A Twingo szó három tánc (Twist, Swing, Tango) nevének összeolvadásából jött létre, így jogosan várunk a típustól némi dinamikát, rugalmasságot és lobbanékonyságot. Nos, amennyiben a 75 lovas 1,2-es mellett tesszük le a garast, csak az erőlködéssel fogunk megismerkedni.

A Twingo hazai motorpolitikája nehezen emészthető, a kis kereslet és a magasabb vételárak miatt kivették a kínálatból a briliáns 1,2-es turbós egységet (102 LE) és az izmos 1,5-ös dCi-t (75 LE vagy 85 LE). Az álmatag szívó 1,2-esen kívül csak a 3,69 milliótól kapható RS csúcsváltozatot tartották meg, a 133 lóerős sportkivitel azonban nemcsak teljesítményben, hanem árban is más kategóriát képvisel.

Vagány szín, trendi orr-rész, klassz felnik

Igazán telitalálat a bermudakék szín (100 000 Ft) és a 15 colos, fekete betétfestéssel ellátott új rajzolatú felnigarnitúra (125 000 Ft). A nagy fényszóró és a ködlámpa is bejön – végre búcsút intettek a németes pofának, egyedi hangulat lengi körbe az autót. A márkaidentitás jegyében az óriási Renault emblémát fekete háttér hangsúlyozza. A hátsó már kevésbé egyedi, a raktérajtóra kerültek a tolatólámpák, kicsit modernizálták a burákat, felül pedig légterelő (16 000-35 000 Ft) kapott helyet.

Ez van, a belső elég komor. A kormányoszlopra integrált fordulatszámmérő a Dynamique csúcsváltozat sajátja Ez van, a belső elég komor. A kormányoszlopra integrált fordulatszámmérő a Dynamique csúcsváltozat sajátja

Belül hajszálnyit javult a pult felső borításának minősége, újak a kárpitok és a színes varrás, ettől azonban még kissé unalmas a kabin. Bővítették az extralistát, már kapható USB- és Jack-csatlakozó, kár, hogy a dugaljakat a pohártartó tövébe integrálták. Ha ide italospalackot helyezünk, akkor egy pendrive már nem fér be az USB-aljzatba. Ebben a szegmensben nem magától értetődő, hogy automatikus klímavezérlés is elérhető (85 000 Ft), ezért piros pont jár, azért azonban fekete, hogy nálunk nem kérhető függönylégzsák.

Sínen csúsztatható, állítható támlájú hátsó ülések, tágas tér Sínen csúsztatható, állítható támlájú hátsó ülések, tágas tér

Az ülések a kategóriához képest egészen kényelmesek, a kormány csak magasságában szabályozható, a körkilátás jó, a hátsó sor pedig a különálló, tologatható ülések jóvoltából prímán variálható. A két kis fotel helyzete, a támlák dőlésszöge egymástól függetlenül szabályozható, a tér felnőtteknek is megjárja, gyerekeknek pedig egyenesen pazar. A fejtér annak dacára is tisztességes, hogy a részben mozgatható panorámatető (225 000 Ft) valamicskét lecsíp belőle. A raktér bővítése az ülések tologatásával, döntésével és felbillentésével is megoldható.

A menetpróba után az 1.2 16V csalódást okozott

A nemzetközi mentpróbán vezetett 1.2 TCe és az 1.5 dCi változatok után nagy csalódás a szívó 1,2-es produktuma. Gyenge a motortér és a kabin közötti hangszigetelés, a váltókart markáns alapjárati vibráció rázza, a 75 lóerőt pedig alaposan elrejtették. Indulás után egy pillanatra közvetlen a gázreakció, már-már harcias képességekre enged következtetni, ám ha tovább tapossuk a pedált, nyúlóssá válik az egész. Alacsony és közepes fordulatszámon szinte semmi sem történik, a 107 Nm 4250-es fordulatszámon toppan be, de 5500-nál már vége is a dalnak. Ha fel kívánjuk venni a városi forgalom lüktető ritmusát, irgalmatlanul taposni kell a Twingónak. Az ötfokozatú váltó áttételezése városban hosszú, sztrádán meg hiába a relatíve alacsony fordulatszám (130 km/óránál 3300), itt már igen hangos és továbbra is erőtlen a motor. A kormányzás könnyű, a fék adagolhatósága jó, a kissé feszes futómű a 15-ös kerekekkel tisztességes kanyarképességeket szavatol, persze ennek ára van: úthibákon áthajtva nem valami kényelmes a rugózás, a 185/55-ös gumik helyett is jól jönnének ballonosabb köpenyek.

A csomagtartó maximális befogadóképessége 959 liter, terhelhetősége 350 kilogramm. Alaphelyzetben 165-285 liter közötti a hátsó A csomagtartó maximális befogadóképessége 959 liter, terhelhetősége 350 kilogramm. Alaphelyzetben 165-285 liter közötti a hátsó

Mégis az a legzavaróbb, ahogy a hazai autóstársadalom olykor viselkedik: ha meglátnak egy rikító színű minit, mindenki meg akarja előzni, mozgó forgalmi akadálynak nézik, a legpofátlanabb módon vágnak be, vagy épp hajtanak ki elé. Ráadásul a „rendszabályozásban” nem túl készséges a Twingo, ugyanis a dudát még mindig az indexkar végére szerelik…

Tolatóradar nem választható, de nincs is rá szükség. Az autó fordulóköre falak között 10,95 méter Tolatóradar nem választható, de nincs is rá szükség. Az autó fordulóköre falak között 10,95 méter

TETSZETT
formai megújulás
szín/felni
kabin/raktér variálhatósága

NEM TETSZETT
unalmas belső
nyomatékszegény motor
magas fogyasztás

ÖSSZEGZÉS
Összességében sikeres volt a plasztikai műtét, a Twingo hacukája valóban attraktív lett, kár, hogy a műszerfallal nem tudtak hasonló csodát tenni. Továbbra is az autó erőssége a prímán variálható második sor és a raktér – alkalmi fuvarosnak is beválik a Twingo! Papíron jól mutat a 75 lóerős motor, de a gyakorlati vizsgán leszerepelt.

Renault Twingo 1.2 16V
Összlökettérfogat: 1149 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 55 kW(75 LE) 5500/min
Max. forgatónyomaték: 107 Nm 4250/min
Hossz./szél./mag.: 3687/1654/1470 mm
Tengelytáv: 2367 mm
Fordulókör: 10,95 m
Saját tömeg/teherbírás: 1025/350 kg
Csomagtér: 165-285/959 l
Üzemanyagtank: 40 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,3 s
Maximális sebesség: 170 km/h
Város/országút/vegyes: 6,7/4,2/5,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,39 l/100 km
CO2-kibocsátás: 119 g/km
A modell alapára: 2 290 000 Ft
A tesztelt verzió ára: 2 740 000 Ft (Dynamique)

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!