Az autó alakja lenyűgöző, az összképet pedig csak fokozza a kék metálfényezés, a tetszetős formájú, 17 colos könnyufém felni, a matt szürke külső tükörház és a dupla kipufogóvég. Utóbbiak mind az R-Design csomag részét képezik, melyeket a tükörházakba integrált indexek és kilépőfények, LED-es nappali menetlámpák, hátsó tetőspoiler és krómozott ablakkeretek egészítenek ki.
A kabin hangulata megmaradt letisztultnak, semmi flanc, ugyanakkor az R-Design szolidan sportos ismertetőjegyei (hímzett kárpit, szálcsiszolt alumíniumbetétek, egyedi kézifékkar és váltógomb) határozott karaktert kölcsönöznek a belsőnek. Stílusos a sötét tetőkárpit, a kényelmet pedig első-hátsó könyöklő fokozza. Az 1,6-os, 150 lóerős turbós blokk alacsony fordulaton is jól terhelhető, készségesen pörög fel, nagyobb tempónál sem fogy ki a szuszból, fogyasztása (saját mérés: 7,4 l/100 km) sem túlzó. A startstop rendszer gyorsan és finoman dolgozik, a rugózási komfort kielégítő, a hatgangos váltó pedig pontosan megvezetett.
Bosszúságra ad okot a nehézkes első támlaállítás, a vaskos B-oszlop miatt nincs elég hely a kéznek a forgókar tekeréséhez. A második sor kissé szűkös, ráadásul a látványos, de helyrabló panorámatető (350 000 Ft) miatt apró a fejtér. A csomagtér sem egy hodály (324 l), de legalább alatta szükségpótkereket (20 000 Ft) és nem defektjavítót találni. Az alap V40 T3-as 6,4 millióba kerül, a legolcsóbb, gazdagon stafírungozott R-Design Kinetic kivitelért pedig 7,51 milliót kérnek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!