Fotós kollégámmal egyetemben simán “leszürkéztük” aktuális tesztautónkat, s ezzel mély lelki válságba taszítottuk a Toyota hazai PR-vezetőjét. Merthogy a Yaris Blue egyedi sorozat – legalábbis a gyáriak szerint – kizárólag a kék háromféle árnyalatában kapható. Ha kék, akkor kék, nincs mit tenni, biztosan mi vagyunk színtévesztők… A már önmagában is bájos kisautón a karosszéria színére fényezett lökhárítók és tükörházak, krómozott kipufogóvég és mutatós ködfényszórók vállalják magukra a vevőcsalogatás terhét. Kimondottan a Blue változathoz tervezett, 14 colos méretű könnyűfém felnik járnak az autóhoz, továbbá a felszereltséget azonosító jelzés is egyedi – ez utóbbi belül, a küszöbborításon és a szőnyegeken szintén visszaköszön.
Hódító praktikum
Egyébiránt az utastérben elsősorban az ülések és az ajtók kék színű kárpitozásán érhetjük tetten a szépítkezési akció nyomait. Mi sem természetesebb, mint hogy az audiorendszer távvezérlőjével felvértezett bőrkormányt, valamint a krómdíszekkel megspékelt sebességváltó szoknyáját is kék cérnával varrták, míg a légkondicionáló kezelőszervei, illetve az elektromos ablakok kapcsolói körül látható karbonutánzatú berakások egyenesen a T-Sport csúcsmodelltől érkeztek. Amúgy nemcsak szemrevaló formája, hanem praktikus és jól variálható utastere miatt is szeretnivaló kisautó a Yaris: a kétrészes kesztyűtartó, az anyósülés alól kihúzható fiók, vagy a középkonzol oldalán tátongó pakolórekeszek több apró holmit képesek elnyelni, mint egy női “Bermuda háromszög” táska, de jól használhatók a pohártartók is. A sínen előre-hátra csúsztatható hátsó üléssor segítségével anélkül bővíthetjük a 205 literes csomagteret, hogy korlátoznánk a szállítható személyek számát. A Blue kivitel kellemes vezetői környezete hovatovább a Toyota hátrányait, a kemény, kopogós műanyagokból építkező műszerfalat, a kizárólag függőlegesen állítható kormányt, vagy az ülések rövid ülőlapját (csak a dőlésszögük szabályozható) és csekély oldaltartását is képes feledtetni.
Menő manó
A Blue széria háromféle motorral (1.0 VVT-i – 65 LE, 1.3 VVT-i – 87 LE, 1.4 D-4D – 75 LE) érhető el, szerkesztőségünknél az izmosabbik benzines erőforrással járt az egyedi Yaris. Az 1298 köbcentis motor valódi városi vagánnyá avatja a kocsit, a kis Toyota lelkesen vágtáz, méreteinél fogva a sűrű forgalomban is jól manőverezhetünk vele, s a parkolás sem okozhat gondot. A folyamatosan változó szelepvezérlésnek köszönhetően alul is nyomatékos az erőforrás, így nyugodt autózáskor ritkán szükséges a precíz, de kissé akadósan járó sebességváltó karja után nyúlni. Országúton szintúgy kellemes társ a Yaris, fogyasztása kedvező, a motorzaj pedig csak hosszan pörgetve, vagy nagy sebességnél erősödik fel. A kisautó sikerrel veszi fel a harcot a nagyobb kátyúkkal, ugyanakkor a “vasalásban” mesteri kocsi az élesebb kanyaroktól sem riad vissza, javarészt semleges viselkedésről tesz tanúbizonyságot. Kedvemre való volt a Yaris közvetlen, hölgyek számára is könnyed kormányzása, valamint jól adagolható, határozott fékrendszere.
Ellentételezés
Az 1,3 literes motorral már 2,7 millió forinttól hozzájuthatunk a Toyota Yarishoz, persze a Terra specifikáció kényelmi és biztonsági felszereltsége nem említhető egy lapon a 3,26 millió forint értékű Ice Blue változatéval. A Sol kivitelé már annál inkább, persze ez esetben az árkülönbözet is csekélyebb – a 85 ezer forintos pluszt CD-lejátszós audiorendszerrel, ködfényszórókkal, könnyűfém keréktárcsákkal, no és nem utolsósorban egyediségével kompenzálja a Yaris Ice Blue.