Noha a modellfrissítés során külsőleg alig változott a 607-es, a leheletfinom módosítások mégis előnyére váltak. A karosszéria színére fényezett díszlécekben krómcsík fut végig, ami a hangsúlyosabb márkajelzéssel együtt kecsesebbnek és elegánsabbnak mutatja az autót. Ugyanakkor a megújult stílusú 17 colos könnyűfém keréktárcsa, valamint az átrajzolt első kötény – a maga méretes levegőbelépő nyílásával és a krómcsőbe bújtatott ködfényszórókkal – lendületességet sugall. Összességében olyan a közel öt méter hosszú Peugeot, akár egy nemesember hintója: tekintélyes és előkelő.
Nagy utazás
Képzeletbeli bárónk gyakorta kerekedik fel hosszú utakra, amit szeret biztonságban, kényelemben, s nem utolsósorban gyorsan megtenni. Meg aztán az sem mindegy neki, hogy autója mennyit fogyaszt. Ezért is üdvözölte örömmel a 2,7 literes V6 turbódízel megjelenését a Peugeot zászlóshajójában. Ha a patinás Jaguar márkának ez a motor megfelel az S-Type modellbe (PSA-Ford közös fejlesztés), akkor a 607-esben sem okozhat csalódást. De még mennyire nem okoz! Talán hihetetlen, de a végsebesség kivételével a V6 HDi minden téren maga mögé utasítja a hasonló felépítésű benzinest – 230 km/órás csúcstempója is csupán 5 km/órával marad el. Például 30,4 másodperc alatt, 0,3 szekundummal gyorsabban futja az egy kilométeres sprintet, ahhoz pedig 0,6
másodperccel kevesebb időre (9,3 s) van szüksége, hogy álló helyzetből 100 km/órás sebességre gyorsuljon. Persze, a gazdaságosság terén mutatkozik a legnagyobb különbség: gyári adatok szerint a gázolajos 1,8 literrel fogyaszt kevesebbet száz kilométerenként, de a gyakorlatban természetesen még nagyobb a differencia. Tesztünk során a Peugeot átlagosan 9,2 liternyi üzemanyagot alakított mozgási energiává. Ráadásul mindezt élvezetesen tette! Habár az elektronikus gázpedál parancsaira némi késéssel reagál a hengersoronként egy-egy turbóval lélegeztetett motor, az 1,7 tonnás limuzint játszi könnyedséggel a vállára kapja és óriási vehemenciával lódul meg. Menet közben bármilyen fordulatról élénken gyorsít, ragyogóan húz az autó, de amikor villámgyorsan kívánunk befejezni egy előzést, érdemes a kick-down kapcsolóig taposni a gázpedált – így az automatikus sebességváltó „gondolkodás nélkül” akár kettőt is visszavált. Autópályán tartósan utazhatunk 170-180 km/órás tempóval (már ahol ezt a szabályok megengedik), ilyenkor a fedélzeti számítógép valamivel tíz liter alatti fogyasztásról tájékoztat. Jellegzetes V6-os gurgulázásával aláfestve minden helyzetben kellemesen duruzsol a motor, hangja soha nem válik tolakodóvá, s vibrációk sem jutnak az utastérbe.
Jobb, ha feszes
Otthonosabb
A beltér kiképzése elegánsabbá vált, ami elsősorban az igényesebb anyagválasztásnak tudható be. A valódi diófa díszítés és a középkonzol bézs színű műanyag borítása harmonizál egymással, de az itt található többfunkciós, színes kijelző is előnyösebben mutat a korábbinál. Precízebb illesztésekkel és egyenletes résméretekkel javulhatna a minőségi benyomás, egy presztízsautónál nagyobb odafigyelést várnánk. Tágas helykínálatával és teljes körű felszereltségével ugyanakkor jó
pontokat szerez a 607, felárat csupán a metálfényezésért, a napfénytetőért, a Bluetooth-kompatibilis kihangosítóért, a navigációs rendszerért és a bőrkárpitozásért kérnek. A sebességtartó automatika mellett ezentúl sebességkorlátozó berendezés tartozik a kocsihoz, az első lökhárítóba épített négy érzékelőnek köszönhetően a parkolóradar immár nem csak az autó mögött észleli az akadályokat, továbbá alaptétel a keréknyomás-ellenőrzés és a motoros mozgatású csomagtérfedél is.
Árdagály
Sajnos a 2.7 V6 HDi változat nemcsak a menetteljesítményeivel, hanem az árával is felülmúlja a 3.0 V6 benzines kivitelt. A szuperdízellel felszerelt Peugeot 607-esért pontosan 700 ezer forinttal többet, kerek 12 milliót kérnek. Ennyivel viszont nem jobb a gázolajos kivitel, s mivel az árkülönbséget nagyon hosszú idő alatt termelné ki, legfeljebb a nagy hatótávolság szól a drágább mellett.