Az elektromos autók nem holmi csodabogarak – mintha ezt akarná demonstrálni, az e-Golf csak jelzésértékűen különbözik hagyományos társaitól. Ahogy a külméretek, úgy a helykínálat, illetve a csomagtartó befogadóképessége és variálhatósága is megegyeznek a hagyományos Golféval – a töltőkábeleket az álcapadló alatti rekeszben lehet elhelyezni. A vezetőhelyen sincsenek drámai eltérések, elsőre csak a fordulatszámmérőt kiváltó teljesítménymérő óra tűnik fel.
A villanyautózás egy szórakoztató thriller
Az indítógomb megnyomására lefut egy gyors rendszerellenőrzés, majd apró Ready felirat jelzi, hogy az autó menetkész, a választókart D állásba húzva már indulhatunk is: kísérteties dolog, ahogy motorhang nélkül suhanunk. Városi tempónál csupán a gumik surrogását hallani, a szélzaj csak 80-90 km/órás tempó felett szűrődik be kissé. A futómű is halk, tompa puffanások kíséretében nyeli el az úthibáktól származó ütéseket, s az összeszerelési minőséget fényezi, hogy közben a VW, egy nyöszörgés nem sok, annyi hangot sem ad.
A villanymotor 115 lóerős teljesítménye és 270 Nm-es nyomatéka ugyan nem tűnik különösebben acélosnak, de az e-Golfot sokkal fürgébbnek és dinamikusabbnak érezni, mint ahogy a katalógusadatok alapján várnánk. A nyomatékcsúcs ugyanis kezdettől fogva megvan, és a menetpedál lenyomására késlekedés nélkül reagál az autó. Kimondottan húzós gyorsításokra képes (0-60 km/h: 4,2 s) és országúton az előzési rugalmassága is megnyerő, míg a csúcssebesség elektronikusan korlátozott 140 km/óra – bár autópályán amúgy is zabálja az energiát. Pedig a 24,2 kWh kapacitású lítium-ion akku súlya 318 kg, így 2.0 TDI-nél jó két mázsával nehezebb az e-Golf. Mivel ezt a tengelyek közé, a padlóba integrálták, alacsonyan tartja a súlypontot, ami a vezethetőségre nézve előnyös. A közvetlen kormánnyal pontosan manőverezhető a kocsi, határozottan fogja az utat és a kanyarokban stabilan fordul, miközben a rugózási komfort is kellemes.
Rendkívül pihentető, de korántsem stresszmentes az e-Golf vezetése. Természetesen az összes kényelmi és biztonsági funkció elérhető hozzá, ami a hagyományos Golfokhoz, de minél több fogyasztót használunk, annál szerényebb a hatótáv. Az elméleti 190 km ugyan jól hangzik, csakhogy Normál menetprogramban, átlagos használat mellett inkább 100 km körüli távolság a reális. Eco+ üzemmódban, korlátozott motorteljesítménnyel, 90 km/órára limitált sebességgel, illetve letiltott fűtéssel/klímával, gazdagon motorfékezve (rekuperálva) rövidebb szakaszokon akár a 12,7 kWh-s gyári átlagfogyasztás is teljesíthető és kisajtolhatunk 140-150 km-t az akkuból. Nem rossz, de még így is főleg városi használatra, ingázásra alkalmas az e-Golf, annak viszont drága. S akkor még nem beszéltünk a töltésről.
TETSZETT
– csendes, emissziómentes vezetés
– design, minőségérzet
– térkínálat, praktikum
NEM TETSZETT
– „szerény” praktikus hatótáv
– hosszú töltési idő
– magas vételár
ÖSSZEGZÉS
Elméletileg többet tud menni, mint a villanyautók többsége, de továbbra is „mozgáskorlátozottnak” érzi magát az ember. Városi autónak drága, töltése hosszú és körülményes.
Volkswagen e-Golf
Erőforrás: váltakozó áramú szinkronmotor az első tengelynél
Max. teljesítmény: 85 kW (115 LE)
Max. nyomaték: 270 Nm
Akkumulátor: Li-ion, 323V, 24,2 kWh
Hossz./szél./mag.: 4254/1799/1453 mm
Tengelytáv: 2632 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1585/375 kg
Csomagtér: 343/1233 l
Gyorsulás 0-100km/h: 10,4 s
Max. sebesség: 140 km/h
Gyári átlagfogyasztás: 12,7 kWh/100 km
Tesztfogyasztás: 16,2 kWh/100 km
CO2-kibocsátás: 0 g/km
A modell alapára: 4 498 570 Ft (Golf Start 1.2 Tsi 85 LE, 3a.)
A tesztelt modell ára: 11 314 430 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!