A kelet-európaiakkal kapcsolatban létezik egy olyan autós sztereotípia, hogy a négyajtós, lépcsőshátú limuzinok felé húz a szívük. Az új Focus esetében két okból is érthető, hogy miért. Itt van mindjárt a formaterv: nem állítom, hogy ettől a fenéktől egyből begerjed az ember, de az ötajtósénál mindenképpen tetszetősebb a látványa.
Továbbá a szedán 176 mm-rel hosszabb, így aztán a csomagtartója közel 100 literrel tágasabb is! Teljes értékű pótkerékkel 372, mankókerékkel 421, defektjavító készlettel pedig 475 literes a befogadóképesség – igaz, még ez utóbbi érték is csak átlagosnak számít a kategóriában. A 60:40 osztású üléstámlák ledöntésével lehet ugyan bővíteni, csakhogy a szűk (át)rakodónyílás miatt a méretesebb tárgyak bepakolása meglehetősen körülményes.
A Ford–PSA fejlesztésű 1,6 literes dízelt számtalanszor dicsértük már, de ezúttal kisebbfajta csalódást keltett. Először is hangosabbnak és nyersebbnek tűnt, mint más modellekben, azután a turbólyukat is „mélyebbnek” éreztem, mint máskor, alacsony fordulatról nehézkesen pörgött fel a négyhengeres. Úgy 1800-tól kezd szépen húzni, 115 lóerője és 270 Nm-es nyomatéka (túltöltéssel ideiglenesen 285 Nm) pedig korrekt menetteljesítményeket biztosít. A Focust azonban ezekkel együtt is öröm vezetni: a hatfokozatú sebességváltó katonásan megvezetett és pontosan kapcsolható, a kormány jó fogású, közvetlen és még némi visszajelzéssel is szolgál, miközben a kocsi határozottan fogja az utat és stabilan fordul.
Mivel Ambiente alapkivitelben nem választható, a 105 lóerős 1.6 Ti-VCT benzinmotorral és Trend felszereltséggel a Focus Sedan indulóára 5 315 000 forint, a tesztelt dízel ennél 630 ezer forinttal drágább.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!