Nagyobb hűtőrácsáról lehet könnyen felismerni a Volvo V60-as legfiatalabb változatát, amelynél a megjelenésen kívül az aktív biztonságot is javították azzal, hogy a számítógépes algoritmus már nemcsak a gyalogosokat, hanem a kerékpárosokat is képes felismerni és automatikusan lefékezni az autót veszély esetén. Azonban a tesztautó átadásakor arra kértek, lehetőség szerint egyik funkciót se próbáljam ki…

Az alapfelszerelésnek számító City Safety automatikus fékezési funkcióval önkéntelenül is megismerkedik az ember, hiszen például sorompós parkolóba be- és kihajtáskor gyakran életbe lép. Ettől eltekintve jól végzik a munkájukat a különféle segédek, holttérfigyelés, sávtartó, távolságtartó tempomat stb.

Monitor informál műszerek helyett – változtatható a megjelenés Monitor informál műszerek helyett – változtatható a megjelenés

A vitaminkúra nem nálunk érvényesül

A tesztelt verzió másik újdonsága a Polestar-tuningos motor volt. Az időközben biturbó dízellé nemesedett D5-ös 215 LE/440 Nm-es teljesítményét 230 LE/470 Nm-re emelik a szoftver átírásával. A különbség a forgalmazó elmondása szerint 130 km/órás tempó felett érezhető, tehát hazánkban – hivatalosan – nem tapasztalható az előnye. De legalább hátrányát se érezni nagyon, a hatfokozatú, automatikus váltóval és összkerékhajtással felvértezett autótól elfogadható a 7,6 literes fogyasztási átlag.

300 000 Ft a 15 lóerő felára. Itthon megkérdőjelezhető az értelme 300 000 Ft a 15 lóerő felára. Itthon megkérdőjelezhető az értelme

A teljesítmény ismeretében nem okoz meglepetést, hogy fürge is lehet az autó, az már annál inkább, hogy ha kanyarban adunk nagyobb gázt, hirtelen küldi a hátsó tengelyre a nyomatékot az összkerékhajtás, és ilyenkor az autó se tudja, hogy keresztbe álljon, vagy az ESP-beavatkozásnak megfelelően próbáljon befordulni.

Kényelmesek az ülések az első sorban, nagyok és jól tartanak Kényelmesek az ülések az első sorban, nagyok és jól tartanak

Polestar Tuning

1996-ban azzal a céllal alapították a Polestart, hogy az versenyeztesse a Volvo autókat – eleinte a 850-es kombikat – a Brit Túraautó Bajnokságban (BTCC). Az évek során aztán egyre szorosabb lett az együttműködés a gyár és a csapat között, utóbbi 2005-ben Göteborgba helyezte át székhelyét, és 2006-tól átvette a motorfejlesztést is. A 2010-es C30 Polestar versenyautó olyan népszerű lett, hogy az autógyár eldöntötte a Polestar Performance gyári tuningkészletek piacra dobását. Ezeket a kiegészítőket a Volvo márkakereskedésekben lehet megvásárolni, további információk a www.polestar.se címen találhatók, a weboldalon magyar nyelvű menü is választható.

Nem a sportos vezetők autója a Volvo V60-as dízel csúcsváltozata, sokkal inkább azoknak a tetszését nyeri majd el, akik valami extrára vágynak, legyen szó teljesítményről, kényeztetésről és biztonságról, de ezt nem feltétlenül szeretnék mutogatni a külvilág felé. S nem feltétlenül kell nekik a tágas utas- és csomagtér: a második sor térkínálata és a csomagtér mérete is elmarad attól, amit egy középkategóriás kombitól vár az ember. Az alapár az összkerékhajtású, automatikus sebességváltós D5-ösnél 11,5 millió Ft-tól indul, és még jó pár milliót ott lehet hagyni a kereskedésben úgy, hogy a külső megjelenést még nem is bolygattuk meg.

Mindent tud, amit tudni lehet a középkategóriában, mégis szerény a megjelenés. Ez az egyik aduja Mindent tud, amit tudni lehet a középkategóriában, mégis szerény a megjelenés. Ez az egyik aduja

TETSZETT
– teljesítmény
– biztonsági rendszerek
– jó vezethetőség

NEM TETSZETT
– szűk hátsó sor és csomagtér
– kanyarban óvatosan kell bánni a gázpedállal

ÖSSZEGZÉS
Úgy hozza a prémiumautók szintjét a Volvo V60-as, hogy közben nem irigyek rá az emberek. Azonban a karosszéria lehetne tágasabb, és lehetnének olcsóbbak a remek biztonsági segédek.

Volvo V60 D5 AWD Aut. Polestar
Összlökettérfogat: 2400 cm3
Hengerek/szelepek: S5/20 biturbó-dízel
Max. teljesítmény: 169 kW (230 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 470 Nm 1750-2250/perc

Hossz./szél./mag.: 4635/1825/1484 mm
Tengelytáv: 2776 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1588/1585 mm
Fordulókör: 11,3 m
Saját tömeg/teherbírás: 1800/480 kg
Csomagtér: 430 l
Üzemanyagtank: 67,5 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,5 s
Max. sebesség: 225 km/h
Város/országút/vegyes: 8,6/5,2/6,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 169 g/km
A modell alapára: 7 890 000 Ft (D2, 115 LE)
A tesztelt verzió ára: 11 440 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!