Még mindig képes elcsavarni a járókelők fejét a Kecskeméten gyártott kupé, egyrészt tényleg szép, másrészt Magyarországon leginkább az autókat nyugatra szállító kamionokon találkozik vele az átlagember, harmadrészt a tesztautó több milliós matt ezüst színe is feltűnő. Nem egyszerű fóliáról van szó, az ajtófalcoknál is látni, hogy tényleg ilyen a fényezés. Ezenkívül, ahogy egyszer a vásárláskor „megszenvedett” az ember, a használat során is átlagon felüli odafigyelést kíván, meg gyakori mosólátogatást.
A Sport kivitel egyébként nem csak 7 lóerővel erősebb motort jelent, de itt már piros csíkokkal feldobott AMG megjelenési csomag és felniszett is jár, az utastérben a biztonsági övek, a díszvarrás és a szellőzők pereme lett piros. Szerencsére nem csak optikai az eltérés, AMG sportfutómű, közvetlenebb kormányzás, hangosabb motor és Sport módban engedékenyebb menetstabilizáló növeli a vezetési élményt. Hazánkban azonban annyira kell vigyázni a peres abroncsokra, hogy csak úgy nem esik be az ember a kanyarokba.
A jól ismert szakaszokon viszont nagyot lehet autózni, feltéve, hogy előtte gondosan átvettük a váltóvezérlést az elektronikától. Utóbbi mindenképpen spórolni akar, hamar felkapcsol, még akkor is, ha Sport programra állítottuk át az autó viselkedését. Van némi motorhang, de alapvetően a kipufogót halljuk, ami így is remek aláfestést ad, egyébként meg zötykölődünk az úthibákon, mert a felfüggesztés semmit nem bocsát meg. A 2,0 literes turbómotor a maga 218 lóerejével nincs túlzottan kihegyezve, akkor is érdemi gyorsításra képes, ha nem kapcsolunk vissza, de nem valami takarékos: néhány lendületes próbálkozást leszámítva a forgalom ritmusában közlekedtünk, így jött ki a 10,5 l/100 km-es tesztátlag.
Egyébként a CLA nem sokat változott a modellfrissítés alkalmával, az utastér ahhoz képest tágas, hogy kívülről mit mutat a karosszéria. Értsd az ajtónyílások szűkek, de mögöttük egész használható a tér. A kilátásról már nem mondható el ugyanez, a második sorban előrefelé a hatalmas üléstámlák, oldalra meg a résnyi és magasan lévő ablakok takarnak be a látómezőbe. A piros részletek mellett a hasított bőr műszerfalbetét és tetőkárpit is hatásos eszköze annak, hogy már álló helyzetben is sportos legyen az utasokat érő hatás. Érdemes egyébként jó alaposan átgondolni, hogy pontosan milyen extrákra is van szüksége az embernek, a tesztautó esetén például olyan sok tételt (köztük a legjelentősebb a különleges designo-fényezés) rendeltek, hogy az még a Mercedes-AMG CLA 45 4Maticnál is drágább lett. Szóval akinek a sportos vezetési élmény fontosabb a megjelenésnél, az ennyi (anyagi) erővel nyugodtan választhatja a sorozat csúcsmodelljét, 163 lóerővel nagyobb teljesítménnyel…
Tetszett
• megjelenés
• vezethetőség
• sportos belső hangulat
Nem tetszett
• magas fogyasztás
• drága extrák
Összegzés
Nehéz választás: vagy olyan szép CLA-t konfigurál magának az ember, amit itt lát, vagy rögtön a 45 AMG-t választja. A hazai útviszonyok mellett mindkettő elővigyázatossággal használható, de felettébb szórakoztató.
Mercedes-Benz CLA 250 SPORT 4Matic
Összlökettérfogat: 1991 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 160 kW (218 LE) 5500/perc
Max. forgatónyomaték: 350 Nm 1200-4000/perc
Hossz./szél./mag.: 4640/1777/1432 mm
Tengelytáv: 2699 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1549/1547 mm
Fordulókör: 11,0 m
Saját tömeg/teherbírás: 1550/475 kg
Csomagtér: 470 l
Üzemanyagtank: 56 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,4 s
Max. sebesség: 250 km/h
Város/országút/vegyes: 8,7/5,9/6,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 160 g/km
A modell alapára: 8 498 750 Ft (CLA 180, 122 LE)
A tesztelt verzió ára: 12 831 660 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!