Fotó: Lővei Gergely

Mivel lehet feldobni a világ legnagyobb darabszámban eladott roadsterét? Nem mással, mint a külső csinosításával! Az MX-5-ös 1989 óta tartó karrierje során több tucat nevesített széria készült egyedi fényezéssel, a feketétől eltérő színű vászontetővel és üléshuzattal, ami fontos megkülönböztető stílusjegy lehet egy ilyen népszerű modell esetében. Az NC-sorozatból már készült Takumi kiadás, amely az ND esetében egy megkötésekkel választható felszereltségi szintet jelöl.

Feldobja a belsőt a krémszínű bőrkárpit, az egyetlen változás a központi kijelző fényes fekete kerete

A tesztautó egyik különös ismertetőjegye az RF kivitelen debütált Machine szürke fényezés, amely akár a 6 399 900 Ft-tól elérhető Emotion alapváltozathoz is rendelhető, 136 900 Ft-ért. A kissé kényes, azonban látványos és kellemes tapintású, világos bőrülés a hozzá passzoló dekorbetétekkel már a 7 749 900 Ft-tól elvihető Takumi kiváltsága, akárcsak a bordó vászontető. A japánok kínosan ügyeltek arra, hogy a karakteres színt csak azzal harmonizáló fényezéssel párosíthassuk, ezért sem piros, sem világoskék nem kérhető.

Jól mozgatja az autót és takarékos az 1,5-ös szívómotor

A Revolution Top (8 709 900 Ft-tól) csúcsmodell alá pozicionált, a Revolution szinttel azonos árban kínált Takumi esetében további megkötés, hogy sem a fűthető külső tükrökkel, sem a szintén opciós sportfutóművel nem konfigurálható. Nagyobb motorral sem kombinálhatjuk, a dizájnos megjelenéshez az 1,5 literes jár, és a felni is csak 16 colos, fegyverszürke lehet. Ez az összeállítás várhatóan keresett lesz a rajongók körében, akik szeretnének különbözni egy kicsit a többiektől, vagy a klasszikus vezetési élmény mellé egy kis plusz feltűnésre vágynak. A Takumi előnye, hogy zárt és nyitott tetővel is könnyen beazonosítható, hiszen vagy a tetőt, vagy a kárpitozást látják jobban a külső szemlélők.

Egy mozdulattal nyitható/csukható és mindkét állapotában látványos a színes tető

Nem vitás, hogy részben nekik szól, mert a gyermeki énünket felszínre hozó MX-5-ös tudása nem változott az első teszt óta. Formaterve viszont egyre jobban működik, megérte felkavarni az állóvizet a külső körül, mert éles vonalaival évek múltán is trendinek számít a legendás Mazda.

Tetszett
• külső-belső hangulat
• hajtáslánc és futómű
• vezethetőség

Nem tetszett
• korlátozott praktikum

Összegzés
Az alapmodellnél ugyan 1 350 000 Ft-tal drágább, azonos felszereltség mellett pusztán ízlés dolga, hogy a Takumi kivitel mellett döntsünk. Nem csak a szemnek kellemes a látvány, de a kis Mazda minőségérzetén is javít az ízléses összeállítás.

Mazda MX-5 G130 Takumi
Összlökettérfogat: 1496 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 96 kW (131 LE) 7000/perc
Max. nyomaték: 150 Nm 4800/perc
Hossz./szél./mag.: 3915/1735/1225 mm
Tengelytáv: 2310 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1495/1505 mm
Fordulókör: 9,4 m
Tömeg/teherbírás: 1050/165 kg
Csomagtér: 130 l
Üzemanyagtank: 45 l
0-100 km/h: 8,3 s
Max. sebesség: 204 km/h
Fogyasztás*: 7,9/4,9/6,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 139 g/km
A modell alapára: 7 749 900 Ft
*Város/országút/vegyes