Ha emlékeznek még a DS4-es első tesztjére, az 1.6 HDi 110 gázolajos verziótól nem voltunk éppen elájulva. Ezt az 1.6 THP 200-ast viszont egészen más fából faragták! A príma turbós benzinmotornak köszönhetően jóval temperamentumosabb a kocsi. Megtelik élettel és lendülettel, élmény néha megkergetni egy szerpentinen! A gázadásra ugyanis késlekedés nélkül válaszol és szaporán pörög fel a négyhengeres, teljesítményleadása szép egyenletes.

Már alul sem vérszegény, de 1500-as fordulattól amúgy istenigazából belehúz, s egészen a piros mezőig bírja szusszal. Közben a halk suttogás helyébe egyre ércesebb tónus lép, ami lelkesítő módon festi alá a gyorsulási élményt. A 7,9 másodperces százas sprint és az előzési rugalmasság ugyancsak megnyerő, s ha úgy adódik, még autópálya-tempóról is nagyot lép – a franciákhoz képest szokatlanul határozott és pontosan kapcsolható a hatfokozatú sebességváltó.

A minőségérzetre nem lehet panasz, az áttekinthetőségre és a praktikumra már annál inkább A minőségérzetre nem lehet panasz, az áttekinthetőségre és a praktikumra már annál inkább

A vezetési pozíció valamivel magasabb, mint egy normál személyautóban, de a feszes tömésű, masszázsfunkciós bőrfotelek legalább megfelelő oldaltartást biztosítanak. Mindez hasznára is válik, mivel az 1.6 THP 200 lényegesen jobban fogja az utat, mint a dízel: később válik alulkormányzottá és csúszik le az ívről, pedig a gyári adatok szerint ez a súlyosabb és orrnehezebb darab. A multifunkciós kormány jó fogású és közvetlen (csak meglehetősen túlzsúfolt), s még némi visszajelzést is kapunk az első kerekek felől. Élvezetesen vezethető, csekély karosszériadőléssel és stabilan fordul az autó – sajnos a kikapcsolt menetstabilizátor 50 km/óra felett élesíti magát. Persze a megemelt kasztnit csak feszes rugókkal és lengéscsillapítókkal lehet kordában tartani, úgyhogy az úthibákon döcögősen megy át a Citroën, kanyarban pedig hajlamos elpattogni a keresztbordákról.

A vezetési élménynek megvan az ára

80 ezer forintot megér a fekete-fehér bőrkárpitozás. A feszes tömésű ülések kényelmesek 80 ezer forintot megér a fekete-fehér bőrkárpitozás. A feszes tömésű ülések kényelmesek

Természetesen a THP 200-as topmodell kizárólag a Sport csúcsfelszereltséggel választható, így pedig már alaphangon 7 890 000 forintot kérnek a kompakt DS4-esért. Az árnak megfelelően gazdag a felszereltség és rendben van a minőségérzet, ha nem is prémiumszintűek, de a felhasznált anyagok mindenképpen igényesebbek. A fekete-fehér bőrülések tovább emelik ugyan az utastér nívóját, a vezetési környezet azonban továbbra sem elég exkluzív, túlzottan hasonlít a sima C4-esére.

A mélynyomó helyet rabol az átlagos méretű csomagtérből, a bővítés egyszerűen megy, de lépcső keletkezik a raktérpadlóban A mélynyomó helyet rabol az átlagos méretű csomagtérből, a bővítés egyszerűen megy, de lépcső keletkezik a raktérpadlóban

A DS4-es koncepciója pedig így, a második nekifutásra sem jön át igazán, őszintén szólva több ponton sem. Itt van mindjárt a design: bár a C4-esnél kétségkívül rámenősebb és erőteljesebb a fellépése, mégis túlságosan emlékeztet az alapmodellre. Szerintem az előző C4-es kupé és ferdehátú változata között sokkal markánsabb volt a különbség, de még az aktuális C3-as/DS3-as páros is határozottabban eltér egymástól – mind a formáját, mind a karakterét tekintve. Persze a látványosan ívelt tetővonal kupés jelleget kölcsönöz a DS4-esnek! Csak azon nem tudok napirendre térni, hogy ha a C4-esnél élvezetesebb és sportosabb autót akartak, akkor miért kellett megemelni, ha pedig kellemes túrakupé volt a cél, miért nem figyeltek egy kicsit jobban a gördülési komfortra? Azt pedig továbbra is borzasztóan öncélúnak érzem, hogy a hátsó ajtóknál sem lehúzni, sem buktatni nem lehet az ablakot, ráadásul a második üléssorba szellőzőrostély sem jutott. Én pont azért kedvelem a négyajtós kupékat, mert miközben a szedán alapformánál látványosabb és lendületesebb képet mutatnak, praktikusabbak a tősgyökeres (két- és háromajtós) sportkupéknál.

A hátsó lökhárítóban krómdísz imitálja a kipufogócsövet. Nem kellene rejtegetni, mert szép, érces a hangja A hátsó lökhárítóban krómdísz imitálja a kipufogócsövet. Nem kellene rejtegetni, mert szép, érces a hangja

TETSZETT
erős és kulturált motor
vagány forma/nívós utastér
közvetlen kormányzás
egészen pontos váltó

NEM TETSZETT
sprőd rugózás
 fix hátsó ablakok/hátsó szellőzőrostély hiánya
szűk fejtér hátul

ÖSSZEGZÉS
Mivel a THP 155-ös kizárólag robotizált váltóval elérhető, a DS4-es palettáján a THP 200-as az egyetlen igazi örömforrás.

Citroën DS4 1.6 THP 200
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 147 kW (200 LE) 5500-6800/min
Max. forgatónyomaték: 275 Nm 1700-4500/min
Hossz./szél./mag.: 4275/1810/1523 mm
Tengelytáv: 2612 mm
Fordulókör: 10,7 m
Saját tömeg/teherbírás: 1391/429 kg
Csomagtér: 359/1021 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,9 s
Maximális sebesség: 235 km/h
Város/országút/vegyes: 8,4/5,2/6,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,8 l/100 km
CO2-kibocsátás: 149 g/km
A modell alapára (VTi 120 Design): 5 500 000 Ft
A tesztelt modell ára: 7 890 000 Ft