A zimankós január végén még bőven benne jártunk a télben, ekkor fogtam tesztre a Beetle vászontetős változatát, és a kollégáim csodálkozva kérdezték: – Hogyan fogod kipróbálni, milyen kabrió az autó? – Nyitott tetővel – válaszoltam. Nem értették a dolgot, pedig ennyi év, a szakmában eltöltött idő után igazán megtanulhatták volna, hogy legjobb ősszel, télen és tavasszal kabriózni. Nem tűz a nap, a téli ruházat pedig kellően véd a hidegtől, ha feltekerjük a fűtést. A szélfogó és az oldalablakok, valamint a szélvédő huzatmentes zugot képeznek. Sokan megnézik az embert, kérdés, hányan csodálják a kabriót a hóban, és hányan kérdőjelezik meg a sofőr szellemi képességeit?
A Beetle-t mintha eleve kabriónak teremtették volna: a retrós stílus miatt fényezett burkolati elemek kerültek az utastér felső részére, ezeket könnyű takarítani egy-egy kiadósabb kabriózás után, amikor esetleg odafröccsen a felcsapott víz, vagy épp nem vagyunk elég gyorsak ahhoz, hogy a menetszél átfújja felettünk a csapadékot. Az 1,4 literes benzinmotor remek társ, ha kell, pörgős, ha kell, nyomatékos, a hétfokozatú DSG-váltónak hála nem mi küzdünk a turbólyukkal, ráadásként hamar kezd fűteni.
A menüből ki lehet kapcsolni a „vitorlázás módot”, ez esetben rögtön kikuplungol a váltó, ha lelépünk a gázról, és hagyja szabadon gurulni az autót, gázadáskor pedig először felemeli az alapjáraton ketyegő motor fordulatszámát, mielőtt újra megindulnánk. Ez laboratóriumban biztos hoz némi mérhető üzemanyag-megtakarítást, a gyakorlatban viszont nem tudjuk tartani a városi forgalom ritmusát: ha előttünk lassul a tempó, nekünk fékezni kell a hiányzó motorfékhatás miatt, majd ha megindul a sor, mi fáziskéséssel követjük őket. Országúton és autópályán van értelme igazán használni a vitorlázást.
A csomagtér befogadóképessége inkább a bevásárlásokra van szabva, túrázni már csak ketten induljanak az autóval, mert a hátsó ülésre is kell majd pakolni. A szélfogót a tetődoboz alatt lehet egy matatósan kezelhető tartóba helyezni használaton kívül – mi lesz a törékeny női kezekkel és a műkörmökkel? –, egyébként szűk rakodónyílás korlátozza még azt, mivel pakolhatjuk meg a lapos rekeszt. A második üléssor kétszemélyes, az itt ülőknek egy pohártartó és egy 12 voltos elektromos csatlakozás jutott, ülésfűtés csak elöl van. Kényelmes hangolású a felfüggesztés, nyikorgás nincs, de azért érezhetően csavarodik a felépítmény úthibákon áthajtva, szóval nem sportos az élmény, legfeljebb dinamikus. Ez azonban nagyon jól passzol a kabriók nyugodt habitusához, és a 8,1 l/100 km-es tesztfogyasztás is jó – sok fűtés és sok kabriózás volt az egy hét alatt.
Tetszett
• elöl huzatmentes utastér
• jó erőben lévő motor, finoman kapcsoló váltó
• a retró jelen esetben praktikus is
Nem tetszett
• szűk csomagtér
• matatós szélfogórögzítés a raktérben
Összegzés
Remek négyszemélyes kabrió a legújabb Bogár, télen az elöl ülő két embert tudja megajándékozni a nyitott tetős autózás élményével. A középső benzinmotorral sokoldalú előadásra képes, stílusa páratlan.
VW Beetle Convertible 1.4 TSI DSG
Összlökettérfogat: 1395 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 110 kW (150 LE) 5000-6000/perc
Max. forgatónyomaték: 250 Nm 1500-3500/perc
Hossz./szél./mag.: 4278/1808/1544 mm
Tengelytáv: 2540 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1578/1554 mm
Fordulókör: 10,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 1452/453 kg
Csomagtér: 225 l
Üzemanyagtank: 55 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,1 s
Max. sebesség: 201 km/h
Város/országút/vegyes: 6,6/4,9/5,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,1 (l/100 km)
CO2-kibocsátás: 127 g/km
A modell alapára: 6 611 850 Ft (1.2 TSI)
A tesztelt verzió ára: 7 229 070 Ft
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!