Igazából nem különösen extravagáns autó a háromajtós Astra, de egy jó színválasztás, vagy egy kis gyári optikai tuning (OPC Line csomag) bombázóvá teszi, kiemeli a széles fart, vagy a nyílhegyre emlékeztető fényszórókat. Bár a GTC 100 lóerős, 1,4-es szívómotorral is elérhető, nem vitás, hogy ehhez a modellhez valamilyen izmosabb aggregát illik. Például a szentgotthárdi gyártású 1,6-os turbómotor, mely 170 és 200 lóerővel választható – mi utóbbival teszteltük a sportos fazonú Opelt.
Bármennyire is jól hangzik a 200 lóerő, szó sincs arról, hogy ülésbe préselne a gyorsulás, egyszerűen csak egy kellemes, nyomatékos motorról van szó, amely biztonságos erőtartalékkal ruházza fel az autót. A sportosság messze áll ettől az egységtől, ami nemcsak az érzésre kevesebb csúcsteljesítménynek, vagy a lagymatag gázreakcióknak köszönhető, hanem annak is, hogy hosszú a hatfokozatú váltó áttételezése. Sokkal inkább az az 1,6-os turbó előnye, hogy már alacsony fordulaton is egészen jól húz, és anélkül közlekedhetünk vele viszonylag dinamikusan, hogy akár egyszer is komolyabban kihúzatnánk a motort. Ilyen használat mellett 8-9 literes fogyasztással számolhatunk, sőt városon kívül 7 literrel is megelégszik.
Van azért több terület is, ahol sportosnak hat az Astra GTC, ez pedig a kormányzás és a futómű. A függőcsapszeges futóművel búcsút inthetünk az erős hajtási befolyásnak, illetve az sem mellékes, hogy elöl és hátul is egyaránt 30 mm-rel szélesebb nyomtávon terpeszt az autó, mint a többi Astra (ötajtós, limuzin, kombi). Bár az orrtolási hajlam miatt nem lesz a szerpentinek királya a GTC, a közvetlen kormányzás mindenképpen elismerésre méltó (a rásegítő villanymotort közvetlenül a fogaslécnél helyezték el) – ezek után nyilvánvaló, hogy nagy kár az akadós váltóért, amely az egész autót kissé darabossá teszi.
Érezni, hogy a komfort fontos szempont
A GTC utastere a komfort tekintetében a legjobb túrakupékat idézi. Az ülések eleve nagyon kényelmesek, illetve a hátsó sor 180 centis magasságig semmilyen kompromisszumot nem követel. Mivel a kormány és az első ülések is igen széles tartományban állíthatók, akár nagyon alacsonyak, vagy éppen égimeszelők számára sem jelent problémát az ideális vezetői pozíció beállítása. A hosszú ajtók természetesen látványosak és megkönnyítik a beszállást hátra, de azért komoly hátrányuk is van: egyrészt parkolásnál nagyon kell vigyázni, nehogy rányissuk egy másik autóra, másrészt a hatalmas méret miatt annyira hátra került a B-oszlop, hogy komoly mutatvány a biztonsági övért hátranyúlni.
Az Opel árlistáját böngészve kellemes meglepetés éri az embert, ugyanis a 200 lóerős Astra GTC 6 090 000 forinttól vihető haza. Ez az összeg még akkor is versenyképes, ha az alapfelszereltség nyilvánvalóan nem elégíti ki a vásárlók többségét (többek között az automata légkondicionáló és a riasztó sem alaptétel). Külön érdekesség, hogy a 100 lóerős bázismodell 5,5 milliót kóstál, vagyis kevesebb, mint 600 ezer forint a dupla akkora teljesítményű motor felára.
TETSZETT
– külső design
– hátsó helykínálat
– ár/érték arány
NEM TETSZETT
– korlátozott körkilátás
– „darabos” váltó
– lassú gázreakciók
ÖSSZEGZÉS
Szép is, igényes is, de messze nem olyan sportos a 200 lóerős Astra GTC, mint azt a teljesítmény alapján vártuk. Az alig hatmillió forint feletti vételár viszont egyenesen remek a szegmensben.
Opel Astra GTC 1.6 Turbo 200
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 149 kW (200 LE) 5500/perc
Max. forgatónyomaték: 280 Nm 1650-3500/perc
Hossz./szél./mag.: 4466/1840/1489 mm
Tengelytáv: 2695 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1587/1587 mm
Fordulókör: 11,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1478/517 kg
Csomagtér: 380/1165 l
Üzemanyagtank: 56 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,9 s
Max. sebesség: 230 km/h
Város/országút/vegyes: 8,4/5,5/,6,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,8 l/100km
CO2-kibocsátás: 154 g/km
A modell alapára: 5 500 000 Ft (1.4 100 LE)
A tesztelt verzió ára: 6 090 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!