Tulajdonképpen nem is olyan meglepő, hogy a Toyota készítette el az első hétüléses, hibrid hajtású egyterűt, elvégre az első sorozatgyártású és nagy teljesítményű hibrid is a japán márka nevéhez fűződik. Csakhogy számos problémát meg kellett oldania a Toyotának.

Futurista belső, olcsó hatást keltő anyagok Futurista belső, olcsó hatást keltő anyagok

Ha a normál Priushoz hasonlóan az akkumulátorcsomagot a csomgtérpadlóban helyezik el, szűkös lenne a raktér és korlátozott a variálhatóság, ezért a középalagútba rejtették. Az akku érdekessége, hogy nem nikkel-metál hidrid, hanem lítium-ion telep, amelyet speciális elhelyezkedése miatt vízhűtéssel láttak el.

A nóvum 13 centivel hosszabb a Priusnál

A hosszított tengelytávra (+80 mm a Priushoz képest) épülő újdonság 4,61 méteres hosszával a testesebb kompakt egyterűek közé tartozik, de ez nem igazán érződik az utastérben, inkább a kategória átlagát hozza. A fejtér csak elöl megfelelő, ugyanis a második sor 45 mm-rel magasabban van, míg a harmadik az előtte levőhöz képest szintén 45 mm-rel emelt. Erre azonban igaz, hogy minden rosszban van valami jó, mert ezáltal a második és harmadik sor utasainak is remek a kilátás.

A lábhely tekintetében nem lehet kivetnivalót találni a Prius+-ban, hiszen még leghátul is van elegendő tér, az egyetlen probléma a harmadik sorral kapcsolatban, hogy az üléstámlák nagyon alacsonyak, így itt csak gyermekeknek kényelmes. Egyébként könnyű bejutni, hiszen a második sor szélső üléseit egy mozdulattal előrebuktathatjuk, sőt ha nagyobb lábteret szeretnénk leghátul, a középső üléseket sínen csúsztathatjuk.

A kompaktkategóriában átlagosnak számít a helykínálat. Az első ülések nagyon komfortosak A kompaktkategóriában átlagosnak számít a helykínálat. Az első ülések nagyon komfortosak

Ha mindegyik ülés használatban van, a csomagtartó meglehetősen kicsi, tetőig mérve mindössze 232 literes hely jut a pakkoknak. Amennyiben lehajtjuk a két leghátsó ülést (az ülőlapok a helyükön maradnak), szabályos alakú, nagy rakfelületet kapunk, de befogadóképessége nem vetekedhet a legtöbb kompakt egyterűével. A Prius+ magassága csak 1,58 méter, ennél közel 10 centivel magasabbak a vetélytársak. Ahogyan a külső, úgy a műszerfal is futurisztikus, de akinek a hagyományos Prius bejön, annak a Prius+ biztosan tetszeni fog. A középen elhelyezett műszeregyüttes jól leolvasható és tetszetős, de a felhasznált anyagok zöme kifejezetten olcsó hatást kelt, illetve a középalagútban elhelyezett akku miatt a könyöklő alatt jelképes méretu rekeszt találunk.

Nem gyorsvonat, de legalább takarékos

Az 1,8 literes benzinmotor és a villamos egység együttes, 136 lóerős rendszerteljesítménye jól hangzik, ám aki nagy nyomatékra és fölényes menetteljesítményekre számít, azt ki kell ábrándítanom. A futómű és a kormányzás ennek megfelelően a kényelmes vezetői stílusra lett hangolva. Városban persze elegendő a Prius+ ereje, ugyanakkor az előzéseknél vagy az autópályára való felhajtásnál felbőgő motor és a hozzá társuló lagymatag gyorsulás nem megnyerő. A Toyota többi hibridjéhez hasonlóan a villany- és benzinmotor olyan tökéletesen dolgozik össze, amire kevés hibrid képes, illetve a belső égésű egység beindítása és leállítása is mintaszerű. Vagyis amíg nem sietünk, nagyon harmonikus az autó.

A tetőig mérve 1750 liternyi csomagot fogadhat be az autó A tetőig mérve 1750 liternyi csomagot fogadhat be az autó

Mivel a Prius+ tisztán elektromos üzemódban kilométereket képes megtenni, a fogyasztás nagyon baráti, zömében városi közlekedés során 5,0 literes átlagot mértünk. Ha ehhez hozzávesszük a Priusok híres megbízhatóságát és alacsony szervizigényét, illetve mindent kielégítő alapfelszereltségét (pl. tempomat, kulcs nélküli indítás), még akkor sem kevés a 8 990 000 forintos ár. Hiába, a hibrideknek még mindig nagyon megkérik az árát.

Bár az üzemanyagtartály mindössze 45 literes, egy tankolással 900 kilométert is megtehetünk, 0,28-as Cw-értékkel büszkélkedhet a Prius+ Bár az üzemanyagtartály mindössze 45 literes, egy tankolással 900 kilométert is megtehetünk, 0,28-as Cw-értékkel büszkélkedhet a Prius+

TETSZETT
– takarékosság
– kifinomult hibrid rendszer
– kényelmes első ülések
– gazdag alapfelszereltség

NEM TETSZETT
– szerény erőtartalék
– beltér anyagai
– magas ár

ÖSSZEGZÉS
Hibridautóként zseniális, egyterűként – a helykínálat és a praktikum miatt – inkább csak átlagos a Prius+. A magas alapárat szerény fogyasztással ellensúlyozza, s igazi unikum, hiszen jelenleg egyetlen más márkának sincs hibrid hajtású egyterűje.

Toyota Prius+
BENZINMOTOR
Összlökettérfogat: 1798 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 73 kW (99 LE) 5200/min
Max. forgatónyomaték: 142 Nm 4000/min
VILLANYMOTOR
Max. teljesítmény: 60 kW (80 LE)
Max. nyomaték: 207 Nm
RENDSZERTELJESÍTMÉNY: 100 kW (136 LE)
Hosszúság/szélesség/magasság: 4615/1775/1575 mm
Tengelytáv: 2780 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1495/550 kg
Csomagtér: 232/784/1750 l*
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,3 s
Maximális sebesség: 165 km/h
Város/országút/vegyes: 4,2/3,8/4,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 96 g/km
A modell alapára: 8 990 000 Ft
* tetőig mért adatok

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért