Egy újabb Mini-inkarnáció, amelyik úgy lép be a prémiumkompaktok kategóriájába, hogy bátran felvállalja általánosítás szerint „kockázatos” részleteit. Igen, a Mini kockáztat a Clubmannel, hiszen nem a praktikum és nem is a férőhely témakörére hegyezték ki képességeit. Ahogy a többi testvérmodell, úgy a hatajtós, alsó-középkategóriás Clubman is szembeszegül a szürke trendekkel – itt minden csupa geg, egyedi megoldás, bravúroskodás és feltűnősködés. De ez így van jól.
Mivel a paletta többi tagjához képest feljebb lépett egy kategóriával, nem meglepő, hogy a hossza 27, tengelytávolsága 10, szélessége pedig 9 centiméterrel haladja meg ötajtós testvérmodellje hasonló értékeit. Elöl mélyen és kényelmesen ülhetünk, a vezetési pozíció patent, a sok-sok műszer, kapcsoló, visszajelző és sajátos formai megoldás okán pedig űrhajókapitánynak érezhetjük magunkat. Az autó egyébként a BMW 2-es Active és Grand Tourerrel és az X1-essel közös UKL2-es padlólemezen osztozik, ami itt lapos tetővonalú, ugyanakkor a B-oszlop mögött is tágas lábterű kocsiszekrényt hordoz. A függőleges hátfal kétfelé nyíló ajtópárja 360 literes csomagteret tár fel, ami a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssor ledöntésével egészen 1250 literig bővíthető. Utóbbi adat már rendben van, de alaphelyzetben például 60 literrel szűkebb, mint az azonos hosszúságú Peugeot 308 GT poggyásztere.
Az ajtózár távirányítós vagy érintős oldásakor Mini-logo világítja meg a sofőrajtó melletti flasztert, zárást követően pedig nem csupán a belső tükör alján, hanem a tető cápauszony antennáján is villog
vörös fénydióda, a középső óriáskijelző karimájának felső íve pedig 5-10 másodpercenként ugyancsak vörösen pulzál. Sport programba kapcsolva apró rakétaszimbólum és egy versenypályán kanyargó gokart rajza jelenik meg, továbbá a felirat: maximális gokartérzés! Szóval nem unalmas autó…
Vezetés közben már józanabb a helyzet, ismerős BMW-feeling lesz úrrá rajtunk, a különböző fedélzeti menük logikája és a kezelés finomsága is a bajor nagytestvért idézi. Véletlenek persze nincsenek, a motor gyakorlatilag megegyezik a 18d jelű sornégyessel, a nyolcfokozatú automatikus váltó pedig ugyanúgy Aisin, mint a többi keresztmotorosnál. A fék harapós, az irányíthatóság még normál menetprogramban is közvetlen, tehát a stílus mellett vezetési élmény dolgában sem kell másik ajtón kopogtatni.
Tetszett
• stílus, minőség
• vezetési élmény
• látványos gegek
Nem tetszett
• korlátozott körkilátás
• menetzaj
• vételár
Összegzés
Aki különlegességre vágyik, itt megkaphatja, a Clubman tutira hozza a Minik büszkén vállalt különcségét. Műszakilag aligha lehet belekötni, bár a motorhangot azért elszigetelhették volna jobban is az exkluzív utastértől.
Mini Cooper D Clubman
Összlökettérfogat: 1995 cm3
Max. teljesítmény: 110 kW (150 LE) 4000/perc
Max. nyomaték. 330 Nm 1750/perc
Hossz./szél./mag.: 4253/1800/1441 mm
Tengelytáv: 2670 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1564/1565 mm
Fordulókör: 11,3 m
Saját tömeg/teherbírás: 1360/530 kg
Csomagtér: 360-1250 l
Üzemanyagtank: 48 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,5 s
Max. sebesség: 212 km/h
Város/országút/vegyes: 4,9/4,1/4,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 115 g/km
A modell alapára: 7 604 000 Ft (kézi váltóval)
A tesztelt verzió ára: 8 253 000 Ft
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!