Szinte hihetetlen, ahogy a 2070 kg-os saját tömegű luxuslimuzin nekilódul! Az M Performance divízió munkáját dicsérő triturbó dízel az intelligens xDrive összkerékhajtás segítségével valósággal kilövi a prémiumóriást: a száraz adatok szerint álló helyzetből csupán 4,9 másodperc kell neki ahhoz, hogy 100 km/órával repesszen, s kétség sincs afelől, hogy a 250 km/órás limitet is pillanatok alatt megfutja.
A BMW 7-es potenciális ügyfelei elsősorban persze nem ezért tesznek szert egy ilyen kaliberű autóra. Itt a felsőrendű kényelem, a komfortnövelő extrák sora és a sofőr dolgát megkönnyítő vezetéstámogató rendszerek armadája bír csáberővel. Nem vitás, hogy az első üléseken is remekbe szabott az utazási kényelem, ám amekkora helyet (3070 mm-es tengelytáv) és babusgatást kapnak a hátul utazók, az hétköznapi autós mércével nézve káprázatos. Keresztbe vetett lábbal is ülhetünk, ha pedig beikszeltük az opciós listán, akár elektromos állítású, masszázsfunkciós ülés (1 261 000 Ft) is kényeztethet. Szóval van itt minden, az Individual szín- és kárpitkombinációktól kezdve a személyfelismerős éjjellátó kamerán (732 100 Ft) át a 16 hangszórós, 1200 wattos Bang & Olufsen csúcshifiig (1 647 100 Ft)!
Bárhonnan nézzük is azonban a 7-est, egyetlen csemege se terelje el a figyelmünket a műszaki tartalomról. A világelső háromturbós dízelmotor „pofátlan” 381 lóerőt és 740 Nm nyomatékot présel ki magából, hogy aztán a nyolcfokozatú automatikus sebességváltó és az xDrive összkerékhajtás közbenjárásával átvigye azt az útra. A 3,0 literes, soros hathengeres gázolajos 50d verziója egyébként kizárólag ezzel a hajtáslánccal kapható, a vételár így 29 059 000 forintra rúg. A 7-es egyébként az alap 30d (258 LE/560 Nm) motorral, hátsókerékhajtással is elérhető, ekkor „csupán” 22 599 000 Ft szerepel az árlistán.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!