Friss fejlesztésű 1,2 literes, háromhengeres PureTech benzinmotorját háromféle változatban készíti a Peugeot: a szívó 82 lóerős, a turbós pedig 110 és 130 lóerővel szerepel a kínálatban. Ám a 308-as esetében az atmoszferikust csak az ötajtós ferdehátúhoz kínálják, míg a kombihoz kizárólag a feltöltött egységek jöhetnek szóba. Érthető okból, hiszen az SW nem csupán 332 mm-rel hosszabb, hanem kerek 100 kilóval nehezebb is – önsúlya még így is 1,3 tonna alatt marad. Meg aztán a 110 mm-rel nagyobb tengelytáv jóvoltából a második üléssor helykínálata tágasabb. Úgyhogy a kompakt családi autó szerepkörében is jobban helytáll, s azért az 575 kilós terhelhetőséget is bírni kell szuflával. Márpedig a 308 SW csomagtere sok holmit képes elnyelni: a padló alatti rekeszt (59 l) is beleszámítva a befogadóképessége alaphelyzetben 610 liter – ezzel az egyik legnagyobb a kategóriában. Ráadásul ezt pofonegyszerű 1660 literre bővíteni, mivel az oldalfalakon található karok meghúzására a 60:40 osztású támlák síkba dőlnek, a takarórolót pedig használaton kívül a padló alatt lehet elhelyezni.
Az 1,2-es turbómotor már alapjárat közelében elviseli a terhelést, bár ilyenkor kissé vérszegénynek tűnik, de 1500-tól kezdve már egészségesen húz és egészen fürgén viszi a 308-as kombit. Úgyhogy előzésnél és emelkedőn is ajánlatos odafigyelni, hogy ne legyen túl alacsonyan a fordulatszám, s érdemes visszagangolni egyet-kettőt. Szerencsére a hatfokozatú sebességváltó karja határozottan megvezetett, kis erőszükséglettel és viszonylag pontosan kapcsolható. Amúgy a motor sokáig ügyesen palástolja, hogy háromhengeres és halkan teszi a dolgát, csak hosszan kihúzatva hallatja a jellegzetes „brekegést”. Hiába azonban a start-stop rendszer és az ideális váltóáttételezés, az 1,2-es megkéri a magáét és simán benyakal 6,9 liter benzint 100 kilométerenként. Igaz, párszor megkergettük Sport módban is: a gomb megnyomása pirosra „festi” a műszeregységet, miközben érzékenyebb lesz a gázpedál és feszesebb a kormányzás, a motorhang pedig karcosabbá válik.
A sportcsomag kizárólag az Allure csúcsfelszereltséghez, 120 000 forintos extraként rendelhető, de őszintén szólva ezt jobb másra költeni. Az 1,2 literes motorhoz kissé erőltetett dolognak tartom, a 308 SW pedig önmagában is lendületes, jól vezethető autó. Azt ugyan szokni kell, hogy a kisméretű kormányt szinte az ölünkben fogjuk, de az áttételezése élvezetesen közvetlen – visszajelzésekből viszont nem sokat ad. A legkisebb mozdulatra is azonnal mozdul és agilisan kanyarodik a Peugeot, átlagos karosszériadőlés mellett stabilan fordul, forszírozott tempónál pedig finoman tolja az orrát. Ugyanakkor a rugózási komfort is megnyerő, egyedül a keresztbordákról hajlamos elpattogni az autó hátulja.
TETSZETT
– elegáns kombiforma
– igényes, tágas utastér
– csomagtér egyszerű bővítése
– nagyvonalú felszereltség
NEM TETSZETT
– steril kormányzás
– tesztfogyasztás
ÖSSZEGZÉS
A 308 SW az utóbbi idők egyik legjobb Peugeot-ja: 110 lóerős, 1,2-es benzines turbómotorral, ötfokozatú váltóval és Access alapcsomaggal 5,07 milliótól vihető haza. A 130 lovas verzió egy szinttel feljebb (Active) 5,6 milliótól választható, a plusz 20 lóerő és 25 Nm felára 160 ezer forint.
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech S&S
Összlökettérfogat: 1199 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12 turbó
Max. teljesítmény: 96 kW (130 LE) 5500/perc
Max. forgatónyomaték: 230 Nm 1750/perc
Hossz./szél./mag.: 4585/1804/1471 mm
Tengelytáv: 2730 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1559/1553 mm
Fordulókör: 11,2 m
Saját tömeg/teherbírás: 1265/575 kg
Csomagtér: 610/1660 l
Üzemanyagtank: 53 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,0 s
Maximális sebesség: 205 km/h
Város/országút/vegyes: 6,1/4,2/4,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 113 g/km
A modell alapára: 5 070 000 Ft (308 SW 110 LE Access)
A tesztelt modell ára: 5 600 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!