanzon szövegének fordítását is hibásnak találták, mondván, a német slágervárományos a Kicsit ebből, még kevesebbet abból… strófával indul. Nos, néhány hónap után Wolfsburgban máris felturbózták a Caddy Kombit, tegyünk hát mi is új opust a lejátszóba, a címe Live in Life, azaz egyfajta szabad fordításban Élj az Életben!
Az élet sűrűje
A minihifik hibájául sokáig azt rótták fel, hogy egy-egy funkciójuk jó, ám a többi csapnivaló. Vajon a Life verzióval a VW eljutott már arra a szintre, amelyiken igazán versenyképes lehet egy ilyen „mindent egyben” konstrukció? Fő programunk a nagyszülők meglátogatása volt.
Tekintélyes mennyiségű csomaggal, hiszen a kínálkozó lehetőséget kihasználva nejem azonnal bepakoltatta velem az egész nyáron csak halmozódó, fuvarra váró holmikat. Ezek mennyiségéről csak annyit, hogy a saját, alsó-középkategóriás személyautómmal minimum háromszor kellett volna fordulnom. Visszafelé még nagyobb vizsga várt a Caddyre, hiszen egy négyfős család egész téli befőttkészlete mellé még a budapesti kollégiumba most beköltöző unokaöcs komplett ruhatára és számítógépe is a csomagtérbe került – 17 colos monitorral együtt –, s még mindig befért volna egy nagyobbacska hűtőszekrény. Állítva! Az utastérben ugyanakkor semmilyen kellemetlenséget nem okozott mindez, öten utaztunk fejedelmi kényelemben. Szóval a „Húzd meg jobban, menjen a munka…” nem is szólhatna szebben.
A nagybetűs Élet
Aligha a Száguldás, Porsche, szerelem című nótára alapul majd a Caddy Life reklámja. No nem mintha ne lehetne vele sietősre venni a dolgot! A VW-csoport több modelljében is agyondicsért 105 lóerős dízelmotorral kiválóan vizsgázik a Caddy. Mint kiderült, nemcsak a keddi, vagyis hétköznapi városi dugók, hanem a hétvégi országúti kirándulások sem tudják olyan forgalmi helyzetbe hozni, amire ne lenne egzakt válasza. Noha a családi autós szerepkör és a tekintélyes méretek visszafogják némileg az ember lábát, azért nem árt az óvatosság. Az 1,9-es Caddy még teljes létszámmal és megrakottan is könnyen kiszalad az érvényes sebességhatárok közül, hisz – felhúzott ablakoknál – sem a motor-, sem a szélzaj nem figyelmeztet a sebességre. Ennyit a száguldásról, hiszen bár a Porsche és a VW bevételei egy kasszát gyarapítanak, azért ez a VW és egy átlagos Porsche olyan messze van egymástól, mint Makó Jeruzsálemtől. A Caddy maximum annak okozhat vezetési élményt, akinek egy gyorshajtás miatt korábban kiszabott eltiltása éppen most telt le… Utóbbi persze nem is feladata, így ne rójuk fel hibájául. Ha megtennénk, az már-már olyan lenne, mintha a minihifitől azt várnánk el, gombnyomásra hangszerelje újra kedvenc dalunkat. A Caddy Life ugyanakkor maradéktalanul megfelel minden követelménynek, amit e kategóriában a józan ész határain belül támaszthatunk: évekig magabiztosan és megbízhatóan kiszolgál egy maximum héttagú családot (extraként rendelhető harmadik üléssor), legyen szó akár személy-, akár kisebbfajta teherszállításról. Szerelmet ugyan nem ébreszt, szeretni viszont nagyon fogják, akik az egyetlen igazi, ám annál jelentősebb negatívuma, a konkurensekhez képest mérhető drágasága ellenére mellette teszik le a (sok-sok) garast.
Életrevaló
Látszólag nehéz, ám mégis könnyű döntés elé állítja vásárlóit a Volkswagen. 390 ezer forintért ugyanis olyan “best of” csomagot állított össze, amellyel igazán bestsellerré tehető a Caddy Kombi. Azt már a tavasszal bemutatott Kombi tesztjei és vásárlói visszajelzései sem kérdőjelezték meg, hogy az új modell mind biztonsági felszereltségét és menetkultúráját, mind pedig presztízsét tekintve hűen követi a VW-hagyományokat. Néhány hónap elég volt ahhoz, hogy megjelenjen a kínálatban a kényelemcentrikus vevők kedvében járó Life változat, amely az imént említett summa ellenében többek között elektromos ablakemelőt, távirányítású központi zárat, elektromosan állítható és fűthető külső tükröket, első oldallégzsákokat, ködfényszórót, “sztereó” tolóajtót, jobb oldali tolóablakot, kalaptartót és rádiót kínál. Sőt, jelenleg még a klímaberendezésért sem kérnek felárat. Mindezek tükrében: aki már korábban eldöntötte, hogy a konkurencia olcsóbb ajánlatai ellenére is Volkswagen Caddy Kombit vesz, az még lebeszélni se hagyja magát a Life verzióról, hiszen ennek sokkal jobb az ár-érték aránya. Jelentős használati és kényelmi többlet – jutányos áron!