Ha egy éve valaki arról panaszkodik, hogy a 3,35 millió forintos, automata váltós, 102 lóerős Swiftjében nehezen boldogul a műholdas navigáció menürendszerével, valószínűleg nagyon furcsán néztek volna rá. De arra is, aki azt mondja, hogy azért választ Swiftet, mert abban megbámulják a nők az utcán – ma viszont mindezt anélkül adhatjuk elő, hogy valaki gyorsan a fejünkre ülne, és csengetne az ápolókért. Az általunk tesztelt Suzuki Swift 1.5 GS automatikus váltóval felszerelt változata ugyanis tényleg mutatós darab, ráadásul meglehetősen komfortos és drága is, szóval elmondhatjuk, hogy pillanatnyilag ez a csúcs-Swift. A modell jól sikerült formatervéről, belterének kellemes hangulatáról már írtunk korábban, így ezt ebben a
rövid anyagban nem érdemes forszírozni, ennél sokkal érdekesebb az automatikus váltóval kibővített hajtáslánc. A Suzuki nem csinált nagy faksznit az automata beépítéséből, nem erőltette a kisautókban manapság divatos robotizált váltókat, ahol automatika végzi a vezető helyett a kuplungolást, hanem a leghagyományosabb szerkezetet emelte le a polcról, aminek megvannak a maga előnyei és hátrányai is.
Pro és kontra
Előny például a finom váltás. Míg a már említett váltóművek kisebb-nagyobb rántásokkal kapcsolgatnak, addig a Swiftben alig érezni, hogy egyik sebességfokozatról a másikra lépett át a berendezés. Ráadásul a hagyományos felépítésű váltók egyik jellemzője a „kúszás”, vagyis az autó lassan araszol, ha nem adunk gázt, csak felengedjük a fékpedált. Ez nagy előny a csendesen csordogáló városi dugókban, és a
parkolást is nagyban megkönnyíti egy gyakorlatlan vezető számára – vagyis ezzel a hajtáslánccal a Swift igazán jó városi kisautóvá vált. Ugyanakkor ez a váltótípus vissza is vesz az autó dinamizmusából, ami érezhető a korábban tesztelt, kézi kapcsolású egységgel felszerelt, ugyancsak 1,5-ös változathoz képest: míg a kéziváltós változat 10,8 másodperc alatt teljesítette a százas sprintet, addig az automatának ehhez 11,7 másodperc kellett.