A másik sávban egy autó nagy sebességgel érkezik hátulról. Amikor mellém ér, a sofőrje hirtelen lelassít, majd csábosan átmosolyog. Egy „szempillantással” később feltűnik neki, hogy azonos nemhez tartozunk, a csalódottság kiül az arcára, kezdeményezőkészsége elszáll, s egy heves gázadással tovaszáguld. A Peugeot 207 CC tesztelése közben szinte napi rendszerességgel ismétlődött e jelenet – na igen, a legtöbben dögös amazont képzelnek a volán mögé.
Nagyot nőtt?
Érezhetően az autót is elsősorban nekik, rájuk tervezték. Nem vagyok égimeszelő, de a fejem kis híján a plafont verdeste, mivel az ülést nem lehet elég mélyre engedni. Igaz, akkor ki sem látnék belőle, a gyalogosvédelmi előírás miatt ugyanis a motorháztető meglehetősen magasan húzódik. A +2 szükségülés továbbra sem használható személyszállításra, mögöttem még egy kisgyerek sem férne el, a lábtér gyakorlatilag egyenlő a nullával.
Pedig méreteit tekintve a 207 CC minden dimenzióban túlszárnyalja elődjét, nem is kevéssel: hossza mintegy 20, szélessége közel 8, magassága 2,5, tengelytávolsága pedig majd’ 10 centivel nagyobb. A csomagoknak is több hely jut, a befogadóképesség 50 literrel, 370-re nőtt – a tető leengedésével viszont 145 literre (+5 l) zsugorodik.
Maga a vezetési környezet sokkal kellemesebb a korábbinál. Szebbek a formák, nagyságrendekkel értékesebbek az anyagok (ezt most nem a tesztautó bőrkárpitozása miatt írom), a kényelmi és biztonsági felszereltségen már az alapmodellben sem spóroltak, továbbá az ergonómiára is rendben van. A mobiltelefont, kulcscsomót, körömlakkot, szemceruzát, sminkkészletet, vagy a kabalafigurát ripsz-ropsz elpakolhatják a hölgyek, hiszen jó néhány hasznos rekeszt találnak a CC-ben, az ajtózsebek öblösek, a középalagút végén pedig a „bubimentes” ásványvizet is biztos helyen tudhatják.
Húzó ágazat
Vitathatatlan, hogy a BMW-vel közösen fejlesztett, 1598 cm3-es turbómotor a legelőnyösebb választás a 207 CC-hez! Még a 110 lóerős dízelt is sarokba szorítja! Messze a legjobb menetteljesítményeket biztosítja az autónak, járása rendkívül kifinomult, és 5 530 000 forintos árával 310 ezerrel olcsóbb a gázolajosnál. Egyedül az étvágya nagyobb, gyári adatok szerint átlagosan két literrel. Az 1,6-os, 120 lóerős alapmotor mellett az egyetlen érv, hogy csupán ez választható a puritánabb, Standard felszereltséggel. Így 4 580 000 forintért kelleti magát a CC. Ám a 680 ezer forintos árelőny azonos felszereltség esetén 280 000-re olvad.
A 150 lóerős motor már egészen alacsony fordulatról meggyőzően húz, maximális forgatónyomatéka széles tartományban rendelkezésre áll, így aztán bátran lehet előzni, minden helyzetben számíthatunk az erőtartalékaira. A pehelysúlyúnak nem nevezhető autót 8,6 másodperc alatt gyorsítja százra és 210 km/órás csúcssebességhez segíti. Biztos vagyok benne, hogy a célközönségből a legtöbben sportosnak érzik majd a kocsit. A hölgyeket vélhetően a hosszú úton kapcsolható ötfokozatú sebességváltó (ez a motor igazán megérdemelne hatfokozatút), az erős alulkormányzottsági hajlam, vagy a teljességgel érzéketlen kormányzás sem zavarja különösebben.
Amúgy is, a Peugeot-val igazából kabriózni jó! Egyetlen gombnyomás, 22 másodperc és az utasok előtt megnyílik a világ – nem kell már a központi rögíztőkarral bajlódni. Ezután már élvezhetik is a napsütést és a menetszél cirógatását. A lobogó hajfürtök pedig biztos jelei annak, hogy nem kell csalódnunk, ha a vezetőre mosolygunk…