Korábban már beszámoltunk az adagolófúvókás PD TDI Octavia RS-ről, s a teszt során nagyon meg voltunk elégedve az autóval, egyedül a nyers motorhangot és az elindulásnál tapasztalható lefulladási hajlamot illettük negatív kritikával. Nos, utóbbi jelenséget a remek DSG-váltóval, míg a bántó motorzajt a halkabb CR TDI aggregáttal küszöbölték ki a Skoda mérnökei. Ebben a felállásban bizony nehéz fogást találni az Octavia Combi RS-en. Adott egy tágas utasterű autó, gigászi raktérrel (580 l), szolidan divatos külsővel, sportos hangulatú, szépen kidolgozott belsővel, no és a motor is megérne egy misét.
Többet ne, mert nem bírok vele!
Az új és a leköszönő motor teljesítménye, nyomatéka is hajszálra megegyezik, a CR TDI mégis egészen más, kifinomultabb kategóriában játszik. Halkabb, fogyasztása és károsanyag-kibocsátása még kedvezőbb, mint az adagolófúvókás változaté volt. A maximális 350 Nm-es forgatónyomaték komoly feladat elé állítja az elsőkerék-hajtású Octaviát. Egy-egy erősebb gyorsításnál – nemcsak nedves, hanem száraz aszfalton is – hajtási befolyás tapasztalható a kormányon. A 350 Nm bizony nem gyerekjáték, ráadásul már 1750-es fordulattól rendelkezésünkre áll. A váltásokkal sem kell bajlódnunk, hiszen azt elvégzi helyettünk a borsos árú (507 600 Ft) DSG automata. A hatfokozatú, duplakuplungos sebességváltó villámgyorsan és finoman kapcsol, rendkívül kulturáltan dolgozik, s ha úgy tartja kedvünk, akár szekvenciálisan is közbeavatkozhatunk a fokozatok kiválasztásába. Egyedül a kormány mögötti volánbillentyűkkel történő kapcsolási lehetőséget hiányoltam, hisz mégiscsak egy sportos autóról van szó. Ha megostorozzuk a lovakat, cseh hintónk tisztességes 8,5 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órát.
Sietősre vett teszthetünk alatt a másfél tonnás, automata kombi RS mindössze 7,2 liter gázolajat szippantott be 100 kilométerenként. Ez az eredmény a körülmények függvényében mindenképpen dicséretet érdemel! Aki nem akar a nyár végéig várni a modellfrissített Octavia RS-re, netán jobban tetszik neki (nekem igen) a 2008-as modell designja, annak érdemes komolyan fontolóra vennie a kifutó “csomagolású” 2.0 CR TDI-t.