A Magyar Suzukinál nagy az öröm, ugyanis a hazánkban gyártott Swift, Ignis és SX4-es után új modellel bővült a paletta. A Splash új színfolt a minik piacán, így valós esélye van arra, hogy átrendezze az eladási statisztika élmezőnyét. A nóvum feladata nem kevesebb, mint az oly népszerű Wagon R+ szellemiségének továbbvitele, jóval vonzóbb és attraktívabb formában, magas szintű technikával.
Több és jobb
A külső formaterv igen játékosra sikeredett, a magas övvonal, a széles kerékjáratok és a nagy lámpatestek figyelemfelkeltő egyveleget alkotnak. Az utastér atmoszférája vidám, fiatalos formák és színek igyekeznek feledtetni a néhol nem a legjobb megmunkálási minőséget. A mai irányzatoknak megfelelően a sebességváltó karja magasra került, megkönnyítve ezzel a kapcsolást, ráadásul e megoldás még a térérzetet is növeli a vezető körül. A Wagon R+-hoz viszonyítva a kasztni hossza jelentősen, 21,5 centivel nőtt, szélessége pedig 6 centivel gyarapodott, magassága ugyanakkor kisebb (-11 cm), tengelytávja pedig megegyezik az elődével. A dimenziók változása tetszetősebb formát eredményez, immár a múlté a telefonfülkeszerű sziluett. A Splash négy átlagos termetű felnőttnek nyújt elegendő helyet, viszont a csomagtartó mérete alulmúlja a típuselődét (202 liter, Wagon R+: 240 liter). A magasabb felszereltségű mini Suzukikban 60:40 arányban dönthető hátsó üléssort találunk, melynek segítségével 537 literig bővíthető a sík padlójú raktér.
Az Splash motorválasztéka két vadonatúj fejlesztésű benzinesből és egy Fiat-licenc alapján, Indiában gyártott gázolajos erőforrásból áll. A legkisebb aggregát a háromhengeres, 1,0 literes, 65 lóerős egység, ezt követi az 1,2-es 86 lovas, az 1,3 literes DDiS dízel pedig 75 lóerőt aktivizál. Mindegyik motor ötfokozatú manuális sebességváltón keresztül továbbítja erejét, ám az 1,2-eshez kívánságra négyfokozatú automata is rendelhető.
Rövidke menetpróbánk során az 1,0 literes alapmodellt, valamint egy magas felszereltségű gázolajos Splasht volt alkalmunk vezetni. A kis benzines csak hosszú indítózás után kel életre. Üdvözlendő azonban, hogy nem találkozhatunk benne a háromhengeresekre jellemző kellemetlen hanggal, járáskultúrája pedig a konkurens aggregátokhoz viszonyítva kiemelkedő. Városi tempóhoz elegendő az aprócska motor, lakott területen kívül azonban minden előzést alaposan meg kell fontolni. A sebességváltó áttételei igen hosszúak, habár fordulatszámmérő hiányában csak érzéseinkre tudtunk hagyatkozni – mindenesetre kissé nyúlós, nem pedig fürge a viselkedés. A dízel erőforrással hajtott Splashről csak jót lehet mondani, visszafogott hangjával és 190 Nm-es nyomatékával pompás autó benyomását kelti. Ezzel a motorral a Splash már könnyedén felveszi a forgalom ritmusát, így a városhatárt elhagyva is elegendő tartalék áll rendelkezésünkre.
Ígéretes jövő
A modell leendő vásárlói három felszereltségi szint közül válaszhatnak, az opciós lista pedig olyan tételekkel bővült, mint az ESP, az oldal- és függönylégzsákok, valamint a dízel-részecskeszűrő. Habár a pontos alaptartozékokat még nem ismerjük, a gyár illetékesei szerint ebben is nagyságrendekkel felülmúlja majd elődmodelljét, így például a blokkolásgátló minden változatban széria lesz. Összegzésképpen elmondható, hogy a Wagon R+-hoz képest komoly előrelépés történt, a Splash lényegesen jobb autó. A 12 év korrózióvédelmi garancia, a gazdagabb alapfelszereltség, az alacsony fogyasztás, a szervizköltségek és a számos tetszetős, praktikus részlet mind-mind növelik az új miniautó értékét. Nem vitás, hogy amennyiben a Splash árcédulájára egy Swiftéhez hasonló józan összeg kerül, fényes jövő áll előtte.