A Titanium szinthez 235/55 R17-es könnyűfém felnik járnak
|
A hobbiterepjárót keresők többsége általában gazdaságos dízelmotorral választja a kiszemelt típust, a Ford mégis úgy döntött, hogy egy nagy lökettérfogatú benzinessel bővíti a Kuga motorpalettáját. Az öthengeres 2,5-ös és a hozzá kapcsolt automatikus váltó ismerős darab a konszerntárs Volvo palettájáról. Vajon hogy vizsgázik a 200 lóerős motor és a váltó kombinációja a Ford tálalásában?
Ármustra: barátságos felárpolitika
A Kugához eddig csak a 136 lovas 2.0 TDCi motor volt választható (AM 2008/15.), a jóval erősebb, 200 lóerős benzines felára azonos felszereltség és hajtáslánc esetén mindössze 300 000 forint. Az általunk próbált automata kivitel – csak a benzineshez rendelhető – további 350 ezerrel növeli a számlát. A „sorötös” motor duruzsolása nagyon kellemes, gyorsítások alkalmával kifejezetten lelkesítő a hangja. A Kuga vehemenciája azonban nem kiemelkedő, persze szó sincs lustaságról, de a kissé lomhán kapcsoló automata sokat visszavesz az autó lendületéből. Az ötfokozatú egység normál körülmények között szépen, szinte észrevétlenül kapcsolgat, padlógáznál azonban a kelleténél többet vár a visszakapcsolással. Kézi üzemmódban sincs másképp, 2-3 másodpercre van szüksége a vezérlésnek, hogy kapcsoljon.
Az autó nagy sebességnél is halk, a motor 130 km/óránál alacsony, nagyjából 2600-as percenkénti fordulatszámon dolgozik – ennek ellenére a takarékos jelzőt nem akaszthatjuk a nyakába. Városban gond nélkül behabzsolja a 14 litert, de autópályán is legurít a torkán 11-et. Az általunk mért 10,7 l/100 km-es tesztfogyasztás sem éppen baráti érték, nem véletlen, hogy a benzines változatok tankját tíz literrel megnövelték. A 66 literes tank tükrében ez jó esetben akár 600 kilométeres hatótávot is jelenthet, de a gyakorlati tapasztalatok alapján inkább az 500 kilométer tűnik reálisnak.
A Kuga magas felépítése ellenére kellően stabil, bár vannak ennél „személyautósabban” vezethető konkurensek is a piacon. A kormányzás lehetne egy fokkal közvetlenebb, és a szervorásegítés mértékéből is visszavehettek volna a mérnökök egy keveset. A 2,5-ös motor mellett szól a bársonyos hangja, az elfogadható felára, az automatikus váltó azonban inkább kényelmes, mintsem sportos karaktert kölcsönöz a Kugának.