Tulajdonképpen a tesztautó legnagyobb újdonsága a nyolcfokozatú automata sebességváltó, ami a frissítés óta 691 900 forintos opcióként kérhető az X1-eshez. A sok áttétel a menetdinamikára és a fogyasztásra egyaránt kedvező hatással van, gyári adatok alapján szinte minden téren egy hajszállal lenyomja a manuális kivitelt – amúgy éppen olyan remekül dolgozik, mint az 5-ösben.
Esetünkben az 1995 cm3-es, négyhengeres turbódízel partnere volt, melyet ötféle változatban kínálnak az X1-eshez: 16d (116 LE), 18d (143 LE), 20d EfficientDynamics (163 LE), 20d (184 LE), valamint a kétturbós 25d (218 LE). Amíg a legkarcsúbb és a szupertakarékos kivitel csak szimpla hátsókerekesként, addig a legcombosabb verzió kizárólag xDrive összkerékhajtással érhető el.
A tesztelt X1 xDrive20d húzós gyorsításokra képes, álló helyzetből 8,1 másodperc alatt ugrik százra és 380 Nm-es nyomatéknak betudhatóan az előzési rugalmassága is megnyerő. A hangja viszont annál kevésbé, a nyers dörmögés nem méltó a prémiummárkához. Szerencsére a vezethetősége sok mindenért kárpótol, fürge és agilis az autó, a feszes futómű és az xDrive pedig magabiztos útfogáshoz és lendületes kanyarvételekhez segíti.
A lökhárítóknál módosították a fényezett és fényezetlen felületek arányát előbbi javára, picit szélesebbek a vesék, és finoman átrajzolták a lámpatesteket. Belül kicsit több a zongoralakk és a fémdíszítés, illetve néhány újdonsággal bővült az extralista. Beleülni 7 849 000 forinttól lehet a 150 lóerős X1 sDrive18i benzines alapmodellbe, ennél 223 ezer forinttal drágább az sDrive16d dízel, míg az xDrive20d változatért már 10,3 milliót kérnek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!