A Twingo szó három tánc (Twist, Swing, Tango) nevének összeolvadásából jött létre, így jogosan várunk a típustól némi dinamikát, rugalmasságot és lobbanékonyságot. Nos, amennyiben a 75 lovas 1,2-es mellett tesszük le a garast, csak az erőlködéssel fogunk megismerkedni.
A Twingo hazai motorpolitikája nehezen emészthető, a kis kereslet és a magasabb vételárak miatt kivették a kínálatból a briliáns 1,2-es turbós egységet (102 LE) és az izmos 1,5-ös dCi-t (75 LE vagy 85 LE). Az álmatag szívó 1,2-esen kívül csak a 3,69 milliótól kapható RS csúcsváltozatot tartották meg, a 133 lóerős sportkivitel azonban nemcsak teljesítményben, hanem árban is más kategóriát képvisel.
Vagány szín, trendi orr-rész, klassz felnik
Igazán telitalálat a bermudakék szín (100 000 Ft) és a 15 colos, fekete betétfestéssel ellátott új rajzolatú felnigarnitúra (125 000 Ft). A nagy fényszóró és a ködlámpa is bejön – végre búcsút intettek a németes pofának, egyedi hangulat lengi körbe az autót. A márkaidentitás jegyében az óriási Renault emblémát fekete háttér hangsúlyozza. A hátsó már kevésbé egyedi, a raktérajtóra kerültek a tolatólámpák, kicsit modernizálták a burákat, felül pedig légterelő (16 000-35 000 Ft) kapott helyet.
Belül hajszálnyit javult a pult felső borításának minősége, újak a kárpitok és a színes varrás, ettől azonban még kissé unalmas a kabin. Bővítették az extralistát, már kapható USB- és Jack-csatlakozó, kár, hogy a dugaljakat a pohártartó tövébe integrálták. Ha ide italospalackot helyezünk, akkor egy pendrive már nem fér be az USB-aljzatba. Ebben a szegmensben nem magától értetődő, hogy automatikus klímavezérlés is elérhető (85 000 Ft), ezért piros pont jár, azért azonban fekete, hogy nálunk nem kérhető függönylégzsák.
Az ülések a kategóriához képest egészen kényelmesek, a kormány csak magasságában szabályozható, a körkilátás jó, a hátsó sor pedig a különálló, tologatható ülések jóvoltából prímán variálható. A két kis fotel helyzete, a támlák dőlésszöge egymástól függetlenül szabályozható, a tér felnőtteknek is megjárja, gyerekeknek pedig egyenesen pazar. A fejtér annak dacára is tisztességes, hogy a részben mozgatható panorámatető (225 000 Ft) valamicskét lecsíp belőle. A raktér bővítése az ülések tologatásával, döntésével és felbillentésével is megoldható.
A menetpróba után az 1.2 16V csalódást okozott
A nemzetközi mentpróbán vezetett 1.2 TCe és az 1.5 dCi változatok után nagy csalódás a szívó 1,2-es produktuma. Gyenge a motortér és a kabin közötti hangszigetelés, a váltókart markáns alapjárati vibráció rázza, a 75 lóerőt pedig alaposan elrejtették. Indulás után egy pillanatra közvetlen a gázreakció, már-már harcias képességekre enged következtetni, ám ha tovább tapossuk a pedált, nyúlóssá válik az egész. Alacsony és közepes fordulatszámon szinte semmi sem történik, a 107 Nm 4250-es fordulatszámon toppan be, de 5500-nál már vége is a dalnak. Ha fel kívánjuk venni a városi forgalom lüktető ritmusát, irgalmatlanul taposni kell a Twingónak. Az ötfokozatú váltó áttételezése városban hosszú, sztrádán meg hiába a relatíve alacsony fordulatszám (130 km/óránál 3300), itt már igen hangos és továbbra is erőtlen a motor. A kormányzás könnyű, a fék adagolhatósága jó, a kissé feszes futómű a 15-ös kerekekkel tisztességes kanyarképességeket szavatol, persze ennek ára van: úthibákon áthajtva nem valami kényelmes a rugózás, a 185/55-ös gumik helyett is jól jönnének ballonosabb köpenyek.
Mégis az a legzavaróbb, ahogy a hazai autóstársadalom olykor viselkedik: ha meglátnak egy rikító színű minit, mindenki meg akarja előzni, mozgó forgalmi akadálynak nézik, a legpofátlanabb módon vágnak be, vagy épp hajtanak ki elé. Ráadásul a „rendszabályozásban” nem túl készséges a Twingo, ugyanis a dudát még mindig az indexkar végére szerelik…
TETSZETT
formai megújulás
szín/felni
kabin/raktér variálhatósága
NEM TETSZETT
unalmas belső
nyomatékszegény motor
magas fogyasztás
ÖSSZEGZÉS
Összességében sikeres volt a plasztikai műtét, a Twingo hacukája valóban attraktív lett, kár, hogy a műszerfallal nem tudtak hasonló csodát tenni. Továbbra is az autó erőssége a prímán variálható második sor és a raktér – alkalmi fuvarosnak is beválik a Twingo! Papíron jól mutat a 75 lóerős motor, de a gyakorlati vizsgán leszerepelt.
Renault Twingo 1.2 16V
Összlökettérfogat: 1149 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 55 kW(75 LE) 5500/min
Max. forgatónyomaték: 107 Nm 4250/min
Hossz./szél./mag.: 3687/1654/1470 mm
Tengelytáv: 2367 mm
Fordulókör: 10,95 m
Saját tömeg/teherbírás: 1025/350 kg
Csomagtér: 165-285/959 l
Üzemanyagtank: 40 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,3 s
Maximális sebesség: 170 km/h
Város/országút/vegyes: 6,7/4,2/5,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,39 l/100 km
CO2-kibocsátás: 119 g/km
A modell alapára: 2 290 000 Ft
A tesztelt verzió ára: 2 740 000 Ft (Dynamique)
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!