Ha úgy tetszik, a 12 091 000 forintos M135i alkalmi vétel, hiszen a másik tesztben szereplő, felextrázott X6 M árából háromra is telik belőle. Ami az élményfaktort illeti, az 1-es sorozat csúcsgépe a harmadakkora vételár ellenére szerintem simán versenyben van az X6-ossal: ez ugyan „csak” egy M Performance modell, ám az eredmény egészen fantasztikus. A kis testet elképesztő agilitással mozgatja a 3,0 literes, sorhatos motor, amelyet 320 lóereje és a gyakorlatilag nem létező turbólyuk mellett jellegzetes, trombitáló hangja is emlékezetessé tesz.
Az 5,1 másodperces gyorsulás és a 250 km/órás sebesség nyilván érzékelteti, hogy mennyire gyors az M135i, de kompakt méretei, eltalált futóműve, tankönyvbe illő váltója és direkt kormányzása miatt a kanyargós utak királyai lehetünk vele – az 1500 kg-os újdonság 155 kilóval könnyebb az M3-asnál. Egyedül a sperrdiffi hiányát róhatjuk fel, ezt megtartják az „igazi” M-es nagyágyúknak, ugyanakkor a külső eléggé vad ahhoz, hogy tiszteletet ébresszen, és a kabin kialakítása is kellően sportos, főleg az ülések miatt.
A modell másik igazi ütőkártyája, hogy több verzióban kapható: aki nem szereti a 450 Nm-es nyomaték és a hátsókerékhajtás révén könnyen táncba lendülő fart, esetleg a kemény kuplungot és a körülményes beszállást hátra, annak jó hírem van, ugyanis az M135i xDrive-os, automata váltós (+741 000 forint) és ötajtós kivitelben (+219 000 forint) is elérhető, vagyis egyszerű optimális autót konfigurálni. Ennek ellenére kellemetlen meglepetés érheti a vásárlót, amikor azzal szembesül, hogy az áhított méregzsák esetében az automata klíma és az USB-csatlakozó sem széria – ez nem éppen nagyvonalú dolog egy csúcsmodell esetében.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!