A ’90-es évek derekán több gyártó is kínált négykerékkormányzást egyes modelljeihez, a rendszer akkortájt leginkább csak a drága sportkocsik kiváltsága volt, de idővel azok is eltűntek a süllyesztőben. A Renault a Laguna GT-vel élesztette fel ezt a méltatlanul háttérbe szorított megoldást, ami radikálisan megváltoztatja az autó menettulajdonságait. Nem kell autóversenyzői képességekkel rendelkezni ahhoz, hogy egy „normál” Lagunából átülve szembeötlő különbséget érezzünk az Active Drive névre keresztelt rendszer jóvoltából. A technikai csemegének beillő műszaki megoldás a feszesebb futóművel párban szavatolja a páratlan stabilitást és a nagy kanyarsebességet. Működési elve szerint 60 km/óra felett az első kerekekkel azonos irányba fordulnak a hátsók (maximum 2 fokkal), míg 60 km/óra alatt az ellenkező irányba fordulnak a hátsó kerekek, így roppant fordulékony a GT. Kanyargós úton igazi parádé vezetni, közvetlen kormányzásával (ütközéstől ütközésig 2,2 fordulat) könnyedén “dobálhatjuk” egyik fordulóból a másikba az 1600 kg-os testet. Nagyszerű, ahogy érezzük, hogy a hátsó kerekek is „elkapták” az ívet, ezt különösen derékszögű kanyarokban figyelhetjük meg.
Bármennyire is furcsa, de a dízelmotornál nem is találhatnánk jobb erőforrást a GT-hez. Ha úgy kívánjuk, óriási, 400 Nm-es nyomatékának köszönhetően vad vágtában is éppolyan jó társ, mint a hosszú, megnyugtatóan komfortos autópályás használatban. Kívülről természetesen felismerhető a dízel hangja, de az utastérbe ebből szinte semmi sem szűrődik be. Se kopogás, se rezonancia, a Renault tényleg nagyot dobott ezzel a motorral, még magasabb fordulaton sem tolakodó a hangja. A sebességváltó karjának megvezetése viszont lehetne pontosabb, a nagyszerű áttételezéshez és az egész autó kifinomult működéshez jobban illene egy rövidebb úton járó, egzaktabb szerkezet.
Értékes részletek a mindennapokra
Sportos menettulajdonságai ellenére a Laguna GT használati értéke is nagy, különösen a Grandtour kombiverzióé. Csomagterének 508 literes mérete és kialakítása ugyan nem kiemelkedő a meghízott középkategóriás modellek között, viszont egyetlen karhúzással ledönthetjük a hátsó üléseket. Az így kapott tér már valóban gigászi, a sík felületre 1593 liternyi holmit pakolhatunk. Az utastér méreteiben is inkább csak átlagos a kombi Renault, de az ülések kialakítása közel áll a tökéleteshez. Nagyszerű az oldaltartás, az ülőlapok hossza pedig szintén példaértékű. Nagy kár azonban, hogy a hátsó padot kifejezetten két utasra tervezték, kárpótlásként azonban hátra is ugyanolyan, roppant kényelmes fotelek jutottak, mint előre.
A Laguna kombiért GT-kivitelben és 2,0 literes dízelmotorral 7 700 000 Ft-ot kérnek. A felszereltségi lista gyakorlatilag teljes, ugyanis a látványos megjelenés mellett alapáron adják a kanyarkövető bi-xenon fényszórókat, a függönylégzsákokat, az adaptív, kettős térfogatú mellkas- és haslégzsákokat, a parkolóradart, a sebességszabályozót, a fűthető bőrfoteleket és természetesen az automata klímaberendezést is. Szinte hiánytalan felszereltségével, erős motorjával és megkapó külsejével akármelyik kategóriatársával pariban van, vezetési élményben pedig egyértelműen a prémiummárkák által uralt szűk elithez tartozik.