A 200 lóerős, turbós alapverzióhoz viszonyítva az Audi TT aktuális csúcsmodellje 50 lóerővel izmosabb, 320 Nm-es forgatónyomatéka pedig 40-nel haladja meg a másikét. Ugyanakkor az öblösebb motornak és a négykerékhajtásnak betudhatóan 150 kilóval nehezebb is nála. Emiatt a 3.2 V6 quattro kivitelt nem érezni olyan könnyednek és energikusnak, s a nagyobb teljesítmény dacára sokkal vérmesebbnek sem. Pedig az 5,7 másodperces százas sprint ígéretesnek hangzik – 0,7 szekundummal jobb időt fut a 2,0 literesnél. Érzékeinket persze az is becsaphatja, hogy a motor nagyon egyenletesen húz, kezdettől fogva erőteljesen gyorsítja a kocsit és magas fordulaton sem torpan meg. Kiereszti viszont a hangját, hosszan kihúzatva szépen gurgulázik a hathengeres.

Mivel normál esetben a hajtóerő 85 százaléka az első kerekekre jut, először alulkormányzottan viselkedik a sportkupé, élesebb kanyarokban az orra lecsúszik az ívről. Ha ilyenkor rábízzuk magunkat a quattro összkerékhajtásra, s tovább fokozzuk a tempót, nyomban helyreáll a rend. Bátorság, ugyanis határozottan kapaszkodik a TT – extrém helyzetben akár az egész forgatónyomatékot képes előre vagy hátra csoportosítani a rendszer.

Gondolatolvasó

Tesztautónkat a remekbe szabott, dupla kuplungos DSG automatikus váltóval (az Audinál S-tronic névre keresztelték) szerelték fel. A közel 605 ezer forintos felárú szerkezet alkalmazkodóképessége egészen rendkívüli: laza cirkáláskor nagyon hamar felkapcsolgat, a kedvező fogyasztás érdekében alacsony fordulatszámon dolgoztatja a motort, szinte észrevétlenül, vajpuhán teszi a dolgát. Ellenkező esetben viszont ugrásra készen lesi a vezető parancsait, megtorpanás nélkül, villámgyorsan cseréli az áttételeket, visszaváltáskor pedig hangzatos gázfröccsel öblöget. Van sportprogramja is, ha pedig a pilótának éppen úgy tartja kedve, átveheti az irányítást és szekvenciálisan (a váltókar előre-hátra lökdösésével), vagy a kormány mögötti fülekkel kapcsolhat. Gyári adatok szerint a DSG automatával 0,2 másodperccel jobban gyorsul a TT, s átlagosan 0,9 literrel kevesebbet fogyaszt, mint manuális váltóval. 

Borsos felár

A 2.0 TFSI alapmodellhez viszonyítva az erősebb és muzikálisabb V6-os motorért és a quattro összkerékhajtásért közel 4,3 millió forinttal kérnek többet. Ebbe a summába persze még az egy számmal nagyobb, 17 colos keréktárcsák, a bőrülések és az alumíniumbetétek is beleférnek. Csakhogy a 200 lovas, fronthajtású verzió is remek szórakozást nyújt, tehát a borsos felárat legfeljebb annak érdemes megfizetni, aki éppen nem tud mire elkölteni egy “fapados” VW Golf árának megfelelő összeget.