A korábbi 90 lovas helyett immár tíz lóerővel izmosabb és 30 Nm-rel nyomatékosabb turbódízel motor szolgál a Skoda Octavia összkerék-hajtású változatában. Az izmosabb erőforrásnak köszönhetően lendületesebb a kocsi, városban könnyedén felvehetjük a forgalom ritmusát, míg lakott területen kívül merészebben előzhetünk. Gyorsulásban mintegy másfél másodperc az izmosabb Octavia 4×4 előnye a korábbi váltizattal szemben, míg csúcssebessége 8 km/órával múlja felül amazét.
Karakterisztikájukat tekintve nincs lényeges különbség a két egység között – hacsak az nem, hogy ez 100 fordulattal alacsonyabban és szélesebb tartományban szolgáltatja maximális nyomatékát. Hidegindításkor a motor továbbra is kissé zajosan jár, és ilyenkor némi vibráció érezhető a kormányon. A hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó jól megvezetett, a kormányzás megfelelően direkt és a fékek is a helyzet magaslatán állnak.
Az összkerék-hajtású Skoda szabadmagasságát négy centiméterrel növelték, így az autó hasa 18 centire húzódik a talajtól. Ez pedig annyit tesz, hogy a csapnivaló minőségű hazai utakon is otthonosan mozog a kocsi, bátran felállhatunk a kisebb-nagyobb járdaszigetekre, de ami még fontosabb, a felázott földutakon is magabiztosan eljutunk a vadászházhoz, horgásztóhoz. A Haldex-kuplungos négykerék-hajtási rendszer javára írható, hogy normál körülmények között csak az első tengely hajtott, tehát az autó takarékosabban bánik az üzemanyaggal. Amint azonban a szerkezet érzékeli valamelyik kerék kipörögését, azonnal juttat a nyomatékból hátra is.
Felszerelve is komor
Noha az Octavia 4×4 felszereltsége az egyik leggazdagabb, a belső tér meglehetősen komor képet mutat. A szériaként biztosított tételek listája egyébként megnyerő, az utasok komfortérzetét egyebek mellett nyolchangszórós audiorendszer, elektromos ablakemelők és tükrök, légkondicionáló rendszer és távirányítós központi zár emeli, biztonságukat pedig négy légzsák és hárompontos öv (hátul középen csupán medenceöv), valamint öt fejtámla szavatolja. A fontosabb alaptételek közé tartozik még az elektronikus differenciálzárral kombinált blokkolásgátló, a 15 colos könnyűfém keréktárcsa, az osztottan dönthető és kivehető hátsó üléssor, továbbá a fedélzeti számítógép. Az összkerék-hajtás és a fejlettebb, kettős keresztlengőkaros hátsó futómű miatt a poggyásztér azonban 100 literrel kisebb. Persze az alaphelyzetben 448, ledöntött üléstámlákkal pedig 1412 literes befogadóképesség még így is túlmutat a kategória átlagán.
Drágább dízel
A 4×4-es Skoda Octavia hazánkban kizárólag a lehető legnívósabb Laurin&Klement, illetve az eggyel alacsonyabb Elegance felszereltséggel érhető el. A legolcsóbb négykerék-hajtású Octavia Combi árcéduláján 6 520 000 forint szerepel, ám abban az 1,8 literes, turbófeltöltésű benzinmotor (150 LE) dolgozik. A tesztünkben szereplő 1.9 PD TDi változat közel 350 ezer forinttal kerül többe.