Idestova több mint fél évszázada rója az utakat a Toyota, és egyben a világ legnépszerűbb autótípusa, az eddig 44 millió példányban értékesített Corolla. A történelem ismétli önmagát, ma megint csak lépcsős hátú befejezéssel létezik a típus, a pályafutását is így kezdte. Az aktuális generáció még 2013-ban mutatkozott be, és a tavalyi modellfrissítés a legjobb bizonyíték arra, hogy nem csak a konzervatív vásárlóközönségre számítanak: kifejezetten sportos az új megjelenés. Hangsúlyos a légbeömlő a lökhárítóban, a hűtőrács felső krómpereme egészen a LED-es fényszórók (a Limited szinten jár) hátsó csücskéig ér, s itt vannak az esztergált felületű, 17 colos felnik a peres abroncsokkal. Ami a megjelenés javára szolgál, a menetkomfortot csökkenti. Hosszabb úthullámokon áthajtva érezni, hogy nem japánosan kemény a felfüggesztés, azonban bordákon és repedéseken már hangosan halad át az autó. Az érem másik oldala a jó irányíthatóság: a kormány érzéketlen, de jól fordul az autó.

Nem elég következetes a díszítés: a műszeregység jobb oldalán ott az ezüstbetét, a bal oldalról már hiányzik, és az utas lába előtti bőrnek sincs folytatása. Fotó: Hilbert Péter

A megjelenéssel ellentétben a tesztautóban szolgáló hajtáslánc már nem a sportos vezetőknek készült, az 1,6 literes szívómotor még kézi váltóval sem teszi sportkocsivá a japán kompaktot, a tesztautóban szolgáló fokozatmentes automata pedig észrevétlenül ráveszi az embert a kényelmes, lassú gurulásra. Öröm, hogy sikerült majdnem teljesen eltüntetni az egyébként a szíjas automatákra jellemző nyúlós érzést, a gázpedálra lépve nagy vehemenciával indul meg az autó, síkos úton még félgáznál is dolgozni kezd a kipörgésgáltó. Országúti tempóig csendben gyorsulunk és utazunk, sztrádán érezhető (2500/perc felett lesz hallható a négyhengeres), hogy felpörög a motor, és csak kis késéssel követi ezt a tényleges gyorsulás. 120 km/óra környékén egyébként jól hallhatóan megjelenik a menetszél fütyülése is, furcsa, hogy négyéves típusnál ilyen még előfordulhat.

A könyöklőnek nincs gyakorlati haszna, a térkínálat megfelelő, 190 centimmel épp elférek

Igazi műszerfal tornyosul az utasok előtt, sokat enyhít a sötétszürke hangulaton a középső érintőképernyő és a nappali fényben is jól látható kék megvilágítás – gyorsan követi a szürkületet a fényerő, úgyhogy nem vakít zavaróan a fény. Az anyósülés előtti peremen egy kb. 3 centi széles műbőr csíkot helyeztek el csak azért, hogy arra egy kacskaringós díszvarrást biggyeszthessenek, ezenkívül néhány kályhaezüst betét és a középkonzol könnyen koszolódó fényes fekete betéte érdemel említést. Furcsa, hogy amíg elöl az ajtókárpitokon jól megfogható kapaszkodót találunk, hátul ugyanez már nem segít az ajtó becsukásában, az apró és távolabb lévő mélyedés szolgál e célra. A helykínálat egyébként korrekt a japán kompaktautó mindkét sorában, a csomagtartónál a benyúló zsanérokra kell figyelni pakoláskor.

Nincs pótkerék a raktérpadló alatt

Amíg az alap Corolla már 4,2 millió Ft-ért hazavihető, a fokozatmentes automatikus váltóval felszerelt változatért Active felszereltséggel is közel 6,3 milliót kell fizetni, a tesztelt Executive szint még 900 000 Ft-tal dobja meg a bekerülési költséget. Ez már-már prémiumszint, hasonlóan gazdag felszereltségű, teljesítményű, automata váltós kompakt lépcsős hátú autókat több mint egymillióval olcsóbban is lehet vásárolni. Keveset ment városi forgalomban a tesztautó, a fogyasztása mégis 8,0 l/100 km lett – a fedélzeti számítógép szerint sztrádatempónál már nagyon megugrik a fogyasztás, az autóúton engedélyezett 110 km/óránál sokkal takarékosabban halad.

Hátulról a lámpákba benyúló krómlécről ismerhető fel a legfrissebb Corolla

Tetszett
• finom erőátvitel
• csendes utastér
• gazdag felszereltség

Nem tetszett
• érzéketlen kormányzás
• drága

Összegzés
Nem képes felnőni a sportos megjelenéshez a Corolla tudása, a CVT-váltós verzió a kényelmes, nyugodt haladást kedvelőknek jó választás. Hiába a sok kényelmi és biztonsági felszerelés a fedélzeten, a konkurenciánál olcsóbban adják a hasonló tudást.

Toyota Corolla 1.6 CVT
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 97 kW (132 LE) 6400/perc
Max. forgatónyomaték: 160 Nm 4400/perc
Hossz./szél./mag.: 4620/1775/1465 mm
Tengelytáv: 2700 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1525/1520 mm
Fordulókör: 11,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 1205/570 kg
Csomagtér: 452 l
Üzemanyagtank: 55 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,1 s
Max. sebesség: 190 km/h
Város/országút/vegyes: 7,8/5,2/6,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 142 g/km
A modell alapára: 4 190 000 Ft (1.33 Dual VVTi Start, 99 LE)
A tesztelt verzió ára: 6 280 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!