Alapesetben ez egy igen szemrevaló sportkompakt, amely mindennapi használatra is alkalmas. Praktikus, ötajtós kivitelű, kényelmi és biztonsági szempontból egyaránt nagyvonalúan felszerelt. Néhány kompromisszumot azért meg kell kötnünk, merthogy az izgalmasan berendezett utastér összeszerelési minősége továbbra sem elég meggyőző, a hátsó üléssorban passzentos a helykínálat (főleg a fejtér szerény), kevés a jól használható pakolórekesz, a poggyászt pedig magas küszöbön kell átemelni.

Izgalmas, a logikus tagolásnak köszönhetően jól áttekinthető a műszerfal Izgalmas, a logikus tagolásnak köszönhetően jól áttekinthető a műszerfal

Benzineshez képest alapjáraton meglehetősen kopogós az 1,75 literes turbómotor, ráadásul hiába a korszerű technika (közvetlen benzinbefecskendezés, mindkét oldalon folyamatosan változó szelepvezérlés), az 1750 TBi eléggé torkos, a teszt végén 11,3 literes átlagot mértünk. Viszont már alacsony fordulaton is remekül terhelhető és rugalmas a motor, nem kell folyton használni a kissé hosszú utakon és karcosan kapcsolható, hatfokozatú sebességváltót. Szóval, kényelmesen vezethető, de sportosan feszes felfüggesztésével az úthibák többségét megérzi.

Júliácska, te drága és a négylevelű lóhere

Persze mindezt könnyedén elnézi neki az ember, mivel Júliácska hatékony segítséget nyújthat a kemény munkanapok során felgyülemlett feszültség levezetésében. A vezetőnek nincs más dolga, mint keresni egy kanyargós útszakaszt, majd a DNA menetdinamikai kapcsolót áttolni normálból dinamikus állásba. Az 1742 cm3-es turbómotor ilyenkor késlekedés nélkül, villámgyorsan reagál a gázadásra, szinte bármilyen fordulatról agresszíven pörög fel, s hosszan kihúzatva egyre lelkesítőbb a hangja.

A 235 lóerő és a túltöltéssel 300-ról 340 Nm-re felsrófolt nyomaték sportos menetteljesítményeket biztosít: 6,8 másodperc alatt lezavarja a százas sprintet és még innen is nagyot lép, csak 180-200 km/óra környékén kezd elfogyni a lendülete.

Az ülések formázása hátul is jó, csak a fejtér szűkös kissé Az ülések formázása hátul is jó, csak a fejtér szűkös kissé

A vezetési élményt egyedül az árnyékolja be, hogy a combosabb keresztbordákról kanyarban hajlamos elpattogni az autó. Egyébként élvezetesen vezethető az Alfa, kormánya veszettül közvetlen (ütközéstől ütközésig 2,2 fordulat) és az elektromos szervo ellenére némi visszajelzéssel is szolgál. A kanyarokat pedig bátran támadhatjuk, mivel az 1750 TBi Quadrifoglio Verde (négylevelű lóhere) csúcsmodellhez a 17 colos kerekek és a 225/45-ös abroncsok mellett 20 mm-rel ültetett sportfutómű, Brembo fékrendszer (elöl 330 mm, hátul 278 mm átmérőjű tárcsák) és Q2-es elektronikus differenciál dukál. Persze előbb-utóbb az orra elkezd lecsúszni az ívről, de gázelvételre finoman megindul a hátulja, ezzel újra irányba állítva a kocsit – dinamikus programban a menetstabilizátor engedékenyebb ugyan, de nem lehet teljesen kikapcsolni.

A 134 lóerő/liter specifikus teljesítmény rekord az Alfánál A 134 lóerő/liter specifikus teljesítmény rekord az Alfánál

TETSZETT
temperamentumos forma
izgalmas belső
erős és rugalmas motor
vezethetőség

NEM TETSZETT
fogyasztás
vételár
passzentos térkínálat hátul

ÖSSZEGZÉS
A tüzes ferdehátúak mezőnyében az Alfa Giulietta 1750 TBi inkább a hétköznapi használatra is alkalmas VW Golf GTI-hez, mint a hardcore Renault Mégane RS-hez áll közel – nemcsak képességeiben, hanem árában is.

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi QV
Összlökettérfogat: 1742 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 173 kW (235 LE) 5500/min
Max. nyomaték: 300 Nm 4500/min (340 Nm 1900/min)
Hossz./szél./mag.: 4351/1798/1465 mm
Tengelytáv: 2634 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1395/430 kg
Csomagtér: 350 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,8 s
Maximális sebesség: 242 km/h
Város/országút/vegyes: 10,8/5,8/7,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 11,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 177 g/km
A modell alapára (1.4 TB Progression): 5 450 000 Ft
A tesztelt modell ára: 8 273 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!