A Honda mérnökeit nem lehet kapkodás vádjával illetni, persze az európai piac mérete és igényei össze sem vethetők az amerikai, vagy épp az ázsiai régióéval. Ettől eltekintve alaposan megváratták a márka azon híveit, akik a 2,2-es, 150 lóerős dízel helyett egy szerényebb teljesítményű és nem utolsósorban barátibb árú gázolajosra vágytak. Nos, nekik itt az 1.6 i-DTEC, mely a Civicen kívül a fronthajtású CR-V-hez is elérhető.
A súlycsökkentés és a praktikum a kulcs
A négyhengeres, 1,6-os dízel hangja szolid, erőteljes gyorsításnál nem feltétlenül a megszokott dízelzajra kell számítani, ilyenkor mondhatni van némi benzines beütése. A 120 lóerő nem eget verő, viszont a 2000-es fordulattól jelen lévő 300 Nm-es nyomaték fickós érték. A nagyjából 1,5 tonnás kasztnit könnyedén a vállára veszi az 1,6-os dízel, a hozzá kapcsolt hatgangos váltó nagyon pontosan megvezetett – amúgy 7 kilogrammal könnyebb, mint a 2,2-esé. Autópályán 130 km/óránál 2500-as fordulaton dolgozik a kis gázolajos, egyedül a nagyobb emelkedők fognak ki rajta, ilyenkor ildomos eggyel alacsonyabb fokozatba kapcsolni.
Az alumínium hengerfej, a könnyebb dugattyúk, hajtókarok, a vékonyabb hengerfal mind-mind a súlycsökkentést szolgálják. A szívócsatornák különleges kialakítása nagy áramlási sebességet tesz lehetővé, ami tökéletesebb égéshez és szerényebb károsanyag-kibocsátáshoz vezet. Nemcsak a tapasztalt dinamika múlta felül az elvárásainkat, hanem a szerény, 5,7 l/100 km-es fogyasztási érték is bravúros! Sajnos nem hibátlan a képlet, a start-stop rendszer ugyanis enyhe rezonancia kíséretében állítja le és indítja újra az aggregátot – szerencsére kikapcsolható. A kormányzás lehetne direktebb, szűk fordulóban, parkoláskor sokat kell az ütközéstől ütközésig 3,16 fordulatot megtevő volánnal bíbelődni. A fedélzeti menü kezelése tanulást igényel, a rugózás pedig lehetne komfortosabb, utóbbi eleve jobban passzolna az autó karakteréhez. A csomagos felszereltségbővítés
kompromisszumot kíván, a 3 éves alapgarancia manapság már kevésnek számít, a navigátorért kért félmillió pedig túlzás.
Amiben viszont nyerő a CR-V, az a tágas kabin, a számos rekesz, az óriási csomagtér és az egyszerű bővíthetőség. Az 589 literes raktérben elég csak az oldalfalon elhelyezett kart meghúzni, az ülőlap felugrik, a fejtámasz ledől, a támla pedig a padlóba süllyed. A végére hagytam az ármustrát, a 2,0 literes benzinesnél (155 LE) 400 ezerrel kerül többe az 1.6 i-DTEC (6 899 000 Ft-tól), a 2,2-es 4WD dízelnél felszereltség függvényében viszont 1,5-2,5 millióval olcsóbb!
TETSZETT
– pontos sebességváltó
– nyomatékos, takarékos motor
– tágas kabin és raktér
NEM TETSZETT
– fedélzeti menü kezelése
– navigáció felára
– start-stop működése
ÖSSZEGZÉS
A Honda CR-V egyértelműen az 1,6-os dízellel a legjobb választás: a benzineshez képest szerény a felára, a nagyobb, 2,2-es gázolajosnál viszont jelentősen olcsóbb. A 120 lovas i-DTEC motor még a CR-V testes kasztniját is lendületesen mozgatja.
Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Összlökettérfogat: 1597 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 88 kW (120 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 300 Nm 2000/perc
Hossz./szél./mag.: 4570/1820/1685 mm
Tengelytáv: 2630 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1570/1580 mm
Fordulókör: 11,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 1541/5000 kg
Csomagtér: 589/1669 l
Üzemanyagtank: 58 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,2 s
Maximális sebesség: 182 km/h
Város/országút/vegyes: 4,8/4,3/4,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 119 g/km
A modell alapára: 6 499 000 Ft (2.0 155 LE)
A tesztelt verzió ára: 6 899 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!