A modern gázolajosok nem ismernek lehetetlent, s itt elsősorban nem a lóerőkre és a nyomatékra gondolok. A gyártók nem riadnak vissza a „szentségtöréstől”, vagyis a cetánosokat gond nélkül beépítik olyan karosszériákba is, amelyeknek elvileg ellenkezniük kellene a társítás ellen. Kabrió, kupé és elegáns Gran Turismo sem akadály a dízelek számára, s ha a végeredményt nézem, jól is van ez így.

Hatékonyságjelző a spóroláshoz. Fotó: Hilbert Péter Hatékonyságjelző a spóroláshoz. Fotó: Hilbert Péter

A CLS négyajtós, keret nélküli ablakokkal operáló teste sem idegenkedik a gázolajtól. A 170 lóerős négyhengeres alapmotor rendkívül csendesen, abszolút diszkréten dolgozik az orr mélyén, a tervezők annyira becsomagolták, hogy alig hallani a hangját. A finom viselkedésben nagy szerepet játszik a kilencfokozatú automatikus sebességváltó: sztrádatempónál például 1700-1800-as fordulaton jár a főtengely, attól függően, hogy milyenek domborzati viszonyok. Hovatovább szürreális, ahogy az M0-ás 110 km/órás korlátozása mellett 1400/perc alá nyugszik a fordulat, így nem is kell túlzottan csodálkozni az 5,9 literes tesztátlagon.

Nagyvonalú helykínálat és szinte teljes csend az utastérben Nagyvonalú helykínálat és szinte teljes csend az utastérben

A négyüléses CLS a Mercedes palettáján belül az exkluzív mezőnybe tartozik. Koncepciója, stílusa és a részletek tálalása figyelemfelkeltővé teszi. Irídium-ezüst fényezésével persze nem hivalkodik, de a lapos és széles kasztni, az óriásemblémás hűtőmaszk és a hátsó mandula-lámpák éppen elég megkülönböztető jelzést adnak. A CLS jelenség az utakon, s ehhez még nem is kell száguldoznia – a dologban éppen ez a szép.

A 2,1 literes turbódízel aktuális (4.) generációja már Euro 6-os A 2,1 literes turbódízel aktuális (4.) generációja már Euro 6-os

Tetszett
• forma, stílus
• üléskényelem
• motor, sebességváltó

Nem tetszett
• gyenge oldaltartású első ülések
• hátra beszálláskor alacsony tetőív

Összegzés
Nem vitás, hogy különleges autó a CLS, ami még ezzel az alap dízellel is igaz. A kilencfokozatú automata benne van az árban, így már csak azon érdemes morfondírozni, hogy 16,7 millióért ne vegyünk-e inkább 2 db CLA 180 CDI dízelt…

Mercedes CLS 220 BlueTEC
Összlökettérfogat: 2143 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 125 kW (170 LE) 3000-4200/perc
Max. Nyomaték: 400 Nm 1400-2800/perc

Hossz./szél./mag.: 4937/1881/1418 mm
Tengelytáv: 2874 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1596/1626 mm
Fordulókör: 11,1 m
Tömeg/teherbírás: 1790/485 kg
Csomagtér: 475 l
Üzemanyagtank: 59 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,3 s
Max. sebesség: 226 km/h
Város/országút/vegyes: 5,6/4,1/4,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 122 g/km
A modell alapára: 16 712 780 Ft
A tesztelt verzió ára: 23 831 550 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!