Míg egy évtizeddel ezelőtt alig maréknyi gyártó kínált emelt hasmagasságú kombit, manapság más a helyzet. Ahogyan egyre nő a kereslet a szabadidő-autók iránt, a márkák igyekeznek alternatívát nyújtani, egy terepjárós köntösbe csomagolt kombi pedig tökéletesen alkalmas erre a célra. Tulajdonképpen az Insignia Country Tourer is lehet SUV-pótló, annak ellenére, hogy műszakilag teljesen azonos a bázisának számító Sports Tourer kombival. A fényezetlen műanyag elemekkel ellátott és 2,5 centivel növelt hasmagasságú modell kifejezetten jó kiállású autó, a kalandor köntös ellenére viszont ugyanúgy elérhető fronthajtással is, mint a sima puttonyos. Nyilvánvaló, hogy ilyen mértékű futóműemelés és a vagány külső nem teszi terepjáróvá, ráadásul a hosszú tengelytáv és a viszonylag nagy túlnyúlások is korlátozzák.
A motorpaletta persze érzékelteti, hogy a Country Tourert feljebb pozicionálták, hiszen az újdonságnál dízelből eleve 170 lóerő az alap, míg a Sports Tourernél a 110 lovas 1,6-ossal kezdődik a gázolajos erőforrások sora. A tesztre fogott Sports Tourerben a 2,0 literes, 170 lóerős verzió, míg a Country Tourerben a biturbó változat dolgozott 210 lóerővel, és summaként azt lehet elmondani, hogy kell is a teljesítmény az Insigniába! Hiába könnyebb két mázsával elődjénél a jelenlegi generáció, 5,0 méteres óriásokról van szó, amelyeket arra találtak ki, hogy csomagokkal és több utassal tegyenek meg nagy távolságokat, szóval a 170 lóerő ez esetben tényleg szükséges. A 210 lovas változat alacsony fordulaton nyilván nyomatékosabb, de nagyobb tempóról gyorsítva kellemetlen meglepetés érheti a vezetőt, ugyanis csúcsdízel motor ide vagy oda, nem lép igazán nagyot az autó. Szó sincs arról, hogy lassú lenne, de 480 Nm-től többet vár az ember. Ami közös a két verzióban, az a jól hallható, jellegzetes dízelmorajlás és a finoman kapcsoló nyolcgangos automatikus váltó – a 170 lóerős motorhoz 500 000 Ft a felára, a 210-eshez alapáras, akárcsak a 4×4-es hajtás.
Az Insignia modellváltás egyik legfontosabb hozadéka volt a méretnövekedés, így nem is annyira a középkategóriás modellek, sokkal inkább már az eggyel feljebb induló típusok helykínálatát hozza. A karosszéria ugyan lapos, de a lábhely hatalmas, és persze itt vannak az AGR-tanúsítványos fotelek, amelyek a legjobb ma elérhető ülések közé tartoznak. Mindkét változat 560 literes raktérrel rendelkezik, a különbség igazából annyi, hogy a Sports Tourer esetében lejjebb húzódik a perem. A sínes rögzítőrendszer mellett a bővítés utáni két méter hosszú sík rakfelület is fontos a praktikumot illetően.
Motorváltozattól függően azonos felszereltséggel 350-560 ezer Ft a Country Tourer felára, ami nem sok, ugyanakkor az is igaz, hogy dízelként utóbbi már nem fér be a 10 milliós küszöb alá (10 270 000 Ft). Egy biztos, a kényelem és a használhatóság területén ugyanazt tudják, csak éppen a körítés más.
Tetszett
• tágas, kényelmes utastér
• hatalmas csomagtér
• komfortos rugózás
• sok konfigurációs lehetőség
Nem tetszett
• a vártnál szerényebb dinamika (210 lóerős változat)
• hallható dízelmorgás
• nagy fordulókör
Összegzés
Mivel a Country Tourer felára motorváltozattól függően 350-560 ezer Ft a Sports Tourerhez képest, nem valószínű, hogy ez a különbözet elriasztaná a vásárlójelölteket. Főleg, hogy a praktikum vagy a rugózási komfort semmit sem csorbul.