A modellváltást követően is kitart az egyterűs vonal mellett a Honda kisautója, de megpróbálják sportosként tálalni a dolgot a formatervezők: a hátsó lökhárító „szellőzőnyílásai” túlzásnak tűnnek egy ilyesfajta járművön, és a Sport felszerelési csomag fekete légterelői is nyugodtan eltakarhatnák azt az egycentis csíkot, ami a légterelő és a dobbetét között van. De ha ezen túltesszük magunkat, felettébb praktikus kialakítású autónak örülhetünk, majdnem derékszögben nyílnak az ajtók, könnyű az utastér megközelítése, ami ugye a felhajtható hátsó ülőlap miatt nem csak a beszállást, de esetenként a bepakolást is megkönnyíti. A csomagteret is lehet bővíteni, ilyenkor az ülőlap is lebukik, így teljesen sík és vízszintes lesz a raktér padlója bővítés után; visszarendezéskor figyelni kell arra, nehogy odacsípjük a biztonsági öveket.
Szokatlan módon osztották fel a belső teret, elöl úgy 1,8 méteres testmagasságig lehet kényelmes vezetési pozíciót beállítani, míg a második sorban akár 2 méteres égimeszelőknek is bőven van hely – csak ne legyenek kettőnél többen –, a csomagtér 354 literes, ami egy kevesebb, mint négy méter hosszú autónál rendben van. Ismerős kormányt markol a vezető, a műszerfal közepén már a középső Comfort felszereltségi szinttől ott van a HondaConnect érintőképernyős fejegység, ami magyarul is tud a műszeregységgel ellentétben.
Igyekeztek rengeteg tárolóhelyet kialakítani, de a pohártartók túlságosan a műszerfal alá csúsztak, még egy félliteres palackot is nehezen tudunk odarakni, a gyorséttermekben adott papírpoharakkal nem is érdemes próbálkozni. A vezető kap egy külön, jól használható pohártartót a kormánytól balra, közvetlenül a légáram útjában. Rengeteg készülékcsatlakozási és -töltési lehetőséget kínál a Jazz, nem csak látható helyen, de a két első ülés közötti könyöklő üregében is.
Csak 102 lóerős, 1,3-as négyhengeressel adják a kisautót, hiányzik a többi Hondában megtalálható ökokapcsoló, alaphelyzetben is visszafogott a temperamentum. A fokozatmentes automatikus váltónak van Sport fokozata, amikor megemeli a motorfordulatot, de ettől csak hangosabb, nem gyorsabb lesz. Egyébként normál D fokozatban is jól lehet a gázpedállal szabályozni a tempót, épp csak a pedálút utolsó negyedén kapunk élénk reakciót, előtte érzéketlen a pedál. Jól fordul az autó, miközben az úthibákat is megfelelően elnyeli a futómű, nem is annyira a mozgás, hanem a hang árulkodik erről.
Tetszett
• tágas második üléssor
• jó vezethetőség
• gazdag felszereltség
Nem tetszett
• gördülési és szélzaj
• csak 1,8 méteres magasságig jó vezetési pozíció
Összegzés
Vételárát tekintve a jól felszerelt kisautók szintjén mozog a Honda Jazz, miközben azoknál sokkal több helyet kínál, különösen a kategóriában gyakran másodrendűnek számító hátsó sorban. Ehhez jön még a jó vezethetőség és a remekül variálható utastér – nem csoda, hogy kedvelik a tulajdonosok.
Honda Jazz 1.3 CVT
Összlökettérfogat: 1318 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 75 kW (102 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 123 Nm 5000/perc
Hossz./szél./mag.: 3995/1694/1525 mm
Tengelytáv: 2530 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1483/1472 mm
Fordulókör: 10,8 m
Tömeg/teherbírás: 1092/498 kg
Csomagtér: 354-1314 l
Üzemanyagtank: 40 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,0 s
Max. sebesség: 182 km/h
Város/országút/vegyes: 5,3/4,1/4,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 106 g/km
A modell alapára: 3 749 000 Ft (Trend, kézi váltó)
A tesztelt verzió ára: 4 049 000 Ft
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!