Nem is kellett semmit kisimítani a SEAT Ibiza karosszériáján a nemrégiben bekövetkezett modellfrissítésnél, hiszen még mindig aktuálisnak néz ki a csupa él forma, az új Leon is ezt az irányt követi. A zöld fényezés sokat dob az autó megjelenésén, ám a 16 colos felnik nem túl látványosak, igaz, nem is rontják különösebben a rugózási komfortot. Igazából a pillantásával próbálja meg levenni a lábáról a vásárlókat az autó, de könnyen meglehet, hogy akkor fognak padlót az érdeklődők, ha megtudják: a LED-sor és a xenonfény együtt van, bő negyedmillióért!
Egyébként nincs sok változás az utastérben, továbbra is a némi türelmet kívánó – például a hangerőállítást követően várni kell a csatornaváltáshoz szükséges gomb megjelenésére – rádió uralja a lendületes műszerfal közepét, egyébként azt érheti még kritika, hogy a vészvillogó kapcsolóját a váltókar előtt elhelyezett kapcsolók közé rejtették, oda kell nézni, ha aktiválni szeretnénk. Jót tesz az utastér hangulatának, hogy legalább az ülések kárpitozása világos, egyébként nincs változás, a második sorban passzentos a helykínálat. A 292 literes csomagtér a kisautók között elmegy, padlója alatt szükségpótkerék lapul.
Az 1,2 literes, 105 lóerős turbómotor a Volkswagen-konszern aktuális üdvöskéje, mérettől-kategóriától függetlenül az egyik aduász. Nyomatékos, egy kis odafigyeléssel nem is fogyaszt sokat, az Ibizában pedig már-már sportkocsis teljesítményt nyújt. A váltó miatt nem teljes az élmény, hiszen csak ötfokozatú a kézi kapcsolású egység, s nagyok az ugrások az egyes fokozatok között. 100 km/órás tempóval haladva negyedikben 2900, míg ötödikben 2300 körül mozog a fordulatszám. A váltókar kis erővel mozgatható, de akadozik, határozottan a helyére kell utasítani a kulisszában.
Az extrák miatt szalad el az ára
Kár, hogy ezen „elvérzik” az Ibiza, mert egyébként egészen jól lehet terelgetni a túlszervózottság határán mozgó kormánnyal, s a fékre sem lehet panasz. Az utolsó fejezet, a költségrész az, ahol igazán izzad az autó. Már 2,99 millióért (70 LE) beleülhetünk az ötajtós Ibizába, de igazából a 3,95 milliós 1.2 TSI (105 LE) a meggyőző. A tesztautó közepes felszereltségén (Style) felül még egymilliónyi extra volt, és még se tempomat, se navigáció nincs a fedélzeten. A VW Golf ezzel a motorral, hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval és BlueMotion Technology csomaggal is 5,3 millióba kerül, koda Yetiből ennyiért már 1,6-os dízelt kapunk, 105 lóerővel. Aki tehát még mindig szereti a SEAT Ibiza vagány megjelenését, az jól érzi majd magát a felfrissített autóban, ha azonban az anyagi szempontok számítanak, máshol többet kap a pénzéért az ember.
Tetszett
erős motor
vezethetőség
zöld szín
Nem tetszett
drága extrák
ötfokozatú váltó
Összegzés
Óvatosan kell ikszelni az extralistán, és akkor nem bánja meg az ember, hogy a turbómotoros spanyol kisautó mellett döntött. Még ma is versenyképes, különösen ezzel az erőforrással, bár érdemes a DSG-váltón elgondolkozni.
SEAT Ibiza 1.2 TSI
Összlökettérfogat: 1197 cm3
Hengerek/szelepek: S4/8 turbó
Max. teljesítmény: 77 kW (105 LE) 5000/min
Max. nyomaték: 175 Nm 1550-4100/min
Hossz./szél./mag.: 4061/1693/1445 mm
Tengelytáv: 2469 mm
Fordulókör: 10,48 m
Saját tömeg/teherbírás: 1090/451 kg
Csomagtér: 292/938 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,8 s
Max. sebesség: 190 km/h
Város/országút/vegyes: 6,5/4,4/5,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 119 g/km
A modell alapára: 2 999 970 Ft (1.2 70 LE Ambiente)
A tesztelt verzió ára: 3 952 470 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!