Az 508 SW négy felszereltségi szinttel (Acces, Active, Allure és GT) érhető el, az alap Acces esetén a kombi csupán 200 000 forinttal kerül többe a szintén csábos külsejű limuzinnál. A felár mondhatni baráti, ennyit megér a praktikusabb köntös, a bőségesebb második sori fejtér.
Igen ám, azonban a többi csomag esetén már 400 000 forintos pluszt számolnak fel a kombi választásakor, ami – valljuk be – nem valami fair húzás. A tesztelt 2,0 literes dízel persze csak Active szinttől kapható, szóval ha a kliens erősebb motorra áhítozik, akkor bizony a lóerőtöbblet és a karosszéria felára miatt is mélyen a zsebébe kell nyúlnia.
Egyszerű bővíthetőség, ügyes térelválasztó
A kombi a limuzinnál 21 mm-rel hosszabb és 20 mm-rel magasabb, a kabin térkínálatában pedig a tágasabb második sori fejtér jelent pluszt az ereszkedő tetővonalú szedánhoz képest, aminek a nyúlánkabbak örülhetnek igazán.
A csomagtér teljes értékű pótkerékkel a bendőjében 518 literes, egyes piacokon létezik defektjavítóval kínált változat is (szerencsére nálunk nem), ami 42 literes padló alatti rekesszel jelent nagyobb teret. A hátsó maximális befogadóképessége átlagos, 1556 literes, igazán nem is ez, hanem az egyszerű átalakítási lehetőségek elismerésre méltók. A támlák 60:40 arányban osztva dönthetők, a folyamat a raktér oldalfalán elhelyezett karokkal is végrehajtható. A két kar meghúzásával a támlák reteszelése kiold, majd előredőlnek, így hozva létre közel sík padlót. Az oldalfalon öblös rekeszek, 12 voltos töltőaljzat és szatyorakasztó fülek is helyet kaptak.
Praktikus a rugalmas rakományrögzítő háló, mely a padlón lévő négy akasztószembe pattintható be. A mély oldalsó vájatban futó csomagtérroló érintésre automatikusan visszacsévélődik a házába, a mögötte található kihúzható térelválasztó pedig a felső bekötési pontokhoz erősítve különíti el egymástól az utas- és csomagteret. Utóbbi 50 000 forintba kerül, és a támlákon kialakított patenteknek köszönhetően a lehajtott ülések hátoldalára is felhelyezhető. Kár, hogy a jobb első ülés támlája nem hajtható a lapjára, így a hosszabb tárgyak szállításakor az ülésdöntésen kívül a sílécalagút vagy a tetőcsomagtartó jelentheti a megoldást.
Jó kombináció az 508 SW a 2.0 HDi-vel
A 2,0 literes, közös nyomócsöves dízel halkan jár, erőkifejtése egyenletes, 320 Nm-es nyomatéka (ideiglenes túltöltéssel 340 Nm) négy fővel és csomagokkal is bőven elegendőnek bizonyult. Annak dacára, hogy a 407-eshez képest a puttonyos 508-as átlagosan 45 kilogrammal nyom kevesebbet a mérlegen, az autó dinamikája nem eget verő, nyugodt, de a kellő erőt egy pillanatig sem nélkülöző benyomást kelt. Az alacsony, 6,0 literes tesztátlag és a nagy üzemanyagtartály (72 l) tükrében 1200 kilométer körüli hatótávolsággal lehet számolni.
A hatfokozatú kézi váltó a konkurensekkel összevetve – pl. Mazda6 vagy VW Passat – nem egy etalon, de a korábbi Peugeot-szériák lötyögős váltóival sincs köszönő viszonyban. A gyors kapcsolások nem mindig jönnek össze, ehhez a kulisszaút túl hosszú, és enyhe akadósság is tetten érhető. A rugózás hozza azt a kényelmi és biztonsági szintet, amit a középkategóriában el lehet várni, a kormány átlagosan közvetlen, inkább kényelmes, mintsem sportosan direkt beállítású. A 2,0 literes dízel SW fórja, hogy magasabb felszereltsége révén szérialistája igen gazdag.
Jár hozzá többek között a kétzónás klíma, az 1,62 négyzetméteres panorámatető, az elektromos deréktámasz, a kormányról vezérelhető, USB-csatlakozós, 8 hangszórós hifi, a vetített kijelző és a sötétített oldalablakok. Mindezt 7,89 millióért kínálják, ami a honfitárs riválisokénál magasabb ár, de a főbb német konkurenseknél (Passat, Mondeo) 170 000–370 000 forinttal barátságosabb összeg. Aki beéri gyengébb gázolajossal is, az megtalálhatja számításait az 1,6-os HDi-vel (112 LE), ezzel a motorral az 508 SW már 6,84 millióért hazavihető.
TETSZETT
forma
fogyasztás
raktér/egyszerű bővíthetőség
NEM TETSZETT
nem egységes kombifelár
első ülések rövid ülőlapja
apró külső tükrök
ÖSSZEGZÉS
Nemcsak szép, hanem nagyon praktikus autó is az 508 SW. A tolatóradar ennél a típusnál nélkülözhetetlen, átlósan a hátralátás szinte a nullával egyenlő. Bosszantó, hogy amíg az alap Acces szintnél 200 000 forint a kombi felára, addig a többi felszereltségnél 400 ezret kérnek.
Peugeot 508 SW 2.0 HDi
Összlökettérfogat: 1997 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 103 kW (140 LE) 4000/min
Max. forgatónyomaték: 340 Nm 2000/min*
Hossz./szél./mag.: 4813/1853/1476 mm
Tengelytáv: 2817 mm
Fordulókör: 12,3 m
Saját tömeg/teherbírás: 1500/640 kg
Csomagtér: 518/1556 l
Üzemanyagtank: 72 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,1 s
Maximális sebesség: 210 km/h
Fogy. város/országút: 6,8/4,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 130 g/km
A modell alapára: 6 490 000 Ft (1.6 2TR, 120 LE)
A tesztelt verzió ára: 7 890 000 Ft