Kevés ennyire látványos és szívdöglesztő kisautó van a piacon, a jármű után forduló fejek sokat elárulnak erről. A közel két éve kapható modell a remekbe szabott külsőn kívül most az új, TCT névre keresztelt duplakuplungos váltóval hívja fel magára a figyelmet.
Az 1,4 literes, 135 lóerős benzines turbómotorhoz 400 ezer Ft-os felárért rendelhető egységgel a MiTo papíron mindenben felülmúlja a manuális változatot, hiszen két tizeddel gyorsabban éri el a 100 km/órát (8,2 s), sőt egy decivel kedvezőbb a fogyasztása is (5,5 l/100 km). A pörgős, életteli motorral mégsem harmonikus a váltó, mert a TCT sokszor nem akkor gangol, amikor szeretnénk, hajlamos indokolatlanul forgatni az erőforrást. A kapcsolások egyébként finomak, de nem igazán meggyőző a produkció, aminek az is az oka, hogy a gázreakció Normal módban nagyon tompa.
Álló helyzetből nagy gázzal kell indulni, majd hirtelen megjön az erő és úgy megindul az autó, mint a veszedelem. A kormány mögötti váltófülek meghúzására egyébként viszonylag gyorsan reagál a rendszer, s ami igazi ritkaság, manuális üzemmódban nem kapcsol feljebb még a maximális fordulatszámnál sem. A magas fordulaton lelkesítő hangon szóló motor étvágyát kicsit lassú reagálású start-stop rendszer csökkenti, de a 7,7 literes átlag így csupán közepesnek mondható. Az 5 575 000 Ft-ért kapható modell üde színfolt a kisautók között: kívül-belül igényes és mutatós, teljesítménye több mint elegendő, de a TCT-váltót csak annak ajánlanám, aki feltétlenül ragaszkodik a kuplungpedál nélküli autózáshoz.