A józan formaterv még ma sem tűnik idejétmúltnak, ezért csupán a részleteken finomítottak a tervezők. Első ködlámpa és alufelni csak a legmagasabb felszereltségi szinten (GS) jár A józan formaterv még ma sem tűnik idejétmúltnak, ezért csupán a részleteken finomítottak a tervezők. Első ködlámpa és alufelni csak a legmagasabb felszereltségi szinten (GS) jár

Az SX4-es frissítéséről az a szakállas vicc jut eszembe, amikor hazaérve a feleség boldogan újságolja az urának:
– Képzeld, drágám, fodrásznál voltam! Mire a férj egy röpke pillantást vet rá, és komoran megjegyzi: – És, nem volt nyitva?
Kívülről bizony a Suzuki is ügyesen titkolja, hogy megújult, az orrkötény kialakítása csupán árnyalatnyival lendületesebb, hátul pedig még kevésbé szembetűnő a változás – mintha a lökhárítónál és a lámpáknál maszatoltak volna valamit. Az alapmodell kivételével a crossover jelleget erősítik a karosszéria alján végigfutó műanyag elemek, a kartervédőt utánzó lemezbetétek, az ajtók koptatócsíkjai, valamint a tetősínek, ám a szabadmagasságot kizárólag a 4×4-es változatoknál emelik meg 15 milliméterrel, 190-re.

Mutatósabb lett és könnyebben leolvasható a műszeregység Mutatósabb lett és könnyebben leolvasható a műszeregység

Csendesebbé vált a jó kidolgozású utastér
Bár külső méretei alapján nagyobbnak tűnik, 2500 mm-es tengelytávolságával a kis- és az alsó-középkategória határán egyensúlyoz az SX4-es. A 270 literes csomagtartó még az előbbinél sem számít tágasnak, de legalább a 60:40 osztású támlák ledöntése, majd az ülések előrehajtogatása után 1045 literig bővíthető. Ugyanakkor az utastér helykínálatával már a kompaktok között is megállja a helyét a Suzuki. S amíg nem égimeszelők ülnek elöl, addig a második sorban is egészen jól elférni. Az ideális vezetési pozíció kialakítása viszont tovább tart a kelleténél, mivel a kormánynak csak a magassága állítható, vásárláskor pedig érdemes odafigyelni, hogy a GC alapkivitelben az ülést nem lehet emelni.

Feszes tömésű ülések szép, de strapabíró kárpitozással Feszes tömésű ülések szép, de strapabíró kárpitozással
Kiváltképp „fejben” nagy a tér, de a lábnak is jut elég Kiváltképp „fejben” nagy a tér, de a lábnak is jut elég

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Egyébként a változások itt sem eget verőek, divatosabbra cserélték a műszeregységet, és a középkonzol tetejéről ide költözött a fedélzeti számítógép kijelzője – nem túl szerencsés, hogy a kezeléséhez át kell nyúlni a kormányon. A kemény és kopogós műanyagok ellenére a belső egyáltalán nem lehangoló, bár ajtókárpit és párnázott könyöklő csak a középső (GLX), bőrkormány és krómozott kilincs pedig csak a csúcsfelszereltséghez (GS) dukál. Itt már többek között kulcs nélküli nyitás és indítás, automata légkondicionáló, ülésfűtés, oldal- és függönylégzsák, továbbá menetstabilizáló rendszer is jár az autóhoz.

Tisztább és erősebb az új benzinmotor

Egészségesebben húz a motor, de az összkerékhajtás némileg visszafogja a lovakat Egészségesebben húz a motor, de az összkerékhajtás némileg visszafogja a lovakat

A valódi újdonságot a motorháztető alatt találjuk, az 1,6 literes, változó szelepvezérlésű benzinest ugyanis alaposan átdolgozták: legnagyobb teljesítménye 107-ről 120 lóerőre emelkedett, a maximális forgatónyomaték pedig 145 helyett 156 Nm, miközben a CO2-kibocsátás 13%-kal csökkent, s így Euro-5-ös besorolást kapott a motor. Alul még mindig nyomatékszegény a gép, de a városi forgalom ritmusát úgy is kényelmesen felveszi, ha 3000-es fordulat környékén felkapcsolgatunk. Ilyenkor meglepően csendes, és beéri átlagban 7,5 liternyi üzemanyaggal. A lendületes haladás érdekében, vagy éppen emelkedőn és előzéskor viszont alaposan meg kell tornáztatni, kihúzatva pedig nemcsak a hangja, hanem az étvágya is megjön. Autópályán például 140 km/órás sebességnél 3500-at forog a motor, miközben jócskán 9,0 liter felett eszik. Pedig normál útviszonyok között „fogyasztáskímélő” elsőkerékhajtással mehet az SX4-es, míg az intelligens összkerékhajtás kapcsolóját automata üzemmódba állítva az elektronika dönti el, hogy mikor és mennyi nyomatékot küld hátra. Ha fokozódik a helyzet, zárható az 50:50-es arány.

A Suzuki alapvetően kellemes vezetését némileg beárnyékolja, hogy az ötfokozatú sebességváltó meglehetősen akadósan kapcsolható, a feszes hangolású futómű pedig csak a kisebb úthibákat képes kisimítani. Még ezeknél is jobban zavart viszont, hogy a vaskos A-oszlop még a háromszögablakokkal együtt is kitakarja a „fél világot”, ezért ajánlatos alaposan körülnézni, mielőtt bekanyarodunk egy utcába. 
A négykerékhajtás egyébként 556 ezer forinttal drágítja meg az autót, s mivel kizárólag a legmagasabb, GS felszereltséggel érhető el, 4 908 000 forintba kerül az 1,6-os Suzuki SX4-es. Crossovernek jutányos, persze úgysem ez a húzómodell, hiszen 1,5 literes benzinmotorral már 3 168 000 forinttól elvihető a sima „elsőkerekes” változat. 

A rugózási komfort továbbra sem az SX4 erőssége A rugózási komfort továbbra sem az SX4 erőssége