Egy-egy új modellt általában nem az alapmotorral igyekeznek népszerűsíteni az importőrök, s a gyárak is ügyelnek arra, hogy például a nemzetközi menetpróbán az izmosabb erőforrások jussanak szóhoz. Idei 4. lapszámunkban az 1,4 literes TDI motorral felszerelt Fabia Combit teszteltük, de nem lenne teljes a kép, ha kihagynánk a vizsgálatból a háromhengeres benzines alapegységek valamelyikét. A mostani változat a 60 lovas, 1,2-es bázismotor 10 lóerővel „durvább”, 70 paripás változata.
Városban meglepően fürgén mozog
Talán csak legyintenek egyet, hogy mit keres egy ekkora motorocska ebben az autóban, de higgyék el, van létjogosultsága. A rendelkezésre álló 70 tagú ménessel ügyesen mozoghatunk városban, a fürge besorolások, sávváltások meg sem kottyannak. Persze egy valódi családi autónak nemcsak a városi forgalomban, hanem a hétvégi túrák során is bizonyítania kell rátermettségét. Itt már rezeg a léc, de a 90-100-as tempót akár négy fővel és dugig pakolt csomagtartóval is tartja az 1,2-es. Ilyenkor nem szorulunk feltétlenül a kamionkonvoj mögé, egy vagy két fokozatot visszaváltva normális lendülettel tudunk előzni.
Kompromisszumkészségre csak autópályán van szükség, de ott nagyon. Először fordult velem elő, hogy önszántamból inkább lemondtam a gyorsabb célba érkezésről, s inkább lejöttem az autópályáról, hogy ne kelljen 130-as tempóval kínozni a motort. A fordulatszám-mutató ilyenkor már valahol a 4000-4100-as mezőben bóklászik, minden enyhe emelkedő komoly akadályt jelent, no és a fogyasztás… Gyengébb idegzetűek 130-nál ne barangoljanak a fedélzeti számítógép menüjében, mert a pillanatnyi fogyasztásjelző átlépi a 12,0 l/100 km-es értéket! Elsősorban azon családok vegyék számításba ezzel a motorral a Fabia Combit, akik nem járnak gyakran autópályán, s a nyugodt, kényelmes tempó fekszik nekik. No meg persze a kedvező, 2,95 milliós vételár is.