Kívülről semmi sem árulkodik, hogy ez egy TDIe modell. A műszerfalon fel- és visszakapcsolásra figyelmeztető nyíl villan fel Kívülről semmi sem árulkodik, hogy ez egy TDIe modell. A műszerfalon fel- és visszakapcsolásra figyelmeztető nyíl villan fel

Ugyan a 136 lóerős teljesítmény és az A6-os 1,5 tonnás tömege első hallásra kissé fura párosítás, hajlamos azt hinni az ember, hogy ez az autó bizony alulmotorizált. Szó sincs azonban ilyesmiről, az ingolstadtiak középső presztizsmodellje még a feszített sztrádatempót is jól bírja, így hazai környezetében nyugodtan vágtázhat a sebességlimit nélküli autópályákon.

Felszereltség

A manuális sebességváltóval felszerelt A6 2.0 TDIe alapára (Limited) 9 377 000 Ft, míg a hétfokozatú Multitroniccal párosítva 10 131 800 forintra rúg. Tudni kell azonban, hogy a bázismodell tartozékai között nincs ott a Xenon Plus fényszóró, így a trendi LED-es nappali fényfüzér sem, a csomagtérben pótkerék helyett gumijavító készlet lapul, a tulaj büszkeségét pedig nem növeli az ablakkeretek krómozott díszléce és az alumínium küszöbborítás.

Komótos stílus, kellemes meglepetések

Persze a fogyasztáscsökkentési törekvések csak úgy érnek valamit, ha ezek szellemében koreografáljuk vezetési habitusunkat. Ez a hajtáslánc nem a dinamikáról, hanem a hosszú utakról és a ritka tankolásokról szól. A TDIe hasmagassága 2 centivel alacsonyabb, ezáltal kezdezőbb a kocsitest légellenállása. A sebességváltó 5. és 6. fokozatának áttételét hosszabbra vették, minek köszönhetően 130 km/órás sebességnél mindössze 2100-at fordul a főtengely!
A gyári adatok szerint az átlagfogyasztás 5,3 l/100 km, ami a légkondicionáló használata nélkül, illetve kevés városi szakaszt teljesítve nem is utópisztikus. Tesztprogramunk során pontosan 6,0 l/100 km-es átlagot regisztráltunk, ami igazán kiváló, az egyetlen tankolás alkalmával pedig ezután még egy kellemes meglepetéssel szembesültünk.

 

A hivatalos műszaki adatok szerint 70 literes az A6-os üzemanyag-tartálya, mi azonban úgy töltöttünk bele 74,98 litert, hogy a gázolaj mennyisége még nem fogyott le tartalékszintre. Apró öröm, de az azért tényleg brutális, hogy ezek szerint a hatótáv közel 1300 kilométer – ráadásul a 95-ös benzin mostanság jóval drágább is…