A visszajelzések alapján egyértelmű sikert arat a Sandero, legalábbis ami a külsejét illeti. Sokak elismerően és meglepve kérdezték, hogy ez tényleg Dacia? A megjelenéssel valóban semmi probléma nincs, a nagy felületű, áttetsző burájú fényszórók, az új márkajelvény és a vízszintesen osztott hűtőrács modern egyveleget alkot. A hátsó fertálynak is megvan a maga sármja, a csapott hátú kocsi csak nyomokban emlékeztet a szépnek semmiképp sem nevezhető Loganre. Kívánságra optikai csomaggal is meg lehet rendelni a Sanderót, ami terepjárókra emlékeztető első-hátsó kötényt, tetőspoilert, küszöbidomokat és tetőspoilert tartalmaz. Tesztautónk is SUV-kittel (120 000 Ft) volt felszerelve, így jóval tekintélyt parancsolóbb és robusztusabb autóvá vált a Sandero.
Kisautónak nagy, kompaktnak kicsi
A Logan-alapokra, tehát a már jól bevált Renault-technikára épülő ötajtós akár dilemmát is okozhat a mérete miatt. A 4,02 méteres hossz kicsivel felülmúlja a kategória felpuffasztott modelljeit (Fiat Grande Punto, Opel Corsa, Peugeot 207), de a kompaktok hosszával még nem veheti fel a versenyt. Ezzel együtt az utastér helykínálata az alsó-középkategória méreteit idézi. Elöl langaléták is kényelmesen utazhatnak, s hátul sem kell szűkölködni, ezért családi autónak nagyon is alkalmas az újdonság.
A Loganhez képest az igazi előrelépés, hogy a Sandero sokkal nívósabb beltérrel rendelkezik. Az ajtókat nem csak tenyérnyi felületen fedi kárpit, a középkonzolra pedig ezüstös díszbetétek kerültek. A flancosabb belső nagyban hozzájárul ahhoz, hogy egy rendes autóban érezzük magunkat, a Sanderóban szó sincs hányavetiségről. Fura, hogy hiába nincs az üléseknek komolyabb oldaltartása, mégis kifejezetten kényelmesek és könnyen személyre igazíthatók. Pakolórekeszekből nincs hiány a Daciában, az ajtózsebek mélyek, és a kesztyűtartó mérete is jó. A sebességváltó előtt két pohártartót is találunk, a könyöktámaszban pedig szintén könnyedén elhelyezhetünk pénztárcát, kulcsot, kisebb tárgyakat. A csomagtartó 320 literes, ez is egyfajta átmenet a két kategória között, mindenesetre jól pakolható, mert a kerékdobok nem lógnak be jelentősen, másrészt a rakodóperem magassága is ideális. A magasabb, Laureate felszereltségtől már széria az 1/3-2/3 arányban osztható hátsó üléstámla, melyeket lehajtva ha nem is kapunk sík padlót, de legalább 1200 literes helyre rakodhatunk.
Kiegyensúlyozottság és kiszámíthatóság
Az 1,4 literes 75 lóerős benzinmotor nem a legfrissebb darab a Renault polcairól, de a Sanderóban becsülettel végzi a dolgát. Akinek volt régi benzines Renault-ja, az „kihallja” a motortérből a jellegzetes hangszínt, amellyel ezek az 1,4 literes erőforrások dolgoznak. De ez egy cseppet sem zavaró, hiszen a zajszint 130-140 km/óráig egyáltalán nem tolakodó, ilyenkor 3600-at fordul a főtengely. A motor a régi iskolát követve hengerenként két szeleppel végzi a gázcserét, de a 75 lóerős teljesítmény elegendő erőtartalékot biztosít az egy tonna alatti tömegű Daciának. Egyenletesen fejti ki teljesítményét, pörgetve pedig önmagát meghazudtolóan jól húz. Az ötfokozatú váltó áttételezésével semmi gond sincs, a kar mozgatásával viszont annál inkább. Amennyire el voltam ragadtatva a Sandero menetpróbáján a váltó pontosságától, most nagy csalódást okozott, a kar meglehetősen nagy holtjátékkal, lötyögősen járt. Jut azonban még egy fekete pont a Sanderónak. Az ablaktörlő lapátok alulméretezettek, legalább öt centiméterrel hosszabbnak kéne lenniük ahhoz, hogy ne maradjon jó nagy felület piszkosan. Ez azért bosszantó, mert lenne rá hely, hogy egy kicsivel nagyobb lapátok kerüljenek fel.
Rémisztőnek tűnhet a prospektusokba bevésett fogyasztási adat, a gyár ugyanis 9,6 literes városi fogyasztást adott meg. Tesztutunk során ennél jóval kevesebbet, 7,2 literes átlagot mértünk, ami a túlnyomórészt városi használat tükrében cseppet sem rossz. Békés, országúti tempóban 6,0 liter alá is szoríthatjuk a Sandero étvágyát. Ami a rossz utakat illeti, külön dicséretet érdemel a Sandero, ugyanis az autó hasmagassága 20 mm-rel nagyobb, mint az átlagos európai kisautóké vagy kompaktoké. A kényelemre hangolt futómű nem vesz fel sokat az úthibákból, ezért kátyús aszfalton vagy földúton sem kell összeszorított fogsorral vezetnünk.
A Sandero 2 150 000 forintos indulóra, de még a tesztpéldány 2 845 000 Ft-os ára is különösen kedvezőnek mondható, ha figyelembe vesszük, hogy milyen egyéb új autót kaphatunk ennyiért. A helykínálatot, a kényelmet, a csomagtér méretét és az egész autó összképét illetően megállapíthatjuk, hogy a Dacia igen jó eséllyel pályázik a sikerre.