Kiegészítők egész hadát tartalmazza a Cross felszereltségi szint, e tartozékok azonban inkább szolgálnak dekorációs célokat, mint a könnyebb terepezés elősegítését. Ez persze nem baj, hiszen a VW elsősorban trendi szabadidő-autót akart faragni a kompakt buszlimuzinból, nem pedig dagonyába való túrakocsit. Sikerült is “menő” terepjárós atmoszférát kölcsönözni a CrossGolfnak az off-road lökhárítókkal, a kerékdobok és a küszöbök feletti fekete műanyag betétekkel, valamint a masszív, ezüstszínű tetősínekkel. Belül is visszaköszönnek a divatos külsővel harmonizáló elemek, mint például az egyedi huzattal ellátott sportülések, vagy az alumíniumhatású betéttel megspékelt bőrborítású kormány.
A kocsi sava-borsa mégis a 20 mm-rel megemelt futómű, melynek révén – elméletben – magabiztosabban lehet közlekedni göröngyös úton, mint a normál Golf Plusszal. A gond csak az, hogy a jókora felnik (225/45 R17) épségére fokozottan kell ügyelni, a spoilerek pedig a kétcentis magasítás dacára is le-leérnek terepen. A nagyobb hasmagasság tudatában akár bátrabban is áthajthatnánk az úthibákon és kátyúkon, de a feszesre hangolt futómű inkább átzöttyen, mintsem áthullámzik a keresztbordákon. A sportos futóműkarakter kanyargós szakaszokon válik a CrossGolf előnyére, itt stabil útfekvéssel és csekély oldaldőléssel kompenzál.
Iszákos motor, praktikus belső
Az 1,6-os benzinmotor 102 lóereje elég a kocsi mozgatásához, a mérsékelt vehemenciával meg lehet barátkozni, de a fogyasztás már kevésbé barátságos. Normál használat mellett 10,0 l/100 km-es átlagot mértünk, a ludas nem a „nehéz” jobb láb, hanem a rövid áttételezésű, mindössze ötfokozatú váltó: 130 km/óránál 4100-4200-at forog a főtengely. A belső tér kialakítása praktikus, elöl és hátul is egyaránt kifejezetten tágas a hely. A hátsó üléseket egyenként lehet tologatni, a támlák dőlésszöge szabályozható, mindenhol apró rekeszek és pohártartók kaptak helyet. A sofőr kényelmesen foglalhat helyet a sportülésben, a körkilátás jó, a műszerfal pedig könnyen áttekinthető. A megnyerő külsejű, praktikus CrossGolf 1,6-os benzines verziójáért legalább 5,8 milliós összeget kell a kasszában hagyni – no igen, a divatozásnak minidig is volt ára…