A már említett módosításokon kívül az 1.4 D- 4D változaton a motortámasztó nyomatékrúd és a kipufgótartók áttervezésével igyekeztek finomítani a mérnökök. Hidegindításkor és húzósabb gyorsításnál ugyan kicsit nyers és morgós az 1364 cm3-es, 8 szelepes dízel hangja, de kényelmes stílusban vezetve kulturáltan végzi a dolgát. Nyugodtan hallgathatunk is a váltási pontokat jelző kis nyilacskákra és hamar felkapcsolhatunk, majd nyomatékból lehet autózni. Ezt támogatja, hogy lefulladásra nem igazán hajlamos a motor, már alapjárat közelében remekül terhelhető és szépen húz. 1800-as fordulattól ad bele mindent, 90 lóerős és 205 Nm-es teljesítményével pedig fürgén mozgatja a Yarist: 10,8 másodperc alatt sprintel százra, s akár innen is élénken gyorsít tovább. Csúcssebessége 175 km/óra.
Gördülési komfortja megnyerő, kormányzása közvetlen, és a kanyarokban jóindulatú alulkormányzottság mellett, agilisan fordul: pont, mint a hibrid, vezetési élményben mégis egyértelműen jobb a dízel. A hatfokozatú sebességváltó pontosan megvezetett és rövid utakon kapcsolható, áttételezése viszont hosszúra nyújtott (lakott területen általában elég a 4., 130 km/óránál hatodikban 2500/perc). Start-stop rendszer hiányában a fedélzeti számítógép városi menetben 4,5- 5,0 liter közötti értékeket jelzett, míg autópályán inkább utóbbi felett számolt, így a 3,8 l/100 km-es gyári átlag helyett mi 5,4 literes fogyasztást mértünk: tehát alig eszik kevesebbet a hibridnél. Live Plus szinten 4 360 000 forint szerepel a Toyota Yaris 1.4 D-4D árcéduláján, ez a Style Red kivitel már 5,4 millióba kerül. Persze a motorkínálatban továbbra is a benzines játssza majd a főszerepet, hiszen azonos felszereltség esetén az 1.0 VVT-i (69 LE) 915, az 1.33 Dual VVT-i pedig 665 ezer forinttal olcsóbb a dízelnél.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!