A szolidan átfésült Polo kívülről szemlélve annyira hasonlít az elődre, hogy a korábbi modell mellé beparkolva hosszasan kerestem az eltéréseket. Persze találni néhányat, de önmagában csak ezektől nehéz belehabarodni az autóba: áttervezték a lökhárítókat, elérhető a LED-es fényszóró, megjelent néhány új szín, és divatosabb felnik is kérhetők.
A Polo kabinja érezhetően megfiatalodott
Belül egyből kiszúrni az új kormánykereket, az igényesebb központi műszeregységet, s mindemellett olyan tételek emelik a nívót, mint a fáradságfigyelő, az ütközésveszély-jelző, a koccanásgátló, a tolatókamera, vagy a parkolóasszisztens. A kütyübarátok megváltásként élhetik meg a MirrorLink „okostelefon-másolót”, így a különféle menük a jármű 6,5 colos képernyőjéről kezelhetők.
Az anyagok és a kidolgozás a kisautók mezőnyében az élvonalhoz tartoznak, de ezen kár is meglepődni, hiszen egy zsugor-Golfban foglalunk helyet. A fedélzeti menürendszer kezelése ösztönös, a könyöklőben mély rekesz található, az ülések pedig kifejezetten kényelmesek – egy hatórás út után is relatíve frissen szálltam ki az autóból. Egyedül az ülőlap lehetne pár centivel hosszabb, valamint egy öblösebb kesztyűtartó is elkelne. A második sorban két felnőtt gond nélkül elfér, itt az ajtózsebekbe és a középről kihajtható pohártartóba lehet rámolni. A csomagtartó 280 literes, a gyakorlatban négy sporttáskának elégséges. Ekkor ajánlott a padlólapot az alsó állásban rögzíteni, támladöntéskor viszont jól jön, hogy a felső ponton fixálva sík teret nyerünk.
Mondhatni, álompárosítás az 1.2 TSI DSG
Az immár Euro-6-os normát teljesítő 1,2-es gyengébb, 90 lóerős változatát vallattuk, a hozzá kapcsolt hétgangos, dupla tengelykapcsolós automatával. A DSG-váltó igazán a szívemhez nőtt, kapcsolási sebessége gyors, a hosszú végáttételnek köszönhetően pedig sztrádán is takarékosan fut a Polo. A közel 1400 kilométeres, gyakorlatilag teljes terheléssel (4 fő+csomagok), gyakori klímahasználat mellett megtett út során 6,4 l/100 km-es átlagfogyasztást mértünk. 130 km/órás tempónál 2750 a percenkénti fordulatszám. A DSG-váltó gázelvételnél vagy visszakapcsolásnál hatékonyan kihasználja a motorfékhatást, ezzel spórolva üzemanyagot és csökkentve a fékek kopását. A kormányzás a szükséges mértékben direkt, a szerpentineken jól dirigálható a Polo, s az egyenesfutása is hibátlan. A futómű viszont lehetne egy hajszállal kevésbé feszes. Jó, hogy az orrkötény nem alacsony, így még a magasabb szegélyköveknél, padkáknál sem ér le.
Összességében egy minden porcikájában modern, formailag szolidan megújult, tartalmát tekintve azonban naprakész kisautót faragtak a Polóból. A legolcsóbb 1.2 TSI (90 LE) Trendline szinten 4 035 200 forintba kerül, a DSG felára 445 770 forint. Szép summa egy Pólóért, azonban használtautó-beszámítási kedvezménnyel most 535 000 forintot elengednek a vételárból – így azért már más a gyerek fekvése! A VW értéktartását ráadásul 4 év/200 000 kilométeres garancia is javítja.
TETSZETT
– kabinméret
– fogyasztás, dinamika
– DSG-váltó
NEM TETSZETT
– szolid külső változás
– korlátozott karosszériakínálat
– kissé feszes rugózás
ÖSSZEGZÉS
A Polo alapvetően maradt olyan, mint korábban, csak épp hajszálnyit értékesebb tartalommal és tisztább üzemű motorokkal gazdagodott. A kisautós szegmensben egyre gyakoribbak a kombi változatok, azt azonban nem kínálnak a Pólóból.
Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG
Összlökettérfogat: 1197 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 66 kW (90 LE) 4800/perc
Max. forgatónyomaték: 160 Nm 1400-4000/perc
Hosszúság/szélesség/magasság: 4064/1682/1462 mm
Tengelytáv: 2470 mm
Fordulókör: 10,6 m
Saját tömeg/teherbírás: 1064/586 kg
Csomagtér: 280/952 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,8 s
Maximális sebesség: 184 km/h
Város/országút/vegyes: 5,8/4,1/4,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,4 l/100 km
CO2-kibocsátás: 109 g/km
A modell alapára: 2 990 130 Ft (1.0 60 LE, Start)
A tesztelt verzió ára: 4 480 790 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!