Az Infiniti saját fejlesztésű hibrid rendszere irgalmatlan dinamikával ruházza fel az M-modellt. A motortérben egy 3,5 literes, 306 lóerős, V6-os benzines aggregát lapul, a csomagtartóban pedig 96 cellából álló lítium-ion akkuszett kapott helyet. A villanymotor 68 lóerős, nyomatéka 270 Nm, és pusztán elektromos (EV) üzemben akár 100 km/órával is képes mozgatni az autót.

Változatos anyag- és színhasználat, kissé sok a gomb és a kapcsoló Változatos anyag- és színhasználat, kissé sok a gomb és a kapcsoló

Villámgyors, de kevés naftával is beéri

A hibrid rendszerteljesítmény 364 lóerő, sajnos az ehhez tartozó nyomatékadat nem ismert, de a gyorsulási érték igen: az M35h álló helyzetből 5,5 másodperc alatt katapultál százra! Ez bizony a sportautók vadászterülete, ráadásul az Infiniti hátul hajt, szóval minden adott egy remek kis autókázáshoz. A hibrid egység az esetek 99%-ában kifogástalanul működik, de egy-két alkalommal, zömében EV-módból történő intenzív gyorsításkor azért tapasztalható pillanatnyi tétovázás.

Tágas az Infiniti második sora Tágas az Infiniti második sora

A hétfokozatú automata puhán, kellő gyorsasággal pakolja a fokozatokat, a futómű feszes, de ez nem is csoda, hiszen nagy sebességnél elkél a stabilitás. Sport üzemmódban (létezik még „eco, normál és hó” állás) az erőlködés legkisebb jele nélkül, pillanatok alatt 200 km/óra feletti tempóba kergethető. Ilyenkor fokozottan ügyeljünk a bődületes nyomatékra, mert nedves körülmények között könnyedén „megúsztatja” a kocsi farát.

A méret és a dinamika fényében parádés az autó fogyasztása, a tesztet 9,1 l/100 km-es átlaggal zárta az Infiniti, így az egy tankolással megtehető hatótávolság 700 km feletti – a tank térfogata 70 liter.

A rakteret (350 l) nem lehet bővíteni A rakteret (350 l) nem lehet bővíteni

A kabin mérete nagyvonalú, a raktér azonban az akkumulátor helyigénye miatt 450-ről 350 literre csökkent. A belsőnek nem tesz jót a vegyes minőségű (kemény, puha, bőrrel borított) és színű műanyagok tömkelege, találni feketét, szürkét, ezüstöt és barnát is. A hifi prímán szól, az első fotelek nagyok és kényelmesek, egyedül a támla rövidke kissé. A navigáció grafikája – akár a Nissan Navarában – rémesen egyszerű, ez nagyon kirí a 16,6 millió feletti prémiummiliőből.

M35h hátulról: sportos, izmos far M35h hátulról: sportos, izmos far

Fotó: Hilbert Péter és Infiniti

TETSZETT
teljesítmény
fogyasztás
kabinméret
hajtáslánc

NEM TETSZETT
egyes műanyagok
navigáció grafikája
rövid első üléstámla

ÖSSZEGZÉS
Valódi ínyencfalat a hibrid Infiniti, menetteljesítménye lenyűgöző, ahogy az alacsony fogyasztása is. Az M35h sztrádán komoly riválisa lehet az igazi sportgépeknek. A kabin nagyon tágas, a csomagtér azonban csak két fő poggyászainak elégséges. Takarékos és nagyobb rakterű alternatíva a dízel M30d (238 LE), mely 14,29 millióba kerül.

Infiniti M35h AT
BENZINMOTOR
Összlökettérfogat: 3498 cm3
Hengerek/szelepek: V6/24
Max. teljesítmény: 225 kW (306 LE) 6800/min
Max. forgatónyomaték: 350 Nm 5000/min
VILLANYMOTOR
Max. teljesítmény: 50 kW (68 LE) 1770-2000/min
Max. forgatónyomaték: 270 Nm 1770/min
Rendszerteljesítmény: 268 kW (364 LE)
Hossz./szél./mag.: 4945/1845/1500 mm
Tengelytáv: 2900 mm
Fordulókör: 11,2 m
Saját tömeg/teherbírás: 1830/570 kg
Csomagtér: 350 l
Üzemanyagtank: 70 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,5 s
Maximális sebesség: 250 km/h
Város/országút/vegyes: 9,2/5,7/7,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 162 g/km
A modell alapára: 14 027 200 Ft (M37 AT, 320 LE)
A tesztelt verzió ára: 16 667 200 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!