Emlékezzünk csak vissza, hogy milyen volt az első Picanto, majd vessünk egy pillantást az aktuálisra! Azt hiszem, ennél jobban nem lehet szemléltetni, hogy egy-másfél évtized alatt honnan hova jutott a dél-koreai gyártó. A kizárólag ötajtósként létező új generáció már nem csak az unalomig ismételt 7 éves garanciával, vagy az alacsony fenntartási költségekkel csalogatja be a vevőket a kereskedésekbe. A képletbe ugyanis belekerült az érzelmi töltet, merthogy nagyon is látványos lemezruhába öltöztették az új modellt. Főleg a GT Line verzió figyelemfelkeltő méregzsák, a piros betétek és a dupla csövű kipufogó kis utcai harcossá teszik a Kia minijét.

A 250 000 Ft-os fejegység Apple CarPlay és Android Auto funkciókat is felvonultat. A könyöktámasz 55 mm-es tartományban állítható. Könnyen leolvasható a műszerfal, a GT Line krómozott gyűrűket kap Fotó: Hilbert Péter és Lővei Gergely

Pedig szó nincs arról, hogy a külsőre helyezték volna a legnagyobb hangsúlyt. Miközben a kisautók minden modellváltással egyre csak nőnek, a minik kategóriájában nem ez a helyzet. A legkisebb szegmensben variálnak az arányokon és különböző megoldásokat keresnek, hogy az adott hosszúságból a lehető legnagyobb belső teret hozzák ki. Az új generációs Picantónál is ez történt, lényegében változatlanok maradtak a külső dimenziók, ugyanakkor a kocsiba ülve kellemes meglepetés ér. A 15 mm-rel nyújtott tengelytáv is közrejátszik abban, hogy a szegmens mércéje szerint tágas a modell, négy átlagos termetű felnőtt kényelmesen elfér benne.

A kategória mércéje szerint kényelmesek az ülések és a helykínálat is korrekt

A kényelmes jelző tényleg nem túlzás, az ülések jól tartanak, és bár kicsit lehetne hosszabb az ülőlap, a több száz kilométeres utazások sem jelentenek problémát. Jó döntés volt, hogy a műszerfal alsó vonala magasabban fut, mint eddig, mert az elöl ülők térdének több hely jut. A kidolgozás nagyon sokat javult, s ha valaki nem sajnálja a pénzt, egészen látványos belsejű Picantót is rendelhet. A 7 colos lebegő érintőképernyő, a műszeregység és úgy általában az egész autó alapos munkáról árulkodik. Ahogy a tárolórekeszek számára, úgy a csomagtartó méretére sem lehet panaszunk, a 255 literes raktér 55 literrel múlja felül az elődét. Az alapverzió kivételével mindegyik Picanto mozgatható csomagtérpadlóval rendelkezik, így aztán bővítéskor sík padlót kapunk.

Az alapmodellt kivéve mozgatható a csomagtérpadló. Az ülések ledöntésével 1 köbméternyi pakkot fogadhat be a raktér

A vagány GT Line modell az 1,0 literes és 1,25-ös motorral is elérhető, nekünk utóbbihoz volt szerencsénk. A 84 lóerős motor városban könnyedén viszi a 860 kg-os minit, az már más kérdés, hogy a vérmes külső azért nagyobb dinamizmussal kecsegtet. Mindenesetre autópályán sem fogy el vészesen az erő, ha nem sajnáljuk pörgetni, országúti tempóról is tisztességesen gyorsít. 130-as tempónál inkább már az erős szélérzékenység a zavaró, no meg a tudat, hogy a fogyasztás jelentősen megugrik – a 6,1 l/100 km is inkább csak átlagos. A hangszigetelés elismerésre méltó, a motor- és a gördülési zaj is minimális a Picantóban.

Magas fordulaton, 4000-nél ébred a motor csúcsnyomatéka

Mivel az új nemzedék közvetlenebb kormányművel (3,2 helyett 2,8-at fordul) rendelkezik, sokkal agilisebbnek érződik, a GT Line kemény futóműve viszont túlzás. Az rendben van, hogy jól fogja az utat, de mégiscsak egy miniautóról van szó, amelynek nem hétvégén a szerpentinen, hanem a szürke hétköznapokon kell jól teljesítenie. A dél-koreai gyártású mini már 2 769 000 Ft-tól elvihető, de mielőtt hasra esnénk az alapártól, érdemes tudni, hogy a manuális légkondicionáló csak egy 400 000 Ft-os csomag keretében rendelhető hozzá. Miközben az automatikus fényszóróvezérlést már a bázismodell is felvonultatja, a vészfékező felára 100 000 Ft – azt hiszem, ennyit bőven megér egy jól működő, fontos biztonsági segéd. Az 1,25-ös motor 200 000 Ft-os plusz ára sem vészes, de a GT Line változat 4 369 000 Ft-ja egy miniautóért abszolút értékben már nem kevés, még akkor sem, ha a felszereltség valóban teljes.

A korábbi nemzedékhez képest kétszer annyi nagyszilárdságú acélt használtak fel. A karosszéria tömege 23 kg-mal csökkent, miközben a merevsége 32%-kal javult

Tetszett
• vagány külső
• a kategóriatársakhoz képest tágas
• jól felszerelve igényes beltér
• kis fordulókör

Nem tetszett
• kemény futómű
• szélérzékenység
• csak magasságában állítható kormány

Összegzés
Nagyon sokat fejlődött a Picanto. Helyből és szolgáltatásokból is többet ad, mint az előd, de a tény, hogy a Rio is új a palettán, megnehezítheti a dolgát. A GT Line modell élvezetesen vezethető, egyedül a kemény futóművet nehéz megszokni.

Kia Picanto 1.25 MPI GT Line
Összlökettérfogat: 1248 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 62 kW (84 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 122 Nm 4000/perc
Hossz./szél./mag.: 3595/1595/1485 mm
Tengelytáv: 2400 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1415/1418
Fordulókör: 9,6 m
Saját tömeg: 860 kg
Csomagtér: 255-1010 l
Üzemanyagtank: 35 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,0 s
Max. sebesség: 173 km/h
Átlagfogyasztás: 4,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 106 g/km
A modell alapára: 2 769 000 Ft (1.0 MPI, 67 LE)
A tesztelt verzió ára: 4 369 000 Ft

Lábjegyzet – Kia Picanto 1.0 MPI teszt
Elérhető árú alapmodellként is meggyőző a dél-korai városi mini!

Az elmúlt időszakban átrendeződött a piac, a legolcsóbb új autók vevőköre ma már a külföldről behozott használt autókat választja, ami a hazai autóállomány átlagéletkorának nem tesz jót, a család kényelmét viszont érezhetően javítja. Akik mégis egy garanciális, nullkilométeres autóra vágynak, tegyenek egy próbát a Picanto 2 769 000 Ft-tól kapható alapváltozatával! 1,0 literes, 67 lóerős, háromhengeres motorral szerelik fel, mellyel az alacsony fordulatszámon jelentkező torpanástól eltekintve meggyőzően gyorsul, országúton és autópályán is kínlódás nélkül tartja a forgalom tempóját, akár négy személlyel és bekapcsolt légkondicionálóval is. Ráadásul a fogyasztása is alacsonyan tartható, vegyes használatban 5,4 literes tesztátlaggal zárt, pedig az élénk szívó benzines megdolgozik a dinamizmusért: 90-nél csak 2600-nál, 130-nál viszont már 3900-nál jár a fordulatszámmérő mutatója. Feltűnő motorhang csak 4000-től hallható, csendes az utastér, a beszűrődő mechanikai zajok nem érik el a bent ülők ingerküszöbét.

Igényes, de kissé komor a belső hangulat

Az LX modell futóműve puhább, a GT Line-hoz képest billegős, de nem jön zavarba az élesebb kanyaroktól sem. Jobban illik a komfortos Picantóhoz, mert a kis tömeg miatt a nagyobb hullámok még így is dobálják a 175/65 R14-es gumikon gördülő karosszériát. Felszereltsége 6 légzsákot, ABS-t, ESC-t, visszagurulás-gátlót, szervokormányt és központi zárat tartalmaz, a többek között első ködlámpát, színezett üveget, elektromos ablakemelőket és tükröket, manuális légkondicionálót és USB-s rádiót tartalmazó Exclusive csomag felára 400 000 Ft.

11-féle színben választható a Picanto, a metálfényezés felára 120 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!