A háromajtós Mini célközönsége jellemzően rövid, városi etapokon, egyedül vagy kettesben használja autóját. Sem a hatótáv, sem a praktikum, sőt, az ár sem játszik jelentős szerepet a döntésben vásárlásnál. A divat viszont annál inkább, és jelenleg semmi sem annyira trendi, mint egy helyi károsanyag-kibocsátás nélkül használható, zöld rendszámos prémiumautó!
A beszédes nevű Cooper SE tudása a 2,0 literes, turbós benzines Cooper S-éhez mérhető, az akkumulátoros-elektromos újdonság 192 helyett 184 lóerőt, 280 helyett 270 Nm nyomatékot ad le, és 1290 helyett 1440 kg-os önsúlya miatt 6,7 helyett 7,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára. A 32,6 kWh kapacitású akkumulátorcsomagot a padlóba építették, de ahhoz, hogy az utas- és a csomagtér mérete megmaradjon, 18 mm-rel megemelték a karosszériát. Hasmagassága 15 mm-rel feljjebb került, de ezzel együtt is közelebb van a talajhoz a súlypontja, ami jó hatással van a vezethetőségére. Bár villanyautóként kevésbé érezzük gépszerűnek a Cooper SE működését, és a ma már visszafogott kipufogó-durrogásról is le kell mondanunk, a duplakuplungos váltóval felszerelt Cooper S-hez képest a legnagyobb különbséget a váltó hiánya, és az ebből származó zökkenőmentes működés jelenti.
Belül csak a műszeregység elegáns formatervű digitális kijelzője tér el a többi Miniétől, valamint az indítókapcsoló és az irányváltó is sárgászöldben pompázik. Indításnál csak egy rendszerhang jelzi, hogy minden kész, indulhatunk, és mivel nincs kúszás, a gázpedálra kell lépni. Egypedálos üzemmódban olyan erős az energia-visszatáplálás, hogy minden gázelvételnél elkezd megállásig lassulni a Cooper SE, ezt egy kapcsolóval inaktiválhatjuk, és máris természetessé válik a lassulása. Súlytöbbletét alapvetően nem lehet érzékelni, teljesítménye a hagyományos hajtásláncokra jellemzően egyenletesen épül fel, padlógázra ugyan érezhető a kormányon hajtási befolyás, de ez minden Minire jellemző. 0-ról 60 km/órás tempóra 3,9 másodperc alatt gyorsul fel, ezt bátran kihasználhatjuk, mert a hatékony rekuperációnak hála városban sokáig autózhatunk vele úgy, hogy nem csökken a megtehető távolság. Szükség esetén az agglomerációban is kalandozhatunk, a Budaörs–Vác–Budaörs közötti 110 km-en 80 km-nyi hatótávot használt el, miközben élveztük a csendet és a kivételes kanyarsebességét. A vegyes szakaszokból álló kört a gyár szerint mért legjobb (14,8 kWh/100 km) átlagfogyasztással teljesítettük, igaz, a tavaszi idő miatt sem fűteni, sem hűteni nem kellett az utasteret.
A 11 kW-os fali készülékkel 3,5 óra alatt 100%-ra feltölthető Mini S felszereltséggel és 10 500 000 Ft-os alapárral rendelkezik, ez a változat 2,5 millió Ft állami támogatással kereken 8 000 000 Ft-ért elvihető, így 151 000 Ft a különbség az automatikus váltóval felszerelt Cooper S-hez képest, és még a fenntartási költségei is kedvezőbbek. Másként néz ki az anyagi kérdés az M/L/XL szinteken, amelyeknél már csak 500 000 Ft állami támogatás jár…
TETSZETT
• vidám hangulat
• vezetési élmény
• ár/érték arány
NEM TETSZETT
• zárt hűtőmaszk
• kemény futómű
ÖSSZEGZÉS
Lehet, hogy az elektromos Mini használati értéke és ára sem sokkal jobb közvetlen riválisainál, a hozzá legközelebb álló benzines változathoz képest a lehető legkisebb kompromisszumot követeli, ami a potenciális kuncsaftok számára ideális választássá teszi.
Mini Cooper SE
Max. teljesítmény: 135 kW/184 LE
Max. forgatónyomaték: 270 Nm
Hossz./szél./mag.: 3845/1727/1432 mm
Tengelytáv: 2495 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1485/1485 mm
Fordulókör: 10,7 m
Saját tömeg/teherbírás: 1440/405 kg
Csomagtér: 211-731 l
Akkumulátor kapacitás: 32,6 kWh
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,3 s
Max. sebesség: 150 km/h
Szabványos átlagfogyasztás: 14,8 kWh/100 km
A modell alapára: 10 500 000 Ft