Szolidan megújult a Partner fizimiskája (új hűtőmaszk, márkaembléma, tükrök és lámpatestek), de drasztikus átalakításról nem beszélhetünk. Tesztalanyunk L1-es, vagyis normál tengelytávolságú változatban bizonyította képességeit. A típus legnagyobb durranása, hogy dupla utasoldali paddal készül, ezzel az autó inkább 2+1, mintsem valódi háromszemélyes. A középső ülés keskeny, a lábtér pedig annak dacára, hogy a váltókar a műszerfalon trónol, csak jelképes.
A 3,3 m3-es raktér tágas, sík oldalfalakkal határolt, a kerékdobok közötti távolság 1,23 méter, vagyis akár két szabványos raklap is behelyezhető a hátsóba. Azért ehhez a mutatványhoz profi targoncás kell, mert a raklap és a kerékdobok között mindössze 3 centi a hézag! A kétszárnyú hátsó ajtók 90 vagy 180 fokban is rögzíthetők, ha pedig extrahosszú holmit szállítanánk, akkor az ajtószárnyak egy-egy belső stifttel egymástól függetlenül is fixálhatók.
A Partner további fórja, hogy az elválasztó rács alsó része mozgatható, a padlóba süllyeszthető jobb első ülés révén pedig 1,8 méterről 3-ra növelhető a hasznos belső hosszúság! A középső utasülés asztalkának alakítható át, a szélső lapja pedig a támlájához is felállítható. Az alapváltozat terhelhetősége 625 kg, de a 850-es opcióval súlyosabb áru mozgatása sem jelent akadályt. A megnövelt teherbírású változat pontos terhelhetősége a forgalmi szerint 832 kg.
Az 1,6-os dízel jó választás, a 90 lóerő mellé 215 Nm társul, ami egyedül sztrádán bizonyul kevésnek. Rakottan a 130-as tempó már kihívás, arról nem is beszélve, hogy ilyenkor már jelentős a motor- és a szélzaj. A slendriánul megvezetett, ötfokozatú váltó áttételezése rövid, 110-nél már 2500-as percenkénti fordulatszámon dolgozik a dízel, a tesztátlag 5,9 l/100 km volt. A 2+1 fős, 90 lovas Partner L1-es Active kivitele nettó 3,87 milliótól érhető el.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért