A Modusban barátságos belső fogadja az utazót, a világos kárpitozás az otthonosság érzetét kelti, azonban meglehetősen kényes. A felhasznált anyagok igényesek, Privilége szinten a műszerfal funkcionális felületein például puha tapintású műanyagot találunk. Ha az összeszerelési minőségen még javítanának egy kicsit a Renault-nál, kimondottan jól éreztem volna magam a kocsiban – egyes kezelőszervek működése például lehetne kifinomultabb, a résméretek precízebbek és a rossz minőségű úton zörgő plasztikok is a kedvemet szegték. Mert az ergonómia amúgy helyénvaló, a középre helyezett, játékos formájú műszeregységről pedig minden információ gyorsan leolvasható, amikor éppen nem süt rá a nap. Ötletes pakolórekeszekbő már az alapmodellben sem vagyunk híján, de felár ellenében – vagy magasabb felszereltségnél – még több helyre pakolászhatjuk apróságainkat. A helykínálatra elöl nem lehet panasz, s a térérzetet növeli a kétrészes napfénytetőn beáramló fény is. Hátul három kisgyermek, vagy ha szükséges, az üléspad átrendezése után legfeljebb két, átlagos termetű felnőtt fér el. A három

pozícióban, 17 centiméteren állítható Triptic bútorzat ugyanis csak akkor tudja elfoglalni leghátsó helyzetét – s így a legnagyobb lábteret nyújtani -, ha a középrész felhajtása után összetoltuk az ülőlapot. Na igen, a nagybevásárlást ez esetben lehetőleg halasszuk későbbre, mert a csomagtérbe ilyenkor alig 200 liternyi holmi fér. A Modus raktere maximum 0,62 köbméter csomagot képes befogadni, s opcióként kétféleképpen nyitható csomagtérajtón keresztül pakolhatunk. Ami azt illeti, a lebuktatható hátfalajtó nem a legpraktikusabb megoldás, mert – a külön nyíló szélvédővel ellentétben – inkább csak lapos tárgyakat csúsztathatunk be a nyíláson.

Csendestárs

A másfél literes, közös nyomócsöves befecskendezésű turbódízel motor 68, 80 és 110 lóerős változatban (utóbbi csak a legmagasabb Initiale specifikációval) választható a Modushoz. Szerkesztőségünknél a középső vendégeskedett, mégpedig a Privilegenevű, gazdag felszereltséggel. Hidegindításkor és erőteljes gyorsítás esetén egyaránt meglepően csendesen végzi dolgát a dCi egység. Futáskultúrája akár példás is lehetne, ám alapjáratnál érezni némi vibrációt a kormányon. A motor másik figyelemre méltó tulajdonsága a takarékosság, tesztünk alatt kevesebb mint hat liter gázolajat égetett el átlagosan, pedig többnyire városban használtuk az autót. Ilyenkor a Modus magabiztosan, erőlködés nélkül tartja a lépést a forgalommal. A nyomatékos dízelmotort nem szükséges hajszolni, már alacsony fordulaton megfelelően mozgatja az autót. Így gyorsan felkapcsolhatunk, s azután szerencsére ritkán kell a sebességváltó karja után nyúlni. Azért mondom ezt, mert az ötfokozatú erőátviteli egység a leggyengébb láncszem a gépezetben. Meglehetősen lötyögősen és hosszú

utakon jár, ráadásul pontatlanul megvezetett szerkezet. Fontosabb azonban, hogy jól manőverezhető, fordulékony autó a kis Renault, így aztán parkolni sem nehéz vele. Természetesen országúton és autópályán is becsülettel helytáll a kocsi, hiszen az előzési rugalmasság még négy személlyel és csomagokkal is kedvező, a kényelmes utazósebesség pedig 140 km/óra körüli. A magas építés viszont oldalszélre érzékennyé teszi. Tőlünk nyugatabbra valószínűleg kifejezetten kényelmes autónak számít a Modus, mivel a kisebb útegyenetlenségekből, hibákból szinte semmit nem éreznek a bent ülők. A mifelénk jellemző tankcsapdákkal azonban képtelen elbánni a futómű, ilyenkor nem tudja rejtegetni a sprőd rugózást. A kormányzás pontos, az elektromos szervónak köszönhetően hölgyek számára is könnyen kezelhető, a visszajelzések meg nem igazán hiányoznak, hiszen mégsem sportos kocsiban ülünk. A négy tárcsafék jól lassítja a Modust, a blokkolásgátló és a vészfékrásegítő alapáras tétel, a menetstabilizáló rendszerért viszont 200 ezer forintot kell leszurkolni.

Mindent bele!

Azonos felszereltség esetén a Renault Modus 65 és 80 lóerős 1.5 dCi változata között 160 ezer forint a különbség. Utóbbihoz 3,5 millió forinttól juthatunk hozzá (az árak a regisztrációs adót tartalmazzák) Authetique kivitelben, ami ABS-t és vészfékasszisztenst, négy légzsákot, távirányítós központi zárat, elektromos ablakemelőt (elöl) és fedélzeti számítógépet kínál. Amennyiben hajlandók vagyunk áldozni rá, a Modus akár az egy kategóriával nagyobb autók szolgáltatásait is nyújthatja, a tesztelt Privilége szinten például a sebességtartó és -korlátozó berendezésért, a hátsó elektromos ablakemelőkért, a sötétedéskor automatikusan bekapcsolódó, aktív kanyarfényszórókért, az esőérzékelős ablaktörlőért, valamint a manuális klímaberendezésért sem kérnek felárat. Persze, ebben az esetben már 4 320 000 forint áll az árcédulán, ami kisautóért bizony nem kevés pénz…