A nemrég felfrissített családi egyterű valóban tetszetősebb, mint elődje volt. Átrajzolták a lökhárítókat, a hűtőmaszk krómhatású keretet kapott, a lámpaburák is csinosabbak lettek, míg a hátsó fényt hagyományos izzók helyett immár LED-ek biztosítják. A Cross kivitel a fenti változtatásokon is jóval túlmutat, számos fényezetlen műanyag elem borítja a karosszéria kényes pontjait, így a sarkokat, a kerékjárati íveket és a küszöböket is. A látványhatást az egyedi, sziklavörös színű metálfényezéssel megegyező belső kárpitozás és a dögös, 17 colos könnyűfém felnik fokozzák. Az igazi durranás azonban a lemezek alatt rejtőzik, ez pedig nem más, mint az 1,2 centivel megemelt futómű.
Alváz, védelem
Elöl műanyag védőburkolattal látták el az autó alját, így a mérsékelt magasítással együtt a Touran már alkalmas dimbes-dombos földúton való biztonságos közlekedésre, vagy egy-egy nagyobb járdaszegély megmászására. Ennél többre azonban nem. Ennek fő oka, hogy az autó elsőkerék-hajtású – nem úgy, mint például a konszerntárs Skoda Octavia 4×4, vagy a Scout. A tervezők sem gondoltak komolyabb terepgyakorlatokra, ékes bizonyítékai ennek a 17-es kerekeken feszülő igen széles és peres abroncsok (215/50, 235/45), melyek mintázatát ráadásul aszfaltos útra alakították ki. Elsősorban a városi dzsungelben érzi elemében magát a CrossTouran, a műanyag külső burkolatok is az esetleges parkolási sérülések mérséklésében játszhatnak szerepet – a bokrok ágai által okozott karcolások, horpadások tompításához nem elég szélesek és vaskosak a koptatóbetétek. Az autó egész karaktere inkább az aktív hétvégi sportokat folytató nagycsaládosoknak szól – szörfösök, horgászok stb.–, nem pedig azoknak, akik jelentős terepakadályok leküzdésére indulnának autójukkal.
Mindent bele!
A sofőrt jól átgondolt vezetői környezet fogadja, a kapcsolók többsége különösebb ismerkedés nélkül, ösztönösen kezelhető. A műszerfal egyes részeit ezüstszínű betétek szegélyezik, melyek mutatósak ugyan, de tükröződnek a szélvédőn. Az ülések szivacskeménysége és formája eltalált, határozottan tartják a testet, egyedül az első könyöklő kialakítása esetlen. Ha valóban karunk pihentetésére, nem pedig tárolásra használjuk a rekeszes könyöklőt, akkor előfordulhat, hogy bizonyos beállítási szögben keresztezi a behúzott kézifékkar útját.
Dízel aggregátunk 105 lóereje átlagos vehemenciával mozgatta a nem éppen könnyű autót (1498 kg), a precízen megvezetett, hatfokozatú sebességváltóval öröm volt minden kapcsolás, a fékek hatásfoka pedig kiváló. A feszesre hangolt futómű a magasítás dacára nyomát sem mutatta jelentős oldaldőlésnek vagy billegésnek. A második sorban három különálló ülőalkalmatosságot alakítottak ki, melyeket egyenként tologathatjuk előre-hátra, ledönthetjük, vagy éppen ki is vehetjük azokat. A variációs lehetőségek még korántsem értek véget, hiszen a hosszabb tárgyak szállításához az utasoldali fotel támláját vízszintesre tudjuk fektetni, míg a poggyásztérben további két szükségülés rejtőzik. A harmadik sor padjait egyetlen mozdulattal elővarázsolhatjuk a raktér aljából, ezek azonban inkább gyerekeknek nyújtanak elfogadható kényelmet. Hétüléses variáció esetén a csomagtér minimálisra zsugorodik, de két közepes sporttáskát még így is be tudunk szuszakolni leghátulra.
Az autó vételára igen borsos, az 1,9-es dízel 7 518 200 forinttól kapható, nagyjából ennyiért választhatjuk a gázolajos alap-Tourant is a legmagasabb, Highline csomaggal. Aki az átlagnál vagányabb, egyedi optikai kiegészítőkkel feltuningolt VW-t szeretne, az nem jár rosszul a Cross változattal, csak a kasszánál ne lepődjön meg a szintén unikumnak számító vételáron!